11 éves kocsi öregnek számít e? Hány éves kortól nem ajánlott autót vásárolni?
Állapot.... Ez a kor is olyan dolog mint a km óra állása.
Egy autót 3 év alatt is szét lehet hajtani, és 20 évesen is lehet hibátlan ha olyan gazdája volt.
A műszaki állapota a lényeges, nem a kora.
Ha van szakértő barátod, vele együtt nézzed meg a kocsit. Ha nincs, akkor azt a szervizt kérdezd meg, ahol a kocsit legjobban ismerik és adhatsz a szavukra.
Nem évjárat alapján veszünk kocsit, hanem állapot alapján!
Én azt mondanám hogy 300 ezer km fölött nem ajánlott kocsit venni!
Attól függ mennyi pénzed van. Mondjuk egy újonan 5 millió kompaktot (pl. Opel Astra, Kia Ceed) 6 évesen kb. 2,4 millióért tudsz eladni (kereskedő 2,6M-ért adja tovább), azaz évente 400 ezer volt az amortizációja, egy ilyet 11 évesen 900 ezerért adhatsz el (azaz 6-11 éves kora közt évente 300 ezer volt az amortizációja). Addig szinte hozzájuk sem kell nyúlni, utána meg már minden évben aktuális rákölteni ilyenekre minimum 100, de inkább 200 ezret.
Ebből látszik, ha van félretett pénzed, érdemes megvenni az újat (az sem centizgetni, hogy az első években arányában nagyobb az amortizációja), mert ugyannyiba kerül évente egy új, mint egy öreg autó használata.
Nekem 23 éves az autó. Megy meg minden, de időről időre hozzá kell nyúlni, mert egyszerűen elöregednek az alkatrészek. Aztán a csavarok be vannak rohadva, és az egy órás meló egy egész napot elvisz, mert az egyik csavar beleszakad, a másik lemálik.
És sajnos minden kis csavarig szétszedve mielőtt elhozod. Nyilván átnézed, de vannak dolgok amiket a legnagyobb hozzáértő se szedhet szét helyszínen.
Én imádom a régi autókat. Eddig csak 90-es évek beli autóm volt, és a következő autóm is abból az időből lesz. De mindig hosszú nézelődés mire normálisat találok és azokkal is RENGETEGET kell szívni. Volt hogy heteket a garázsban töltöttem az autó alatt, úgy hogy csak aludni jártam haza a lakásba.
Ha te inkább csak valami megbízható közlekedőedényt szeretnél, akkor minél fiatalabb fapadost ami a pénzedből kijön.
Realtív.
Van, akinek egy 15 éves autó is kis túlzással "bejáratós". Másnak ha lejár a garanciaidő, azaz 4-5 évesen is szabadulna az autójától.
Ha a saját, abszolút szubjektív meglátásomra vagy kíváncsi:
11 év az erősen középkor. Már nem új autó, de ha meg volt vigyázva, akkor közel sem bontóba való csotrogány. Teljesen jó lehet még a használati értéke, attól függetlenül, hogy már nem újszerű az autód.
Az előző autómat 6 évesen vettem, 13 évesen hibátlan állapotban adtam tovább. Hiába nem kellett még nagyon rá költeni, tovább nem szerettem volna tartogatni, mert apróságokon már kezdett érződni, hogy nem egy mostani technika. (Ez is relatív! Kisarkítva nyilván így sem egy Zsiguli technikai színvonalát képviseli.) Azzal együtt is, hogy közlekedési eszköznek 100%-osan megfelelt még és valószínű meg is fog jó pár évig. Csak ha még tartom 7 évet, az alatt lett volna 20 éves az órájában lett volna addigra nálam 500.000km, a kutya nem veszi meg akkor se ha patika állapotú. Menne a bontóba. Így anyagilag is az volt a racionális döntés, hogy most megválok tőle.
A mostani autómat újonnan vettem. 10-12 évnél tovább ezzel se tervezek. Szintén nem a ráköltéstől félek. Hanem akkor lesz talán értelme ismét fejlettségben is autót váltani az akkori legújabb szintre. És ennyi évesen, még 200-250ekm körül, viszonylag egyszerűen, értelmes áron tudok megválni tőle.
Szóval 11 év az nálam nagyon határeset. Nyilván ha nincs anyagi keret lényegesen újabb autót venni és amúgy nincs vele baj, akkor érthető alternatíva a megtartása is.
Amit kinéztem abban állítólag ennyi km van : Kilométeróra állása:
128000
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!