Ti melyik autóval voltatok eddig a legjobban megelégedve? Benzin, dízel? Ajánlott kocsi fogyasztása? Most vagyok kocsi választás előtt és nem tudom melyik lenne a legjobb választás.
Aki felső kategóriás autót akar, számoljon azzal, hogy a szervizelése nem lesz olcsó.
Sőt egy megfelelő alapállapotú autónak a vételára is általában magasabb, ha valami realíve olcsó, arra gyaníthatóan sokat kell majd költeni.
A kérdés valóban értelmezhetetlen, nincs semmi támpont, csak a két bedobott márkanév a leírásban.
Egy Swifttel is meg lehet elégedve a gazdája, a másik meg lehet Lexusnál nem hajlandó alább adni - utóbbinál viszont nem lehet szempont az olcsóság.
Nekem eddig a legjobb vétel pont egy Audi A4 volt. 1.9 PDTDI, 310 ezer km-mel vettem, 420 ezerrel adtam el, szűk két év alatt ment bele a 105 ezer km. Mindössze két lengőkart cseréltem ki benne, ezen kívül csak olajcsere, meg vezérléscsere volt mikor megvettem. Én se hittem el, hogy ez ilyen. Mikor eladtam, mondták, hogy tekerjem vissza 150 ezerre, simán hihető lett volna, semmi kopottság nem volt rajta, olajat is csak pár decit evett (PD-k gyárilag eszik), pedig nem kíméltem az autót, és városban is járkáltam vele, ami elég gyilkos üzemmód. És nem problémás autó az A4, alkatrész is van dögivel hozzá ha kell. Pláne egy Jaguárhoz képest, az tényleg egy betegágy, alkatrész sincs hozzá...
A mostani autó is Audi, A6-os, 3.0 TDI, erről is ódákat tudok zengeni, csak kicsit alábbhagyott az újjongás, mikor 200 ezer forintért kellett a turbót javttassam. De ennyi volt, semmi más baja ennek se. Sok-sok autóm volt már, több mint 10, és 7 féle márka közül, 3dik Audi után mondom, hogy az Audi a legjobb.
"Aki felső kategóriás autót akar, számoljon azzal, hogy a szervizelése nem lesz olcsó. "
Felső kategória az Audi A8, egy Audi A4 1.9 vagy 2.0 TDI motorral abszolút megfizethető átlagos ember számára is (nincsenek drágább alkatrészek benne, mint mondjuk egy dízel Opelben).
Én a mostanival vagyok megelégedve bő 1 éve van meg, Bmw e46 320d, 5,5 literre jövök ki átlagba teli tankos méréssel és board szerint is. ( minimumom 5,2 volt országúton maximumom 6,5 autópályán) városban nem használom, de ott is szerintem 7 alatt lenne. Benzinest azért nem vettem, mert többet megyek, és ezzel 800-900 km közt tankolok bele (általában tele) ilyenkor még van benne de nem szoktam sosem teljesen kifogyasztani mert dieselt nem használunk kevés gázolajjal a tankba, de elmenne 1100-1200 km körül egy tankal ha full kifogyasztanám. Benzinessel szerintem nem tudnák ennyit elmenni, ami azért nekem szempont, egy 20i lenne kb hasonló erőben az meg 7-8 körül fogyasztana. Persze kérdés mire kell, ha legalább 20-30 km-re bejárni országúton/autópályán rendszeresen,akkor érdemes dieselt- de ha városba 5-10 km-re akkor csak benzinest, dieselt hamar kivégzi a városi használat, hideg motorral. + hidegindításkor 1 perc járatás illetve leállítás előtt is érdemes a turbó visszahűtése miatt fél-1 percig alapjáraton járatni. Nekem most télen sokszor 10 km után éri csak el a víz az üzemi hőfokot na akkor az olaj az onnan még kb 4-5 km után( addig érdemes kis gázadással menni és minimum 1500 de maximum 2000-es fordulaton)
Összesítés: Ha odafogsz figyelni a diesel gyengeségeire és elvárásaira és a kritériumainak akkor Dízel.
Ha pedig nem igazán akarsz hideginditás után fél-1 percet várni, és leállítás előtt is fél-1 percet várni, hogy vissza hüljön stb csak beülsz kulcs elfordit és gáz majd 3 km után leállít akkor benzin.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!