Kivett hűtősapka tömítéssel meddig mehet egy autó? Azért vettem ki, mert beledolgozik a kompresszió a víztérbe. Már 15 ezret így mentem, de még egy évet bírnia kéne, kb még 15 ezret. Nem hengerfej-tömítést kellene cserélni hanem motort.
Első gazdája vagyok ennek a Suzuki Liana 1,6 kocsinak. Most van benne 260 ezer és 16 éves. kb. 15 ezer kilométerrel ezelőtt vettem észre, hogy mintha keményednének a vízcsövek és első beindításkor reggel fehér a kipufogó füst... Belenéztem a kiegyenlítőbe, és olyan 3 másodpercenként egy borsónyi bubi jön ki a csőből. Hengerfej tömítés hiba gondoltam, egyértelműen az. Nem csodálkoztam, sokszor rendesen kikormoltam autópályán, gondoltam átéghetett ennyi év és kilóméter utánatömítése. Elvittem szervízbe, (egy hónappal későbbre kaptam időpontot), addig kivettem a hűtősapkából a tömítést, hogy ki ne durranjon valamelyik cső, mert akkor kampec. Jártam vele, semmi gond, jól ment, csak a vizet kellett figyelgetni és néha töltögetni.
A szervízből szóltak, hogy motorcsere! Mivan???????? 10 ezrenkét olajcsere, megy mint az állat, soha nem kellett kétszer indítani, mindig pöcc-röff. Motorcsere???? A diagnózis: 2. és 3. henger perselye (hüvelye) megsüllyedt emiatt nem áll ki a blokk fölé a kellő mértékben. Tehát nem a tömítés és a hengerfej között dolgozott ki a kompresszió, hanem a blokk és a hengerfej tömítés között. Hallott-e már valaki olyat, hogy egy ilyen Suzuki hengerperselye (hüvelye) megsüllyedjen? A hengerpersely fészke oxidálódott ezáltal nem bírta megtartani a perselyt és az mesűlyedt 5-8 század mm-t. Kérdezték, hogy viszek-e másik motort, vagy mi legyen.... Mondtam, hogy síkolják le a hengerfejet és tegyék bele az új tömítést új csavarokkal hátha megfogja. Azt mondták, hogy oké, de nincs garancia és amúgy is jobban járok ha azonnal eladom. Négy hónap telt el, és most újra beledolgozik a kompresszió a víztérbe. Kivettem a hűtősapka tömítését és így járok vele. Mi bajom lehet? Baromi jó a kocsi hűtése, eddig 16 év alatt egyszer indult be a ventillátor, (egy horvátországi autópálya kapunál araszoltunk vagy 2 órát.) Most kipróbáltam hogy jó-e a ventillátor kapcsoló meg a hőérzékelő, és 20 percig kellett állóhelyben járatni mire beindult. Tehát attól nem félek, hogy 100 fok fölé megy vizem. Motorcserét nem fogok eszközölni. Szerintetek meddig járhatok így vele?
5-8 század mm? Az nem sok. Van rengeteg HF tömítés, vannak nagyon puhák direkt ilyen célra, amikor már megette a fagyálló a blokkot. Lehet valami gagyi ajusa, bga tömítéssel rakták össze.
Régi citroeneknél voltak hüvely hézagoló alátétek, lehetne esztergálni ehhez is, de van olyan is, hogy hüvelygyártás motorokhoz. Egy darab cső az egész, hónolva.
Én régen egy dízel fastrával jártam így, emelkedőn melegedett a motorja, meg minden enyhébb akció után.
Kicsit ette a vizet, illetve az 1-es henger vizesedett, oxidálódott a hengerfal. Emiatt rángatott, mert nem volt egyforma kompresszió minden hengerben.
Na ezt senki nem fogja megmondani neked. Vagy bírja vagy nem. De ha már ennyit mentél vele akkor menj ameddig bírja.
Azt hogy állapították meg hogy lesüllyedt a hüvely, vagy szét bontották a motort? Persze lehet ilyen hiba.
1/3. Köszi a választ. Amióta nincs nyomás alatt a hűtőrendszer egyáltalán nem fogy a víz. Az csak addig fogyott amig nyomás alatt állítottam le és a nyomás a hengerbe préselt némi hűtőfolyadékot a leállítás után.
Ezért vettem ki a tömítést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!