Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kompresszió emelésnél hány...

Gaborka0025 kérdése:

Kompresszió emelésnél hány tized mm-t szabad lesíkolni a hengerfejből?

Figyelt kérdés

Van egy derbi rabasa(50ccm, 2t) motorom és arra gondoltam hogy kicsit megemelem a kompressziót, de nem tudom hogy mennyit szabad leszedni ugy hogy ne legyen öngyulladása a benzinnek.

Válaszaitokat előre is köszönöm!



2017. nov. 17. 22:28
 1/9 anonim ***** válasza:

Ez még a karburátor és gyujtás beállítástól is függ.

Ahogy most van, simán karburátor és gyújtás beállítással el tudom érni az öngyulladást.

Persze ez nem cél.

Ha megmondod mennyire akarod emelni a kompressziót, simán kiszámolhatod mennyi is a mm, ami levehető.

2017. nov. 17. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Első, vagy egy gyenge troll, v nem ért a motorokhoz. V mindkettő egyszerre. Öngyulladást elérsz karburátor állítással, meg gyújtásállítással a robogón...
2017. nov. 17. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Nézd azt, hogy ha a hengerfejből síkolsz, akkor nem fog odaférni a hengerfej tömítés. Inkább a hengerből kéne. Én nem bántanám a hengerfejet. De ha tuningolni akarod, de itt kezd. Többet ér 1 szett új gyűrű mint 1 síkolás.
2017. nov. 17. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Ezt írtam:

Ahogy most van, simán karburátor és gyújtás beállítással el tudom érni az öngyulladást.


Te pedig ezt:

Öngyulladást elérsz karburátor állítással, meg gyújtásállítással a robogón...


Mi a különbség a két állítás között, azon kívül hogy trollnak és hozzá nem értőnek neveztél?

2017. nov. 18. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Konkrétan ugyan azt írtam. Pont azért, mert elkora baromságot is titkán olvas az ember.

Karburátor beállítással keverékképzést tudsz állítani. Aminek ebben a formábsn semmi köze az öngyulladáshoz.

Az égés minőségéhez van köze. Semmi máshoz. Öngyulladás úgy jöhetne létre, h a kompresszió olyan mértékű, h előbb begyullad a keverék, mint h a szikra hegyújtaná. Vagy, h olyan nagy a fordulat és olyan rossz a hűtés, h a gyertya izzása előbb belobbantja a keveréket, mint a szikra begyújtaná. Ekkor kopogásos/detonációs égés jön létre.

A gyújtás elállítását azért nem veszem ide, mert ezekben CDI gyújtás van, azon pedig még te sem állítasz. Hiába vagy troll!

2017. nov. 18. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

"Karburátor beállítással keverékképzést tudsz állítani. Aminek ebben a formábsn semmi köze az öngyulladáshoz. "


Ha szegényítem a keveréket, az égés (a lángfront) sebessége csökken, az elhúzódó égés miatt a helyesen beállítotthoz képest emelkedik a motor (henger) hőmérséklete, ez pedig az öngyulladás fellépését eredményezheti.

Én erre céloztam, ha nem is fejtettem ki ilyen részletesen.

Mi ebben a hiba?

2017. nov. 18. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Az, h egy karburátor állítással nem fogaz tudni öngyulladást előidézni.
2017. nov. 18. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat!

#1-nek irom ezt: kb 13,5-14 barra szeretném emelni a kompressziót.

2017. nov. 18. 16:09
 9/9 anonim ***** válasza:
Nem fogod tudni. Előbb fog elszökni a gyűrűk között a kompresszió. A 10 bar is már combos ezeknél a motoroknál, a bejáratás után pedig viszonylag hamar le is megy 8- 6- 5-4 barra.
2017. nov. 18. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!