Kompresszió emelésnél hány tized mm-t szabad lesíkolni a hengerfejből?
Van egy derbi rabasa(50ccm, 2t) motorom és arra gondoltam hogy kicsit megemelem a kompressziót, de nem tudom hogy mennyit szabad leszedni ugy hogy ne legyen öngyulladása a benzinnek.
Válaszaitokat előre is köszönöm!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez még a karburátor és gyujtás beállítástól is függ.
Ahogy most van, simán karburátor és gyújtás beállítással el tudom érni az öngyulladást.
Persze ez nem cél.
Ha megmondod mennyire akarod emelni a kompressziót, simán kiszámolhatod mennyi is a mm, ami levehető.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezt írtam:
Ahogy most van, simán karburátor és gyújtás beállítással el tudom érni az öngyulladást.
Te pedig ezt:
Öngyulladást elérsz karburátor állítással, meg gyújtásállítással a robogón...
Mi a különbség a két állítás között, azon kívül hogy trollnak és hozzá nem értőnek neveztél?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Konkrétan ugyan azt írtam. Pont azért, mert elkora baromságot is titkán olvas az ember.
Karburátor beállítással keverékképzést tudsz állítani. Aminek ebben a formábsn semmi köze az öngyulladáshoz.
Az égés minőségéhez van köze. Semmi máshoz. Öngyulladás úgy jöhetne létre, h a kompresszió olyan mértékű, h előbb begyullad a keverék, mint h a szikra hegyújtaná. Vagy, h olyan nagy a fordulat és olyan rossz a hűtés, h a gyertya izzása előbb belobbantja a keveréket, mint a szikra begyújtaná. Ekkor kopogásos/detonációs égés jön létre.
A gyújtás elállítását azért nem veszem ide, mert ezekben CDI gyújtás van, azon pedig még te sem állítasz. Hiába vagy troll!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Karburátor beállítással keverékképzést tudsz állítani. Aminek ebben a formábsn semmi köze az öngyulladáshoz. "
Ha szegényítem a keveréket, az égés (a lángfront) sebessége csökken, az elhúzódó égés miatt a helyesen beállítotthoz képest emelkedik a motor (henger) hőmérséklete, ez pedig az öngyulladás fellépését eredményezheti.
Én erre céloztam, ha nem is fejtettem ki ilyen részletesen.
Mi ebben a hiba?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Köszi a válaszokat!
#1-nek irom ezt: kb 13,5-14 barra szeretném emelni a kompressziót.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!