Miért gondolják azt az emberek hogy csak a superbike az igazi kanyarvadász gyors motor?
Azt gondolják az emberek hogy egy transfogarason csak egy 600-as vagy 1000-es sportmotor lesz gyors pl gsxr mert hogy att úgy lehet dönteni meg úgy megy. Viszont egy 4 hengeres motorban sok a forgó alkatrész. Nagy a felegyenesedési hajlama ezáltal, valamint 200 kg, 60-70-es tempójú kanyaroknál ami majdnem visszafordul ott szerintem nehezen terelgethető,. Míg pl egy egy hengeres túra endúró ami csak 50 lóerő, cserébe 160 kg csak, az sokkal lágyabban könnyebben terelgethető, tud kanyarodni olyan mintha csak egy biciklivel mennék? Míg egy sor4 en érződik a súly. Ez az én véleményem. Jó persze a moto gp n se endúrókkal mennek mert hogy az könnyebben terelgethető, de ott pálya körülmények vannak meg profi versenyzők.
Egyszer mondtam ismerősömnek hogy megyek majd az endúróval a hegyekbe akkor kiröhögött hogy hát oda sportmotor kell hogy lehessen döntögetni....
Miért gondolod, hogy a motorozásnál az számít, hogy gyors legyen a motor, lehessen vele döngetni?
Vannak különböző motorok, van lehetőség mindenkinek a neki tetsző stílusú motorozást művelni.
Choppereseket hidegen fogja hagyni, a "tankon hasaló" stílus, teljesen más értékrendek szerint működnek a különböző motorok, motorosok, és nem hiszem, hogy sorrendbe kellene kényszeríteni azokat - válassz olyat, ami neked tetszik, és vannak hozzá megfelelő utak.
Anno 21 évesen lett hivatalosan A kategóriám, előtte egy rendszám nélküli 125-ös krosszal járkáltam, ugrott mint a vaddisznó, utána egy 600as SV-vel kezdtem el az alapokat szabályszerű keretek között, hol ott egy 1000-es sportot akartam mert csak emiatt csináltam meg a jogsit, ha az eszemre hallgattam volna még most is meglenne az az SV mert bőven elég mindenre, de ugye a szív erősebb, és belevittem magam pár évvel később egy gsxr k9-be, úgy érzem ha igazán kimotoroznám, akkor már rég nem élnék, kanyarból kifelé eszméletlen.
Persze érdekes dolog utánanézni motoronként a tömeg, és lóerő aránynak, de egy V-strommal elég lehet törzsből dőlni a motorral együtt, nekem meg egy ideális íven szinte nincs is az ülésen a seggem, hogy tartani tudjam az ívet.
Egy T-maxot sem kell speciálisan dönteni, magyarán öregesen csak dőlni kell balra-jobbra.
Ha sűrűkanyatokat nezünk akkor nem lassabb egy supermotoval megtenni a szakaszt mint 1000res gyorsaságival, de 600as gyorsaságival is ugyan úgy lehet szerepentinezni mint 1000ressel. Kanyarhoz nem kell sok lőerő.
Aki gyorsaságit vesz nem hiszem hogy a kanyarvadászat miatt veszi, inkább a sebesség és a gyorsulás az oka nem a hegyi szerpentines szakasz.
nekem nakedbikeom van.
szerpentinre nem a legjobb de szeretem ahogy gyorsul meg a tempót is amit pl a supermoto már nem ad meg.
De kanyarvádászni nem is olyan egyszerű.
pénteken voltam a bükkbe és olyan forgalom volt már,kocsik,motorok,bicajosok,gyalogosok, rendőrök sima illetve civil kocsival is voltak.
Amúgy ilyen transfogaras is, képeken tök jó de amúgy kb dugó az egész annyian látogatják.
a sportmotor sokkal gyorsabb kanayarban egyenesben, mindehogy mint az endúró...
tesómnak xt660r -je van
faternak fazer 600-a
alapból a teljesítmény dupla akkora csak, általában legalább 3x-osa
a súlypontja az xt-nek sokkal magasabban van, ezek a sportmotorok nagyon alacsonyak felépítésre is...
az igaz, hogy több benne a forgó alkatrész, ezért jobban felegyenesedik, több tapasztalat kell hozzá.
szerintem az enduró is meg bármelyik jó erre a transzfogarasra, nekem eléggé tetszik videó alapján
utolsó vagyok,
már csak azért is sokkal gyorsabb kanyarban, mert az xt-n váltani kell, folyamatosan fordulaton tartani, egy 200 lóerős motor az meg 5-6ezertől tizenpárezerig megy mint az állat, sokkal gyorsabban megy a kanyarban jobban is fordul
egyrészt a teljesítmény, másrészt a gumi felülete miatt sokkal jobban dönthető
a sportmotoron széles gumik vannak
az endúrón sokkal keskenyebb terep-kövesút -vegyes- felületű, mintázatú gumik vannak általában, de mindenképpen sokkal keskenyebb...ezért alapból nem képes hasonló kanyartempóra, nem csak a teljesítmény, súlyelosztás, aerodinamika meg egy csomó dolog miatt, ami miatt 1 sportmotor a sebességre van tervezve.... 1 endúrónak azonos lóerő esetében sincs esélye, nem is arra van kitalálva
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!