Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Igazi autószerelőkre van még...

Igazi autószerelőkre van még szükség?

Figyelt kérdés

Mindig is érdekelt az autószerelés. Az első autómon (Lada) tanultam meg nagyjából szerelni, azóta meg az egyik ismerősöm műhelyében dolgozok, pontosabban csak besegítek nem hivatalosan, mert nincs ilyen végzettségem. De itt a műhelyben nem igazán azt kaptam amire számítottam, a legtöbb autóban semmi érdekes nincs, hibakód kiolvasás után a legtöbb esetben pár darabra csökkenthető azon alkatrészek száma ami a hibát okozhatja. Nem nagyon kell gondolkodni, problémát megoldani. Engem viszont inkább a régi autók érdekelnek, karburátor beállítás meg hasonló folyamatok. Szerintetek lenne értelme elvégeznem egy autószerelői képzést hogy utána saját vállalkozásként ilyen régebbi autók szervizelésével foglalkozzak? Lenne rá igény?

A karosszéria munkák is tetszenek (bár még csak egyszer kellett lakatolnom, a saját autómat, de azt nagyon), főleg a végén a festés az amit szeretek csinálni. Festőből van a környéken elég, nincs rá kereslet, így nem szeretném azt választani fő irányvonalként.



2018. szept. 7. 16:37
 1/6 anonim ***** válasza:
39%

Orulok neked hogy a mostani autokat szog egyszerunek latod, a regieket meg bonyolultnak es kihivasnak.

Ezek alapjan vagy troll vagy, vagy nem csoda ha a muhelyben rendes munkat nem biznak rad.

2018. szept. 7. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Mindenképpen. Nem mindenki teheti meg, hogy új autója legyen. Nagyon-nagyon sok embernek van még régi autója. Nálunk pl. gond is sokszor, hogy autószerelőt kerítsünk, mert ez nem ér rá, az nem ér rá, ez szarul dolgozik, az túl sokat kér. Szóval még van rá igény bőven.

A karosszériás meg pláne megéri, mivel az új autókra is pár év múlva ráfér ilyen munkálat.

2018. szept. 7. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

"Nem nagyon kell gondolkodni, problémát megoldani"

Pár évig még tessék gyakorolni a szakmát, utána garantáltan megváltozik a véleményed. A márkaszervizekben nagy mennyiségben fellelhető, de máshol is egyre gyakrabban előforduló hibakód-kiolvasó és alkatrészcserélő betanított munkásokat elég erős túlzás autószerelőnek nevezni. De attól még kellenek valódi autószerelők is, mert nem mindent lehet úgy megoldani, hogy mész vakon a hibakód után és kéthetente cseréled a légmennyiségmérőt, nem törődve vele, hogy mégis mitől mérhet zöldségeket. Pedig ha megvan a kellő szakmai tudásod, egy idő után összeáll a kirakó: a légmennyiségmérő jót mér, ám a motor nem csak az ezen áthaladó levegőt használja, hanem máshonnan is szipákol, vagy ahogy régen mondták: falsot szív. Azt' egyből megvan, miért üvölt alapjárat címszó alatt 2.000-en és miért nincs ereje alul.

Ha mindenáron ragaszkodsz a régi autókhoz, az is megoldható, csak ekkor nem biztos, hogy meg fogsz élni a tudásodból itthon. A korai Bosch Jetronic befecskendezők ismeretéből jól el lehet éldegélni, mert mostanra lépnek veteránkorba az ilyennel szerelt autók és van velük munka bőven, mire jól működnek. Ám itthon csak igény van a szakszerű felújításra, fizetőképes kereslet sajnos nincs. De a SPICA-befecskendezőkben is nagy lehetőség van, mert azokat még kevesebben ismerik. Esetleg a korai Bosch ABS-ek lelkivilágában érdemes elmerülni, mostanra már ezek is 30 év felett vannak, a veteránosok többet hajlandóak áldozni rá, mint a "tossza mán ki eztet a világító lámpát, mesterúr" falusi keménycsávók. Vagy mondjuk ott vannak a '80-as évek elektronikus ketyeréi: a töltésszabályzós, kerékfékezés nélküli kipörgésgátlók (ASC), a Citroën Hydractive 1 és 2 felfüggesztések, a Mercedes-Benz SBC fékrendszer, a tiptronic váltók... Vannak olyan finomságok, amik mostanában léptek be a youngtimerek vagy a veteránautók világába, az egyszerű "kicserélem-meghegesztem-kikalapálom" témánál összetettebb gépészeti és elektronikai ismereteket igényelnek és ha értesz hozzá, biztos, jól fizető ügyfélköröd lesz. Ja, és nem utolsósorban: ezek valódi autószerelő munkák.

2018. szept. 7. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Most van igazán szükség rájuk. A régi autókat fél nap alatt szájba lehetett vágni, a fél motort szétszedted meg összeraktad. Kb. 5 féle modell létezett az utakon, legyünk őszinték, nem volt nagy kunszt megtanulni mindegyiknek a dolgait.

Manapság pedig egy 3.0 TDI motoron például a vezérléscsere 2 napi meló. Nagyon aprólékos, precíz munka, nagy szaktudást igényel. És mechanikai munka, semmi elektronika. Csak egy példát mondtam, van még 1000 ilyen példám.

A te munkádra is lenne igény, a régi nyugati autókra karburátorokat alig tud néhány ember rendesen beállítani az országban. Illetve a régebbi injektoros autóknál is van mit szórakozni. De ha munkát akarsz, akkor nagyon kell értsd a szakmát, nem lehet ezt olyan könnyen megtanulni.

2018. szept. 7. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Az injektor.hu-n nézz bele a történetekbe. Akad egy két olyan sztory ami bőven alátámasztja, hogy a mai autószerelés sem csak hibakód olvasásból és alkatrészcseréből áll :)
2018. szept. 7. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Régi autókra specializálódni nem érdemes, mert az összes létező autószerelő ért hozzájuk, ugyanis a modern autóknak is az az alapjuk, muszáj megtanulni a felépítésüket és működésüket. Amire érdemes lesz most ráállni, az a hibrid és elektromos autók. Nagyon kevés szerelő van, aki ért hozzájuk, mert az alapképzésbe ez nem tartozik bele, továbbképzés keretében kitanulni meg már nem igazán éri meg az öregeknek, hisz lassan már nyugdíjba vonulnak. Megjegyzem, tudtommal elektromos autókkal senki nem foglalkozik még az országban, szóval valószínűleg te lennél az első, aki ilyen műhelyet nyit.


Ha úgy gondolod, hogy a mai autókat unalmas szerelni, mert csak egy kábelt kell bedugni és lenullázni egy hibajelzést... Akkor neked komám semmi belelátásod nincs a szakmába! Javaslom, hogy kezdj el utánanézni ezeknek, mert elmaradt tudással nem igazán érdemes nekivágni a szakmának.

2018. szept. 10. 01:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!