A rendszerváltás előtt hol, és hogyan lehetett nyugati autót vásárolni?
Nagyon kivételes esetben, kapcsolatokkal lehetett államilag is nyugati autóhoz jutni, de elenyésző mennyiségben. Átlagember a használ autó piacon tudott nyugati autót venni, ehhez pedig sok pénz kellett.
Ha érdekel a téma, ez a cikk erről szól. Képekkel. A legdurvább egy Ferrari.
A MERKUR néha hozott be nyugati autókat, árulták Renault 16-ot, FIAT 500-at, Simca Aronde-ot. Ez a '70-es évek közepéig volt szokás, utána a KGST gyáraiból összejött a kellő mennyiségű autó. Ezen kívül az IKKA és a Konsumex ajándékautó-szolgáltatásában lehetett nyugati autóhoz jutni, ha az embernek voltak rokonai nyugaton, akik kifizették az autó árát. Lehetett még próbálkozni nyugati külszolgálatosok autónak megvásárlásával: sokan a kiküldetési díjuk maradványából autót vették, mert a valutát nem érte meg hazahozni, az ilyen autókra lehetett lecsapni. Vagy várni, mire az '50-es években állami célra használt német és amerikai batárok a használtpiacra kerülnek.
Az igazán nagymenők pedig Budapesten, a Bécsi úti Interagnál rendelték meg a nyugati csodákat, ahol eleinte csak BMW-vel foglalkoztak, később nyitottak más márkára is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!