Rendszerváltás előtti időszakban többre becsült autó volt a kispolski mint a kétütemű trabant?
Kb. egy kategória volt. Volt némi rivalizálás. Ugye az "ezeröcsi" Lada volt a csúcs, a ladások lenézték a Dacia és egyéb tulajokat. A Volga nagyobb volt, de magánemberként nem sokan tartottak ilyet.
A nyugati autó volt az abszolút sztár.
Nem lehet összehasonlítani, mert a két márka első kiadása között majdnem 25 év a különbség, és ezalatt rengeteget fejlődött az autóipar.
Pl. a trabant a németek s.k. terméke volt, míg a lengyelek a kispolákot az olaszoktól vásárolt licenc alapján kezdték gyártani. A kasztnit sem lehet összehasonlítani, mert a trabant fenéklemezes/tartóvázas teherviselésű volt duroplaszt borítással, a polszki pedig teljesen fémből készült önhordó kasztnis. Az egyik orrmotor elsőkerékhajtású, a másik farmotor/hátsókerékhajtású. Ez kétütemű, az négyütemű. Egyik fogasleces kormánnyal, másik csigakerekessel. Ezen keresztbe állt a főtengely, azon hosszában.
Vagyis annyi az eltérés, hogy szinte lehetetlen dolog párhuzamot vonni köztük.
Mondhatnám úgy lehetne összehasonlítani, mint a paradicsomos káposztát és a mákos gubát.
Sehogy! ;)
#4!
Pontatlan infó!
A 126 BIS nem csak prototípus volt, hanem sorozatgyártású.
700ccm, fektetett padló alatti farmotor vízhűtéssel. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!