A két ütemű wartburg motorja miért olyan kicsi?
Pontosan. A hengerfejnek nem kellett magasság, mert nincsenek benne sem szívó, sem kipufogocsatornák, sem szelepek, sem himbák, sem vezérműtengely.
A motor is olyan egyszerű mechanikailag, ahogy fentebb leírták. Egy gőzgép sokkal bonyolultabb (mér annak is van vezérlése)
Mert a résvezérlésű kétütemű motor egyszerű konstrukció. A hengerfej sokkal kisebb, mint egy négyüteműnél: gyakorlatilag csak egy "sapka" a hengeren, igaz, itt némi víztérrel. Nincs benne vezérműtengely, szelepemelő, nincsenek benne szívó- és kipufogócsatornák, nem trónol a tetején szelepfedél.
A hengerblokk már nem számottevően kisebb, kell a hely a perselyeknek és a vízköpenynek. De mondjuk vezérműhajtás nincs. Cserében ott virítanak a kipufogó- és átömlőcsatornák, de azok nem dobják meg annyira a méretet, hogy számottevő legyen.
A forgattyúsház is kisebb, nincs benne olajszivattyú, nincs alatta olajteknő.
A résvezérlésű kétütemű motor egy ugyanakkora négyüteműhöz képest rettenetesen kicsi, primitív szerkezet. Ebből adódnak az előnyei és hátrányai is. A Wartburgnál tovább csökkenti a "látható" méretet, hogy a generátor a főtengely végén ül, nem olyan látványos, mint a négyüteműeknél. Gyújtáselosztó sincs, ami szép, nagy bunkó szokott lenni a kis négyüteműeken (bár mostanra már ez is eltűnt), a vízszivattyú is kicsi, az üzemanyag-szivattyú is - nincs rajta semmi, amitől nagy és nehéz lehetne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!