Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kétütemű vagy a négyütemű...

A kétütemű vagy a négyütemű motor a jobb?

Figyelt kérdés

Azt hallottam, a kétüteműeknek jobb a hatásfoka, hatékonyabb és erősebbek is.

Ha hajókban kétütemű van akkor autókban miért nem lehet?



2017. szept. 19. 10:05
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
15%
füstöl és büdös
2017. szept. 19. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
45%
Van néhány előnye, de több a hátrány, nagyobb köbcentinél pedig egyértelműen a 4 ütemű a nyerő. A 2 ütemű motornak a nagyon kicsi és nagyon nagy hengerűrtartalmű motoroknál van értelme, tehát néhány köbcentitől 250 ccm-ig, és a több tizezer köbcentis mozdony- és hajómotoroknál. Viszont itt is egyre jobban szoritják ki őket, pl egyre több a 4 ütemű fűkasza is, mert a 2 ütem nagyon szennyező. A hatásfoka pedig nem jobb, sőt, rosszabb.
2017. szept. 19. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
0%
Attól függ. a hatásfoka például a több köbméter lökettérfogatú kétütemű hajódízeleknek sokkal jobb, mint amit a kereken gördülő járművek motorjainak konstruktőrei álmodni mertek. Igaz, ez valahol 1000 tonna felett kezdődik (mármint ennyi a motor tömege)
2017. szept. 19. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
15%

Kétütemű kevesebb alkatrészt tartalmaz (pl : nincs szívó-kip. szelep) oldalsó (átlag!) felömlő és leömlő csatornákból áll...

Nincs oldalnyitásos (láncos,vagy szíjas) szokásos vezérlés hanem a dugattyú(mondjuk azt,hogy általában 98%-ban) vezérli a töltet csere folyamatot.

Így egyszerűbb,a kenést is keverékkel oldják meg az üzemanyagban,magasabb fordulattal operál...

.Ezért pörgősebb meg minden,minimális nyomaték pl : robogóknál 50-es 2 ütemű gyári még ahogy,de egy 70-es emelt fordulatszámú (nagyobb arányú fordulat növekedés,mint amekkora arányú térfogat) "tuning" kb annyira nyomatékhiányos alul ,hogy : egy fél centi gáz rá : üvölt ,de meg se moccant,még fél centi,mintha már valami lenne,de mmég mindig kb egyhelyben,két mm rá,és már ránt.

Nyomaték szegény alul,így el sem mozdította a motort,de a variátor röpsúlyai görgői már áttétet módosítottak közbe extrém mértékben.



Lényeg : négyütemű,több alkatrész tény.

Több hibalehetőség ,tény.

Viszont a konstrukció,annyival megbízhatóbb szerkezetet tesz elénk,hogy hiába több alkatrész és hibalehetőség papíron,robogók blokkhiba aránya kb : 10 hibás robogóból 1 ha 4 ütemű,az se fődarab miatt...,alul nyomatékosabb,de ugye nem annyira pörgős,viszont nagyobb nyomaték miatt megindul ötöd fordulaton is ,és tart...


Röviden : olcsóbb fenntartás (ha romlik drágább,de mondjuk 30-40%-kal,robogóknál 2-3e ft a differencia),jóval tartósabb,így hiába drágább a javítás,ötször megspórolod.

Jóval kisebb fogyasztás (5,5L tankú 4 ütemű kínaimmal 400km-t megtettem tényleg 1-1,5l fogyasztás,és nem gyári 2.5-3.5 mint 2 üteműn.).


Tehát 4 ütemű jobb...

Robogóban is,de belvárosban illik a 4 üteműre a 80-as henger,miért?

35e ft a hengerszett,tiltásmentes cdi így már 85km/h körüli végseb,ugyanúgy 2L alatti fogyasztás,és dinamikusabb,mint egy 2 ütemű.Ha szakszerű akar lenni az ember 60 a varió,szíj,légszűrő miatt...

2017. szept. 19. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 D. Brasco ***** válasza:
0%

"Azt hallottam, a kétüteműeknek jobb a hatásfoka, hatékonyabb és erősebbek is."


Ezt a sok okossagot kitol hallottad?Aki egyszer látott olyat aki azt olvasta hogy típusú embertől?

Ugyanis a 2 utemu hatásfoka sokkal rosszabb,mivel olaját is eleget működés közben ,illetve a hatékonysága is elég trágya tekintve hogy csak egy nagyon szűk fordulatszám tartomanyban kepes az erejét leadni!Alatta mint a harmat olyan gyenge!

Mindezek mellett meg ugy szennyez mint a rosseb!

2017. szept. 19. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
0%

Pedig vannak próbálkozások a modern kétüteműek visszahozására, bár a fogyasztás, károsanyag kibocsátás miatt úgy se fog összejönni, ahogy a Wankellel is ki lehet törölni, még ha nem is kopna el akkor se kéne senkinek, a 3x annyi munkaütem miatti rengeteg fogyasztása miatt.


Motoroknál próbálkoznak vele, tiszta levegőt szív be, roots fúvó adja a hengeröblítést ahogy a régebbi dízeleknél, hengerbe megy a fecskendezés. Rendes olajozása van ahogy a négyüteműeknek. Itt már nem kell az olajat elégetni. Igazából ez a technológia már 20 éves is létezett, csak a kétüteműek az egyszerűségük miatt lettek kedveltek, senki nem akart roots fúvót rátenni, inkább zabáljon olajat...

Viszont a dupla munkaütem miatti fogyasztás és károsanyag kibocsátás az probléma és amiatt nem is fognak elterjedni, legfeljebb pár motorban.

2017. szept. 19. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
47%

Sok okos. Beszűkült agyukban kétüteműként csak a pizzafutárok kerregő p*csköszörűi vannak meg.


Nos: szinte az összes mozdonymotor, és a tengeri konténerszállító hajók motorja is kétütemű dízel.

Méghozzá olyan, aminek van vezérlése, és vannak szelepei.

Utána lehet nézni.

Fele akkora lökettérfogatból ugyanakkora teljesítmény, mivel minden henger minden fordulatra végez munkaütemet.

Nagyon nem mindegy, hogy egy százezer lóerős motor kétezer, vagy négyezer tonna súlyú, ezért nem négyüteműek...

És a hatásfokuk sokkal jobb, mint a közúti közlekedésben elterjedt négyüteműeké, közelíti az 50%-ot.

Nos uraim, lehet pampogni, bugyborogni, böfögni, de a tények itt vannak:

[link]


megvolt a piros kéz? jó volt? soha jobbat ne érezzél...

2017. szept. 19. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
0%
Kérem az indoklást azoktól a fotelfizikus Facebookon felnevelkedett barmoktól akik lepontoztak nullára, ha ennyire értenek hozzá. Melyik része volt helytelen? Hmmm?...
2017. szept. 20. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
19%
Autóba nem tesznek kétüteműt, mert nagyobb teljesítményű motor esetén kirázza a beledet.
2017. szept. 20. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Mondjuk mozdonyoknál, mármint az újabbaknál már mind 4 ütemű motor van, igazából régen is amiatt volt csak előnyösebb a kétütemű mert ez egy reális módja volt a teljesítménynövelésnek.

Aztán ahogy egyre jobban fejlődött a turbofeltöltés, úgy tértek át a 4 ütemű motorokra.

Nálunk például csak a Szergej és a Nohab volt nagymozdony amiben kétütemű motor volt, de mindkettőben a motor még az 1930-as években született, és alapjait tekintve az akkori technológia volt.

A 70-es években már 4 ütemű motort használtunk mi is a mozdonyokba, igaz francia licenc alapján gyártottuk, de a lényegen nem változtat.


Magyarul tehát még egy mozdony esetében sem lehet feltétlen előnyökről beszélni, inkább csak az adott kor technikája ezt tette lehetővé.


Hajók meg más tészta. :)

2017. szept. 21. 00:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!