Hogyan lehet megoldani hogy a feszültség minden esetben állandó legyen eg motorkerékpárban?
Alpvetően nem hibáról van szó mert mindenkinél ilyen és gyárilag ilyen.
A feszültséget szeretném pontosan 12 V ra állítani mert a generátor hol 11,8 hol 12,9 V ot csinál fordulatszám függően persze az fölé nem megy csak au akkumulátor töltésnél szabad neki 13,8 ig de máshol annyira sem. A lényeg hogy hogyan tudom megoldani hogy a tompított fényszóró mindig ugyanúgy világítson? Mert így különbség van aközött ha alapjáraton megy és aközött ha magasabb a fordulatszám. Autóknak ilyen nem figyeltem meg csak régi 2 ütemű trabantnél. A motorom is 2ütemű 125 ös.
"Kipróbáltam kocsin ott nincs semmi változás ha mindent bekapcsolok sem. Ugyanúgy világít a lámpa"
Azért mert a mai (és akár 10 éves kocsik is) már ki tudják küszöbölni a feszültségingadozást, ha erre külön felkészítették.
Ha LED fésnyszóró van benne, ami elvileg stabilizált áramgenerátoros meghajtású, és nem függ a fényereje az akkufeszültségtől, akkor elhiszem, hogy nem változik a fénye.
Vagy nagyon jól méretezett a generátor, és még alapjáraton is tudja legalább a 13,8 voltot teljes terhelés mellett.
A motorodon ez kivitelezhetetlen, mert egyrészt nincs benne alapjárati fordulatszámstabilizálás, másrészt a generátora baromi gyenge. A nincsből nem lehet többet csinálni, ha zavar a fényerőváltozás, csak al az apjárati, kevesebb fényerőt lehetne stabilizálni. Bármilyen step-up inverteres megoldás csak mégjobban túlterhelné a generátort, aminek még jobban leesne a feszültsége.
"Önindítózáskor elhalványul"
Akkor még jó hogy..abban az esetben nekem is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!