A dízel miért nemjó rövid távra és a benzin miért igen?
Itt azért tegyünk egy kis kitérőt, a turbó dízel nem jó rövidtávra és a szívó benzin jobban elviseli ezt a fajta felhasználást.
Dízel: Lassabban melegszik be, az olaj is. Ha csak nyomatékból 1000-1500-as fordulaton közlekedsz akkor lekormolódik benne minden.
" gondolom azzal van a baj hogyha nem melegedett be teljesen, akkor nemkéne leállítani a dízelt"
Felesleges azért tovább járatnod hogy melegen állítsd le.
Annyival kiegészíteném az előttem szólókat, h a kis fordulst miatti alacsony áramlások miatt is problémás, a korom nem ég ki, a katalizátor, vagy a dpf- szűrő magas hőmérsékleten működik hatékonyan, viszont a kis áramlási sebesség a dugulást elő fogja segíteni.
A többi ugyanaz, kicsapódó pára, vizesedő olaj, stb. A diesel egyébként is lényegesen lassabban melegszik be, nem rövidtávra való a müködési elve miatt sem.
"A dízel miért nemjó rövid távra és a benzin miért igen?"
Hibás a kérdés eleve. Rövid távra egyik sem jó. Inkább úgy kellene fogalmazni, hogy egyik sokkal rosszabb, mint a másik.
Rövid távra séta, kerékpár való. Ha terhet is kell cipelni, akkor plugin hybrid vagy tisztán elektromos esetleg taxi, ha csak alkalmilag szükséges.
Érdekes egyébként, hogy az ember igénye hogyan változik. Én pl kisiskolásként alig vártam, hogy buszozás helyett biciklivel mennek suliba. Majd egyetemistaként epekedtem MÁV helyett saját kocsi után.
Ma meg sokkal jobban tetszene, ha tekerhetnék az otthon-ovi-melóhely háromszögben és a nagyilátogatásokra menet is szívesebben aludnék a vonaton, mint autópályáznék.
Melyik dízel? :)
Egy 1990-es évekbeli előkamrás szívó/turbó mindenhová jó.
Ahogy #4 is írta, egyiknek sem jó, csak a dízelnek sokkal rosszabb.
A rövid utak a szívóbenzinest viselik meg legkevésbé.
Összetett dolog, nem akarok belemenni, a lényeg hogy sem a sok hidegindítás, sem a rövid táv (pl dpf miatt) nem jó. Az egyik problémát megoldja ha 50-100 km-re jársz kenyérért, de a költségek miatt ez sem megoldás.
Én úgy vagyok vele hogy nem a műszerfalon olvasható futásteljesítményre fektetem a hangsúlyt, hanem az igényeim alapján választom a motort. Túlnyomórészt napi 2x15km, erre szívóbenzinest tartok, 7-8ezrenként olajcserével (minőségi olaj+szűrők).
Elektromos kellene erre, csak nincs rá keret...
Jo lehet az rovid tavra is, megfeleloen szervezve. En is dizellel jarok-kelek minden nap a varosban es nincs problema. Eloszor is ebben nincs DPF, masodszor pedig a hideg, teli idokre van benne olajkalyha. Gyakorlatilag par km alatt bemelegszik, annyi, hogy lehetoseg szerint ugy probalom szervezni a dolgaimat, hogy a sok ide-oda szaladgalast egyszerre tudom le, igy az elso etap utan mar mindig meleg motort inditok.
Valaki irta, hogy az alacsony fordulat is gondot okoz. Konyorgom, ki kotelez barkit is arra, hogy alacsony fordulaton hasznalja az autot? Sajnos szeles korben elterjedt hulyeseg, hogy akinek dizelje van, fel forgatni, mert "hat dizel". Fraszt, varosban 1-2-3, 4-et nagyon max tartos 70-es temponal. Es ha mar meleg a motor, valtas elott tessek szepen kiforgatni 3000-3500-ig. Ha nem valami betegagy szar motorrol van szo, semmi baja nem lesz.
Leallitani meg leallithatod hidegen is, melegen is. Eroltetett menet (pl autopalyas gyorshajtas, vagy lampatol lampaig padlogazas uzemmod) utan szokas picit huteni a turbot, de ha normalisan kozlekedtel, nincs ra szukseg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!