Normális, ha az első abroncsok gyorsabban kopnak?
2016/06-os nyári gumijaim vannak. A ~16-os szezonban 8 ezer, a '17-'18-asban 15-16 ezer km-t futottak azonos pozícióban. Nyomás a kézikönyvtől eltérően 2.3bar volt elöl/hátul, mert a márkaszervízban ezt javasolták. Most leellenőriztem a profilmélységeket.
JE: 6.3-6.7
BE: 6.3-6.6
JH: 7.1-7.5
BH: 7.7-7.9
Normális ekkora egyenetlenség? A bal hátsó szinte semmit sem kopott az eredeti 8mm-ből és hátul általánosan kevésbé koptak mint elől. Továbbá az elsők külső pereme mintha narancsbőrös lenne, azaz nem egyenletesen sima a gumifelület.
A kocsi kézikönyve szerint oldalanként érdemes megcserélni az első és hátsó gumikat, ezt most megtettem.
Első kerekes.
A hátsó kerekek megcserélhetők-e, azaz jobb<->bal? Az abroncsokon nincs forgásirány jelző csak külső-belső oldal jelző (Barum Brillantis 2 195/65 R15 91T). Legalábbis a tárgyalt nyári gumikon. A téliken van.
Teljesen normális, a gázadás és a fékerő is az első kereket terheli jobban.
Tedd a következő szezonra a hátsót előre, az elsőt hátra (jobb-bal-t tartsd meg!)
# 4
Mondjuk mert a gumik nagy része forgásirányos. Ilyenkor ugye nem elég jobbról balra átbaxarintani a gumit, hanem át is kéne szerelni a gumit.
#9:
Jé, ez lenne az oka a JH erősebb kopásának?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!