Mennyi idő alatt fogom tönkrevágni szeretett cr-dízelemet a városban?
Hogyan tudnám esetleg mégis kímélni? Adjam el a biztos jót?
Életkörülmény megváltozása miatt már nem kell többet naponta több 100 kilométert autópályáznom, amire a fent említett 2.2 Honda i-dtec kiválóan alkalmas volt. 270 ezer valós, általam beletett km, jelenleg teljesen költségmentes, gyönyörű állapot.
Racionálisan végiggondolva, el kéne adnom, mégis fájna a szívem érte. Naponta járnék vele a városban maximum 3-4 km-eket, és egyszer egy héten elvinném pályára, egy jó 100 km-es körre "kikormolni".
Mit javasoltok, adjam el a nem városba való, de mégis tutit, és vegyek valami bizonytalan benzinest? Mennyire lenne fenntartható ez a rutin? Jártatok hasonló cipőben, mik a tapasztalataitok?
Előre is köszönöm a segítségeiteket!
#7:
Adó és biztosítás legálisan elkerülhető 6 hónapos ideilegenes forgalomból történő kivonással.
Az ember élethelyzete pedig bármikor változhat.
Én így tenném fel magamnak a kérdést: "Melyik zavar(na) jobban? Az autót eladva egyszer csak újra kellene egy ingázós nagykocsi és jó lenne a régi VAGY sajnálnám a konzervált kocsiban tartani a pénzt, ami ráadásul folyamatosan apad?"
Minthacsak én tettem volna fel a kérdést! :D
Szintén eddig sok éve heti 2x250km-t autópályáztam a dízel autómmal. Ráadásul tavaly egy újat is vettem. 1 éves garanciális, 18.000km-t futott eddig az autó.
Most úgy néz ki, hogy pár hónap múlva nem kell többet ilyen távolságra járnom, csak napi 4-5km-re.
Eladni tuti nem fogom az autót. Jó időben simán biciklivel fogok járni. Ha meg bejön a hidegebb idő, akkor járok az autóval. Amíg be nem melegszik szerencsére részecskeszűrő regenerációt se indít. De esetleg erre fogok figyelni. Nekem van elektromos motorelőmelegítőm, így télen sem tök hideg blokkal indul. De ezt gyanítom így sem fog teljesen bemelegedni ilyen rövid távon. Hétvégén majd elkirándulgatok vele erre-arra. Akkor rendesen ki tud majd regenerálni. Úgyis hiányozni fog a hétvégi 500km vezetés.
Én is hasonlóképpen vagyok, eddig napi 120 km-t mentem a dízellel, most viszont munka miatt csak napi 10 km-t kell mennem.
Nekem az a terv hogy veszek egy 100 ezer Ft-os suzukit ami tökéletes arra hogy munkába járjak vele napi 10 km-t, hétvégére meg meghagyom a 2 literes dízelt.
Egyébként a robogó sem rossz ötlet de gondolj bele hogy mit csinálnál télen a -1 fokban a robogóval...?
Vegyél inkább a dízel mellé egy olcsó kis köbcentis benzinest.
# 16 vagyok.
Nekem megvan a régi autóm is. Már öregedő, sokat futott, de hibátlan. Attól se szívesen válnék meg, ha nem muszáj.
Egy egy éves autót pedig a legnagyobb hülyeség lenne eladni.
Harmadik autót pedig végképp nem szeretnék fenntartani. A garázsban is csak kettő fér el.
A régi autóm is cr-dízel, igaz még részecskaszűrő nélküli. Lehet inkább azzal járok és nem az 1 éveset kínoznám rövid távokkal.
Minusz 1 fokban még nem veszélyes robogóval a 3-4 km. Minusz 10 be hóban, na akkor már kellemetlen. Olyankor kell az autó. Robogóval el lehetne intézni mindent februártól novemberig. Bevásárlást is meg mindent, kivéve egyet amit mondott a kérdező. A gyerekek hurcipálásához valóban nem elég a robogó.
Én meghagynám az autót, járnék vele ugyan úgy ahova amikor ahogy kell.
Amennyiben tudod hogyan kell használni városban a dízelt és nem 30e km-es olajcsere periódussal mész akkor jó esélyed van hogy a nyugdíjas éveidig kitart melletted nagyobb gond nélkül.
Én 2évet jártam pesten dízel autóval napi 5-15km-t, ami hirhetd arról hogy leragad a turbó geometriája, és láss csodát ha jól használod akkor nem ragad le. Pedig akkoriban ritkán mozdultam ki onnan (1-2havonta egy 2x150km-es országúti haza út 90-100-as tempóval)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!