Mekkora az a nyomaték amire azt mondod, hogy ülésbe présel gyorsulásnál?
Értelmetlen a kérdés, ugyanis a nyomaték nem présel sehová.
A gyorsulás présel az ülésbe.
A gyorsulás pedig sok dologtól függ: pl. az autó tömegétől, a sebességétől, a menetellenállástól, a motor teljesítményétől, stb.
Tudom hogy a lóerő és az önsúly arányától, de jó lenne ha a kérdésemre válaszolnál ha már írsz.
Egy 1500kg-os 120Nm nyomatékú benzines kiskocsi-ra biztos nem mondod azt hogy ülésbe présel..
De nem lehet válaszolni a kérdésedre, mert hülyeséget kérdezel.
Egy példa:
Golf IV 1.9 tdi (90 LE): 200 Nm, gyorsulás 0-100: 12 s
Golf IV 2.0 benzin (115 LE): 170 Nm, gyorsulás 0-100: 10 s
Tehát a benzines jobban az ülésbe fog nyomni, pedig kisebb a maximális nyomatéka.
A gyorsulást van értelme összehasonlítani: mondjuk egy olyan 0.3-0.4 g már belenyom az ülésbe.
Ez realatív. Szerintem mindenki mást érez "préselősnek".
Az enyém 350Nm, amit már 1500-as frdulattól lead, elég jól megindul. (Ne csak a 0-100km/h közötti gyorsulást nézzük, hanem pl 0-60, vagy 80-120 közötti rugalmasságot! És azt, hogy mindennapi közlekedés alkalmával általában milyen fordulattartományban használjuk az autót! Abban igen is van szerepe a nyomatéknak!)
Viszont ez a 350Nm is lepkefing egy esős izomautóhoz képest. Ugyan így van olyan ismerősöm aki áradozik a 230Nm-es turbós benzineséről, hogy így meg úgy préseli az ülésbe. Én csak mosolygok rajta és ráhagyom, mert egy 1.4-es szívó benzinesből ült át és ő ezt nagy ugrásnak éli meg.
Szóval relatív! Ha nagyon kell mondeni valami számot, egy átlagos 1,2-1,3 tonnás autó 250Nm fölötti nyomatékkal már elég fürgén meg tud indulni visszaváltás nélkül. De még messze nem versenyautó kategória.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!