Miért mondják, hogy a régi autók tartósabbak voltak?
Egy mostani 20 éves autó sokkal különb mint egy 20 évvel ezelőtti 20 éves.
Ma egy 10 éves autó mind külsőre mind megbizhatosagra pár évesnek felel meg. Persze ehhez kell az is h gondosan odafigyeljunk rá.
De szerintem a régiek közel sem voltak ilyen tartósak és szépek.
"Egy mostani 20 éves autó sokkal különb mint egy 20 évvel ezelőtti 20 éves."
Most. De 20 év múlva egy 20 éves autó vajon jobb lesz, mint most egy 20 éves autó? Ezt biztosan sosem fogjuk megtudni. 20 éve a vadiúj autó a világ legjobb járgányának számított. Ma már egy ósdi valami.
Most is ugyan úgy hosszú távra készülnek az autók, nem tudom miért kell mindig ezt a tervezett elavulás témát fújni. Az új autót vásárlók többsége nem azért vesz új autót, mert a régi nem működik, hanem mert megteheti. Semmi az ég világon nem ösztönzi arra az autógyártókat, hogy direkt hamar tönkremenjenek az autóik, sőt, egyre több garanciával árulják őket. (Toyota, Kia 7 év!!!)
Miért túrbós az összes motor? Na, miért? A környezetvédelmi előírások miatt egyre kisebb lökettérfogatú motorokat tudnak csak gyártani, ezek meg turbó nélkül már csak poroszkálásra elegendőek. Ennek ellenére még ki lehet fogni új autót is sima szívóval.
Az autóban lévő extrák zömének semmi köze magához az autózáshoz, azok tönkremenetele esetén továbbra is használható marad a járgány (tolatókamera, parkolást segítő szenzorok, tempomat stb), mások pedig biztonsági előírások miatt KÖTELEZŐEK (menetstabilizátor például).
A régi Mercik azért mennek el annyit, mert van egy fanatikus Merci-rajongó réteg, aki fenntartja őket és felnyomja az árukat. Egy 20 éves Fiat 300.000 forintos motorfelújítás esetén már nagy valószínűséggel gazdasági totálkár - nem éri meg vesződni vele, mert az autó csak 250e forintot ér. Egy 190-es Mercit ugyanekkora javítási költségekkel megcsináltatnak, mert az autó piaci értéke 6-700e forint átlagosan. Máskülönben gépészetileg semmivel sem tartósabbak, csak a folyamatosan magas használtautós árak miatt nem érik el azt az értéket, amikor kedvezőbb begurítani őket roncsautónak, mintsem tovább javítgatni.
Nagyapámnak a '90-es évek elején volt W123-as Mercije, de egy fostalicska volt a Peugeot 405-öshöz képest, amit utána vett. Már akkor is boldog-boldogtalan Mercit szerelt az összes itthoni traktorjavítóban, gép- és lakatosműhelyben, katonai járműjavítóban meg még ki tudja hol, aztán azóta se lett jobb egyik Merci sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!