Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért mondják, hogy a régi...

Miért mondják, hogy a régi autók tartósabbak voltak?

Figyelt kérdés

Egy mostani 20 éves autó sokkal különb mint egy 20 évvel ezelőtti 20 éves.

Ma egy 10 éves autó mind külsőre mind megbizhatosagra pár évesnek felel meg. Persze ehhez kell az is h gondosan odafigyeljunk rá.

De szerintem a régiek közel sem voltak ilyen tartósak és szépek.



2019. márc. 9. 08:58
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
38%
Ezt a vélekedést szerintem javarészben a nosztalgia táplálja, nem a gyakorlati tapasztalatok. Vagyis, hogy "régen minden jobb volt".
2019. márc. 9. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
38%
Régi szocialista beidegződés.
2019. márc. 9. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
48%
Ebben azért egy pici igazság is van. A 2005-ig (kb) azért sok esetben még egyszerűbb, robosztusabb autók készültek. A gyártóknál rájöttek, hogy nem jó, ha soha semmi nem romlik el, aztán a sok környezetvédelmi normának való megfelelés és a beépített kütyük hada miatta minőség relatíve gyengébb lett. Drágábban fenntartható, de sokkal jobb autókat csinálnak, ahogy haladunk előre. A régebbi autók egyszerűsége az, ami a fenntarthatóság és részben a megbízhatóság területén látszik.
2019. márc. 9. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
24%
Egy régi autó "egyszerűbb" volt... Szomszéd 0 szakértelemmel frankón megszereli a közel 30 éves autóját (múltkor még motort is cserélt benne az udvaron :O ) egy mostani autóval nem igazán tudna mit kezdeni. A régiekkel a baj is kevesebb volt,miután 0 extra volt benne,most meg már a sok extra és ami van az tönkre mehet. A régieknél sima szívós benzines motor, a többsége a világból kiment,habár nem pl 180al. Most a turbósok meg rengeteg extrások...a 8 éves turbós benzinessel több a baj mint a 15 turbós dízellel.
2019. márc. 9. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 Koplárovics Béci ***** válasza:
63%

"Egy mostani 20 éves autó sokkal különb mint egy 20 évvel ezelőtti 20 éves."


Most. De 20 év múlva egy 20 éves autó vajon jobb lesz, mint most egy 20 éves autó? Ezt biztosan sosem fogjuk megtudni. 20 éve a vadiúj autó a világ legjobb járgányának számított. Ma már egy ósdi valami.

2019. márc. 9. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
25%
a tervezett elavulás miatt.
2019. márc. 9. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:

Most is ugyan úgy hosszú távra készülnek az autók, nem tudom miért kell mindig ezt a tervezett elavulás témát fújni. Az új autót vásárlók többsége nem azért vesz új autót, mert a régi nem működik, hanem mert megteheti. Semmi az ég világon nem ösztönzi arra az autógyártókat, hogy direkt hamar tönkremenjenek az autóik, sőt, egyre több garanciával árulják őket. (Toyota, Kia 7 év!!!)

Miért túrbós az összes motor? Na, miért? A környezetvédelmi előírások miatt egyre kisebb lökettérfogatú motorokat tudnak csak gyártani, ezek meg turbó nélkül már csak poroszkálásra elegendőek. Ennek ellenére még ki lehet fogni új autót is sima szívóval.

Az autóban lévő extrák zömének semmi köze magához az autózáshoz, azok tönkremenetele esetén továbbra is használható marad a járgány (tolatókamera, parkolást segítő szenzorok, tempomat stb), mások pedig biztonsági előírások miatt KÖTELEZŐEK (menetstabilizátor például).

2019. márc. 9. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
36%
Azt azért senki ne akarja nekem bemagyarázni, hogy a mai autók ÁTLAGOSAN el fognak menni annyi km-ert mint a régi 123, 124, 201 dízel mercik ÁTLAGOSAN!
2019. márc. 9. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 Legális Technocol ***** válasza:
68%

A régi Mercik azért mennek el annyit, mert van egy fanatikus Merci-rajongó réteg, aki fenntartja őket és felnyomja az árukat. Egy 20 éves Fiat 300.000 forintos motorfelújítás esetén már nagy valószínűséggel gazdasági totálkár - nem éri meg vesződni vele, mert az autó csak 250e forintot ér. Egy 190-es Mercit ugyanekkora javítási költségekkel megcsináltatnak, mert az autó piaci értéke 6-700e forint átlagosan. Máskülönben gépészetileg semmivel sem tartósabbak, csak a folyamatosan magas használtautós árak miatt nem érik el azt az értéket, amikor kedvezőbb begurítani őket roncsautónak, mintsem tovább javítgatni.

Nagyapámnak a '90-es évek elején volt W123-as Mercije, de egy fostalicska volt a Peugeot 405-öshöz képest, amit utána vett. Már akkor is boldog-boldogtalan Mercit szerelt az összes itthoni traktorjavítóban, gép- és lakatosműhelyben, katonai járműjavítóban meg még ki tudja hol, aztán azóta se lett jobb egyik Merci sem.

2019. márc. 9. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
Nos, régen is, s ma is voltak, illetve vannak megbízható, s kevésbé megbízható autók. Történetesen még 20 éve volt egy jó állapotú 1983-as XR3i Ford Orionom, de ennek ellenére, hogy egyben volt, gyakorlatilag minden nyűgje volt, gyakran kellett szervizbe vinnem, igaz sok mindent én is ki tudtam rajta cserélni, de igencsak vitte a pénzt, míg 2005-ben leadtam a bontóba, mert konkrétan elrohadt. Ezzel szemben apámnak volt egy hasonló korú, talán kicsit fiatalabb szívódízel Toyota Carinája, a kötelezőkön kívül semmit nem kellett rajta cserélni, viszont 2013-ban a rozsda azt is kikezdte. Én ma egy 2007-es Sx4-et, ők egy 1999-es Corollát hajtanak, mind2 megbízható, kisebb rozsda sajnos felüti a fejét, de ez van, bár az Orionom már 15 évesen is csupa rozsda volt. Szóval akkor is voltak tartós/kevésbé tartós autók.
2019. márc. 9. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!