Magyarországon miért próbálnak győzködni az emberek, hogy a szívómotor az istenkirály, a turbós meg vacak?
Nekem volt szívóbenzines motorom, méghozzá nem is alapverziós.
Egy Octavia II-esem olt, 1.6 literes motorral.
Frissdiplomás kezdőként, akkoriban nem volt akkora fizetésem,hogy komolyabb autót vegyek.1.6, 102 le.
A kevés lóerőhöz és csekély nyomatékhoz képest torkos volt.Egy 102 lóerős motor ne fogyasszon 7,8 litert.Ráadásul alig akart menni, autópályán hangosan kellett zenét hallgatni, hogy ne halljam a motort.Mondjuk ez a Skoda hibája,hogy spórolt a szigetelésen, de ez másik történet
Városban sokat evett, mert hát araszolgatás.Autópályán is kortyolgatott, mert pörgött.
Utólag visszagondolva, ezek a kis szívómotorok,szinte semmire sem jók igazán.Nem is mennek, ráadásul sokat is fogyasztanak.Arra jók, amire sokan használták őket, fel a kalap aztán irány a templom.
A turbós technika akkor fogott meg, amikor a munkahelyemen amikor külföldi kiküldetés miatt kaptam szolgálati járművet.Egy francia dízelautó volt, nem sokkal volt erősebb, mint az én Skodám, de magabiztos volt, húzott.Nem volt az a "döglött hal" érzése.Mindig alig vártam,hogy vezethessem, mert annyival jobb volt, mint az enyémet.
Részben ezért is vettem, turbós benzines 7-es Golf kombit, 1.5 TSI-vel.A motor nagyon eltalált, 150 lóerő lendületesen mozgatja az autót, pont elég bele.
Nyilván, nem fogyaszt 5 litert,mint amit a gyári adatok mondanak, viszont 7 liter alatt van az átlagfogyasztása.Plusz, mellette megy is.
Véleményem szerint, akik szidják a turbómotoros autókat, sohasem próbálták őket.Sokkal kényelmesebb őket vezetni.
"Véleményem szerint, akik szidják a turbómotoros autókat, sohasem próbálták őket."
Felteszel egy kérdést, majd megválaszolod. Ráadásul egy olyan kérdést teszel fel, amit MI nem tudunk megválaszolni. Honnan tudjuk MI, honnan tudjam ÉN, hogy neked valaki miért szid valamit?
Miért nem azt / azokat kérdezed meg, AKIK győzködnek? Ők tudják, hogy miért akarnak meggyőzni.
Nekem teljesen mind1,hogy ki mit gondol...sz.r a turbós,sz.r a szívó,sz.r a benzin,sz.ar a dízel,sz.r az összes márka stb stb
Mindenki azt szid és azt dicsér amit akar.
Annyi,hogy a turbós drágább mert abba tönkre mehet olyan ami a szívóba nem miután abba nincs. Benzines turbósom van és nem cserélném szívósra még úgy se,hogy 180ezer volt bele a nagynyomású és 320ezer az új turbó mert repedés miatt nem lehetett felújítani, a befecskendezők még jól vannak,de kokszosodás miatt 40000km-enként carbonos ,de most majd dióhéjas tisztítás kell neki. A dízelünk is turbós,azzal gond legalább nincs :)
"hogy a szívómotor az istenkirály, a turbós meg vacak?"
Mert az átlag magyar az kicsinyes és csóró. A szívó kimegy a világból, olcsó fenntartani és elég kevés típus van ami betegágy lenne.
A turbós többet eszik - igaz jobban is nyomod neki, csak erről mindenki elfelejtkezik - drágább a fenntartása, szinte csak öreg és sokat futott, problémás turbósokkal találkozik az átlagember és fenntartani nincs lóvé.
Na ezért mondják,hogy a szívó az isten. Kivéve a Volvosok, náluk már 20 éve a turbós a jó a szívót meg általában nem ajánlják :)
Ha Svájc lennénk és autózó lakosság 75%-a megtehetné, hogy kihozza 4 évente a vatta új turbós Golfot a szalonból akkor valszeg ez a kérdés sem született volna meg :D
Hát nézd öreg, nekem volt turbós autóm 290le, szép volt jó volt. Nincs vele bajom.
Most szívó benzines van megint mindegyik új (egyik 4 és egy fél éves) 2.5 literes meg egy 5.0
Mindegyiket szeretem a 2.5ost azért mert alig forog autópályan de jol megy, autóúton 6 vegyesbe 7-8 között eszik ami nekem elfogadható.
A v8 meg hát v8 minek a turbó ha van CCM.
De visszatérve a kérdésedre a piac is beárazta a szívó benzineseket itthon is külföldön is drága a szerelő és a legfontosabb hogy nincs az embernek szerelő hoz mennie. Se kedve se ideje. Ezek fontos dolgok .
Neked még nem mert első autód nekem sokadik, öreg vagyok, beinditom megy. Sőt mesélek több ilyen autóm volt, 40 felett vagyok naponta 100 kmt autozom soha de soha nem kellett motort javítani nem tudom milyen ha a kocsi nem indul, nem tudom milyen elhúzni a szerelohoz, tulkeppen azt tudom hogy van az olajcsere 12e Ft , gumit kell cserélni meg sok sok fékbetét fogy. Ennyi. Itt a vege, tényleg a legszörnyűbb ha szijas a vezérlés és ki kell cserélni meg 120e km után gyújtógyertya.
És nem a pénz miatt hanem mert nem akarok szerelőt látni. Nincs se kedvem se időm rá. És hidd el másnak sincs
Kár hogy egy átlag alatti szívómotort hasonlítasz egy modern jobb, illetve más üzemanyag használatú autóhoz.
"Nekem volt szívóbenzines motorom, méghozzá nem is alapverziós."
Mondjuk az 1.6szívó az helyváltoztatásra jó másra nem, mindenre másra ott az 1.9pd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!