Mennyire vészes egy Dacia Logan SCe 75 motorral (75 lóerő)?
Remélem jó a link, itt látszik a motorkínálat.
Főleg városi használatra lenne az autó, néha települések között (90-es sebességkorlátozással ugye), meg max évi 1x autópályáznék. A dízel nagyon megdobja az árat (és nem is szeretnék dízeles autót), a turbónak meg nem hinném, hogy jót tesz az állandó rövid ideig tartó, városi használat és a magasabb szerelési költségtől is tartok (plusz ugye ez is dob az áron).
Ha csak a közlekedés a cél, akkor ez a motor vállalható? Akárhogy nézegetem az autókat, ennél gyengébb motorral nem találtam semmit és ez kicsit aggaszt (pl. a leggyengébb Suzuki motor is 90 lovas). Tudom, hogy nem csak a lóerő számít, de ez nagyon szemet szúrt.
Hát ha főleg motor alapján akarsz autót választani, akkor ez olyan jó közepes választás. De a Logan futóműve szerintem borzasztó rossz. Igénytelen, de kényelmetlen. Maga az autó belülről egyébként rendben van, de olyan, mint ha egy szekérben ülnél.
Van még a Fiatnak 1.2 FIRE motorja 69 lóerővel, s abból mindig rendelhető LPG-s változat is, szerintem legalább egy fokkal jobb egy Fiat Panda felszereltsége, mint a Logané (az 1.4-es Tipo-é meg pláne, de az már legalább 1 millió forinttal drágább).
A PSA 1.2 Puretech motorjaiból is van turbó nélküli, az erősebb is, meg ott a futómű is rendben van. Citroen C3-at lehet szalonban találni 3 millió forint alatt, s a Peugeot 208 sem sokkal drágább (a szedán változatok is szoktak néha akciósak lenni).
Illetve szintén 1.2-ben létezik a KIA Rio is, ahol megintcsak elég alkuképes a listaár.
Egyik sincs annyira kedvező áron, mint a Logan, de tudod: olcsó húsnak híg a leve. Én inkább ráraknék a Logan árára félmillió forintot és keresnék valami kicsivel komolyabbat.
Az a probléma, hogy a 73 paci előcsalogatásához 6300-ig kell pörgetni a motort. Ha olyan tartományban használod, ami a fülednek kellemes, akkor valószínűleg nagyon gyenge, hiszen 1000 köbcenti feltöltő nélkül nem képes csodákra. Ehhez még hozzávehetjük a három hengeres jellegzetes hangját, az állítólag nem túl jó zajszigetelést, és a méret ellenére kissé magas fogyasztást. Ha mindenképpen új autót akarsz, és szűkös a keret, akkor nincs mit tenni.
Ha tudsz egy picit többet áldozni a kocsira, akkor két ajánlatom is van. Egyik a Suzuki Baleno. Nagyobb és erősebb a motorja, miközben a fogyasztása elképesztően alacsony. Városban, elővárosban 5 literből elvan télen is. Szerintem szép is, bár ez ízlés dolga.
A másik ajánlatom a Renault Clio. Ennek 76 lóerős a leggyengébb motorja, viszont turbós, tehát van benne erő alacsonyabb fordulaton is.
Nyugodtan lehet vele furikázni városban is pályán is, de hogy ne csak az én véleményem legyen.:
Kisapáim a helyzet az ,hogy nem elég semennyire sem sehova. Aki azt írja, hogy 69 ló elég az addig biciklivel ment.
A kérdésre : semennyire. Minimum egy 0.9 turbós benya vagy egy 1.6 szívó városra
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!