Magyarországon érdemes oszkerekes autot venni?
Helo sziasztok!
Auto vásárlás előtt állok és erdeklodne a tapasztalatotok, hogy érdemes e oszkerekes auto? Nem lakok hegyen semmi olyan korulmeny nem all mellette de ismerősi körbe mindenki dicseri es hogy nekik megeri a tobbletfogyasztast mert nedves uton is magyobb biztonsagot ad ..stb
Akinek oszkerekes kocsija van neki is ez a velemenye?
Köszi előre is a normális valaszokat :)
nem, tévedsz, nem bambán néztem ki a fejemből. Annál kicsit komolyabb feladatom volt. De nem vitatkozom, ha nem érted, amit írok, nem érted. A Haldexnél jobb az állandó összkerék. Egy példa: a versenyautók ha jól sejtem, nem Haldex rendszerrel dolgoznak. A sportkocsik, ahol a stabilitás a cél, igen. A versenyautó, ahol meg még használod is, ott meg nem. De gondolom, ennek is utána olvastál.
A lényeg, hogy nincs itthon értelme a normális közlekedésben. Alpesi országokban inkább.
Komolyabb feladatod: próbáld nem összehányni a kocsit.
Versenyautók közül mire gondolsz? Forma-1-es kocsi is versenyautó, de az nem összkerekes. Driftautók is hátsósak. Rallyra gondolsz? Mert pl a subaru is multi plate clutch rendszerű összkereket használ, ami nem konkrétan haldex de a működési elve nagyon hasonló (sőt gyakorlatilag ugyanaz). Annyi, hogy ott alapból úgy van beállítva, hogy alapesetben is összezárnak a lamellák, így folyamatosan jut nyomaték előre és hátra is, így lesz állandó összkerekes. De ilyet tudsz a haldex-el is, polestar pl csinál ilyet h átprogramozza a szoftvert és az is folyamatosan zár. Sőt az alap (utcai) haldex is 5%-ban összezár, tehát a hátsó kereken is hajtódnak minimálisan, de ez inkább egyfajta készenléti üzemmódot szolgál, hogy amikor kell, gyorsabban tudja bekapcsolni a hátsó hajtás. Sőt fórumon olvastam, hogy valaki a golfját programoztatta át, 50-50 hajtásra, így állandó lett. Csak a haldexnek (és a többi hasonlónak, ami csak szükség esetén kapcsol) pont az a lényege, hogy amikor nem kell, akkor nincs összkerék, nincs többletfogyasztás, gumikopás stb. Amikor meg kell, akkor úgy működik mint az állandó összekerekesek, hajtja mind a két tengelyt.
Érdekes mód fél Skandinávia eljárkál Volvókkal amik között alig van összkerékhajtású, pedig ott ahol áprilisig minden csupa hó és eléd ugrik a rénszarvas bizonyosan nagyobb szükség van tapadásra, mint a mi langymeleg kontinentális éghajlatunkon.
Nem, hétköznapi használatra semmiképp nem érdemes. Nedves úton az első kerék hajtás is kellő biztonságot ad, mert alulkormányzott az autód - vagyis ha megcsúszol és nem is csinálsz semmit, akkor is magától irányba fog állni. Ok, ez így túlzás, de nagyon nagy ökörséget kell csinálni ahhoz, hogy egy ESP-vel és ABS-el felszerelt első kerekes autóval bajba kerülj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!