Megérné egy ilyen autóval foglalkozni?
Apukámtól örököltem egy BMW E30 320i-t, aminek újkora óta ő a tulajdonosa.
A halála kapcsán szinte teljesen lenulláztam magam anyagilag, hogy ne örököljek tartozást.
Konkrétan csak a BMW maradt meg autónak, mert el kellett adnom a saját autómat is és apukámét is (ezek többet értek mint a BMW és a kettő nagyjából fedezte a tartozást)
Fél éve napi használatban van a BMW, meglepően jó és használható, a parkolóban többször is visszanézek rá, szeretem.
Viszont iszonyatos költségekkel jár a fenntartása.
Most kezd rendeződni az anyagi helyzetem, és alapvetően lenne is pénzem erre a kocsira, csak rosszkor örököltem meg a hibáival.
Enyhén korrodál, csöpög az olaj, 2-3 hét alatt elereszti az összes szervóolajat (erre mindig rátöltök). Annak ellenére hogy egy számlaképes műhelyben fel lett mérve, és a kapott eredmény alapján meg lett csináltatva a futómű most megint nyikorog valami.
A kipufogó tákolva van.A tetőkárpit lóg, a vezetőülés szakadt (egyébként gyárilag bőrös és a többi ülés hibátlan)
A klíma nem működik benne.
A pozitívuma,hogy a motor hibátlan.Eddig a kopó alkatrészekkel foglalkoztam hogy alkalmas legyen a kocsi a napi használatra, most a fékrendszer olyan,hogy nem lehet belekötni
A küszöb 1 éve lett megcsinálva még apukám által, új téli gumik, drága alufelnik jó nyári gumikkal.
Na meg a futómű sem lehet olyan rossz minek után arra is volt költve, csak ez a nyikorgás miatt nem mondanám hibátlannak.
A baj,hogy ez mind kopó-fogyó eszköz.
Kiszámoltam,hogy igényes lakatos munkával, fényezéssel és minden hiba javításával 700 ezer forintból lenne hibátlan. (erre rászámoltam még egy kicsit a további felmerülő hibákra)
Sokba van már így is, sajnálnám eladni, és teljesen megfogott.Jóval fiatalabb autóval jártam, de ez annyira bejön,hogy gondolkoztam azon is,hogy megcsináltatom és ez lesz az első számú autóm.
Viszont engem minden apró hiba zavar,stresszel, a saját autómmal mindenért rohantam a szervizbe, most pedig nincs 700 ezrem hogy ezzel is rohanjak.
Figyelembe véve, hogy ez az autó egy "kincs" ami már tartja az árát, és hogy családi örökség (ezáltal érthető érzelmi kötődés van) ki mit tenne a helyemben?
Tipikus esete a veteránozásra vágyó pénztelen emberek problematikájának.
Bármennyire is erős az érzelmi kötődés, ez egy lefingott öreg autó. Most használtauto.hu alapján talán 4-500.000et ér. Erre rákölteni 700.000-et úgy, hogy nincs is ennyid, az elég durva.
Ez az autó már nem való napi használatra. Hobbinak meg lehet tartani esetleg, ha van garázs, idő, energia és pénz, pénz, pénz. Oldtimer/youngtimer autózás nem a kispénzű emberek hobbija.
Tökre megérte volna lemondani a 40 milliós házról úgy hogy 12 millió a tartozás rajta :)
A két eladott autó több mint a felét fedezte a tartozásnak, és hogy ne adósodjak el inkább lenulláztam magam.Így legalább van egy saját házam egy jó környéken.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!