Mi a véleményetek arról, hogy a nagyobb magyar városokban mindig a 15 évesnél régebbi autók tulajdonosaival szúrnak ki amikor szmogriadó van? Azt hiszik poénból járnak ilyen autókkal az emberek?
Nem az alapján kellene korlátozni, hogy ki mennyi károsanyagot bocsát ki KILOMÉTERENKÉNT, hanem hogy ki mennyi károsanyagot bocsát ki ÖSSZESEN. A kerületi piacra a húsz éves Escorttal átguruló nagypapa nyilván kevesebbet árt a levegőnek, mint az Euro-6-os SUV-val negyven kilométerről ingázó cégvezető. Mégis az előbbit tiltják ki.
Megoldási lehetőség lenne bőven: a városba bevezető utakon sávok lezárása, időszakos behajtási díj, lámpaprogramok áthangolásával a városba bevezető utak áteresztőképességének csökkentése, belvárosi parkolóházak és közterületi parkolók lezárása stb.
Miért nem csinálják ezeket? Egyrészt ezeket bonyolult megszervezni, sokkal egyszerűbb az Euro-X besorolás alapján csinálni pár ezer bűnbakot, őket jól kitiltani, a többiek meg mehetnek nyugodt lelkiismerettel.
Másrészt azért, mert mindez azok számára is kényelmetlen lenne, akik a döntéseket hozzák.
Harmadrészt azért, mert nagy tiltakozás lenne belőle, ugyanis az emberek többségének sajnos még szmogriadó idején is fontosabb az autózás, mint a tiszta levegő. Ha nem így lenne, nem is kellene intézkedés, mert legalább ilyenkor maguktól letennék az autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!