Mi a véleményetek arról, hogy a nagyobb magyar városokban mindig a 15 évesnél régebbi autók tulajdonosaival szúrnak ki amikor szmogriadó van? Azt hiszik poénból járnak ilyen autókkal az emberek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem az alapján kellene korlátozni, hogy ki mennyi károsanyagot bocsát ki KILOMÉTERENKÉNT, hanem hogy ki mennyi károsanyagot bocsát ki ÖSSZESEN. A kerületi piacra a húsz éves Escorttal átguruló nagypapa nyilván kevesebbet árt a levegőnek, mint az Euro-6-os SUV-val negyven kilométerről ingázó cégvezető. Mégis az előbbit tiltják ki.
Megoldási lehetőség lenne bőven: a városba bevezető utakon sávok lezárása, időszakos behajtási díj, lámpaprogramok áthangolásával a városba bevezető utak áteresztőképességének csökkentése, belvárosi parkolóházak és közterületi parkolók lezárása stb.
Miért nem csinálják ezeket? Egyrészt ezeket bonyolult megszervezni, sokkal egyszerűbb az Euro-X besorolás alapján csinálni pár ezer bűnbakot, őket jól kitiltani, a többiek meg mehetnek nyugodt lelkiismerettel.
Másrészt azért, mert mindez azok számára is kényelmetlen lenne, akik a döntéseket hozzák.
Harmadrészt azért, mert nagy tiltakozás lenne belőle, ugyanis az emberek többségének sajnos még szmogriadó idején is fontosabb az autózás, mint a tiszta levegő. Ha nem így lenne, nem is kellene intézkedés, mert legalább ilyenkor maguktól letennék az autót.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!