MakaiCsaba kérdése:
Automata sebességváltóval rendelkező autóra lehet vonóhorgot szerelni? Pontosabban, károsítja a váltót az ha sokkal nagyobb tehert kell vontatni? Konkrétan, lakókocsit szeretnék vontatni, aminek kb 1,8 tonna a súlya
Figyelt kérdés
2019. febr. 15. 12:01
1/9 D. Brasco válasza:
Lehet szerelni es ha a megengedett maximumot húzod akkor a váltónak semmi baja nem lesz......csak az a baj,hogy ezzel az 1.8tonnás lakókocsival már régen túl léptél azon a maximumon amit személyautóval vontatni lehet,meg ehhez már a B-s jogsi is bőven kevés!
2/9 anonim válasza:
Nem feltétlenül lépte át, az enyém 2,1T-t húzhat. A jogsi más kérdés.
3/9 anonim válasza:
Tegyük hozzá hogy elméltileg. A váltó lehet nem hal meg, de itt van mellettem pont egy kolléga, akinek a kupplung már ment emiatt tönkre. A szervizben is hetetlenkedtek elöször, hogy a kupplung nem megy ennyi km után tönkre, de aztán mégis az volt.
4/9 anonim válasza:
Nem lesz semmi baja az automata váltónak. Természetesen hegyre fel vissza kell kapcsolni vagy L-b e, vagy 2-be. Hegytetőre érve ismét mehet a D.
Én automata váltós kocsival építkeztem, az utánfutóban sóder, cement, tégla, stb ...hibátlanul húzta. Az igaz, hogy tonna körül volt rakottan, mert nem volt jó a ráfutófékem.
5/9 anonim válasza:
B-s jogsival vezesse már le nekem valaki, hogyan tud 1.8 tonnát vontatni szabályosan...
7/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi választ.
Valóban nem írtam, de nekem megvan minden kategóriára a jogosítványom, így nem gond ha B+E kategória kellene hozzá.
Inkább az autót féltem ekkora teher húzására. A kérdés inkább erre vonatkozna, vajon károsodna-e a váltó, vagy bármilyen hozzá kapcsolt alkatrész.
A lakókocsit még csak nézem, nem vásároltam meg, az is lehet, hogy sokkal kevesebb lesz a súlya.
2019. febr. 15. 12:56
8/9 anonim válasza:
A kamionok is automaták és 35 tonnát vontatnak, szóval ez önmagában nem kizáró ok. Legyen legalább 1800kg, amivel húzni akarod és annyi, ha a lakókocsin van rendes üzemi fék.
9/9 anonim válasza:
Konkrétan egy hagyományos, wandleres (tehát kuplung nélküli) automataváltó jobb vontatásra, mint egy kéziváltós. Mert a kéziváltósnál akárhogy vigyázol, a kuplungot nagyon leterheli a nagy vontatmány. Míg az automataváltónak mindegy, nincs kuplung, ami erőteljesen kopjon. Más a helyzet a DSG-kel és a robotizált váltókkal, azokkal már félnék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!