Felváltva dolgoznak a szelepek? Bővebben lent.
Az otto motor alapjainál kezdd a motor megértését.
Egyébként ez így zöldség. Van a modern motoroknál változtatható vezérlés, de annak teljesen más az elve.
Tegyük föl, van egy Tatra 613 autód.
Mondom, tegyük föl........ ;)
Az ugye egy 3500ccm-s V8-as motor, 16 szeleppel.
Erről Te úgy tudod, hogy 3000 fordulatig csak 8 szelep dolgozik.
Írd már le légyszíves, technikailag hogyan oldották meg a vezérmű alkatrészek a menetközbeni ki-be kapcsolását? ;)
a 16 szelepes motorban minden szelep dolgozik folyamatossan
nem is nagyon tudnak mást tenni mert a vezérlés(bütyköstengely) nyitja zárja őket.
Ugyhogy a leírtak butaságnak minősíthetőek.
Jah' még az is érdekelne, hogy melyik az a 8 szelep amelyik éppen "szabadnapos"?
Talán az 1-2-3-4, vagy az 1-3-5-7 hengerek szelepei pihennek 3000 fordulat alatt?
:D
"Tudomásom szerint,mondjuk egy 16 szelepes autónál 3000-es fordulatszám alatt elvileg csak 8 szelep dolgozik"
Akkor nem ingatlak meg a hitedben. Igaz, általában nem így van, de ha te ezt szeretnéd hinni, nem akadályozlak benne.
A hengerenként négyszelepes motorok között léteznek olyanok, amelyek képesek rá, hogy alacsony fordulaton csak hengerenként két vagy három szelepet működtessenek, de ezek nagyon ritkák. Általában minden fordulaton minden szelep nyit és zár.
A másik ilyen duma az volt, amikor az átkos után valami öreg porschét nézegettem, hogy "az maj' jó sokat fog enni neked, mer' plusz szelepeken is megy be a benzin hogy jobban mennyen!"
Egy öreg 924-esröl beszéltünk.:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!