Az autómentők milyen árakon dolgoznak?
Pontosan ettől félem. Egyébként ezzel nem lenne gond, mert érthető, csak akkor illene ezt feltüntetni, mert nekem, egy az autózáshoz alig-alig értő, kezdő vezető átlagjóskának bizony az jön le az "autómentés ára: 125 Ft/km" stílusú kiírásokból, hogy ha a cég hiába pesti, ha én mondjuk Tomajmonostoráról Egyekre kérek szállítást, akkor nekem 35x125=4375 Ft-ot kell kipengetnem. Meg ha külön jelzik, akkor a kiszállási díjat is.
Tényleg, és akkor mi van, ha fel van tüntetve a kiszállási díj? Akkor is kell a rezsikilométereket is fizetnem, vagy akkor a kiszállási díj azt magában foglalja?
Aha, ez így már egyből reálisabb. Köszönöm szépen!
Az alapsztori egyébként az, hogy van egy gyanúsan csökkent teljesítményű autóm, amit ki akarok próbálni. (Meg hát teljesen mindegy, hogy ki akarom-e próbálni. Bár a hobbim része is az autóval A-ból B-be eljutás, de még ha autókázni fölöslegesen nem is mennék, az 50 km-re levő munkahelyemre úgyis be kellene jutnom valahogy, szóval kénytelen leszek előbb vagy utóbb autózni.) Menni megy rendesen, de váltásnál kissé rángat. A szerelő nem tudott mit mondani, a neten olvasottak alapján viszont ez rossz esetben benzinpumpa, katalizátor és ékszíj is lehet, és bármelyik elszáll, nem nagyon lesz kocsikázás onnantól kezdve. Szóval inkább felkészülök és úgy indulok el, hogy legyen nálam elég pénz.
...Amiről ismét eszembe jut egy kérdés, amire először nem is gondoltam: lehet valamilyen utólagos számlarendezést is választani, vagy mindenképpen helyszínen kell fizetnem? Gondolom, ez már végképp cégfüggő, de egy általános szabályra mindenképp kíváncsi lennék.
Megkèrik rendesen az árát. Nem 5 ezer lesz. A 125 ft/km az ált egy jó hosszú útra vonatkozik, pl bècs-bp vagy hoszabb ill hasonló. De 50 km-re nem 6000 lesz. Ilyen rövidebb utakra fix összeget mondanak, kb 15-20ezer. De ez valahol èrthető is. Felrakodás, lerakodás stb stb.
Jobban járnál, ha üzembiztosra tennèd a kocsid ès nem ezen kellene agyalni, ha el fog romlani utána úgyis meg kell javítani. Meg kell találni pontosan mi a hiba, nem ördöngősèg ám az.
A példát csak mondtam, nem valószínű, hogy mostanában Egyeket érinteném, és bár valamivel nagyobb az esély Tomajmonostora útba ejtésére, arra sem valószínű, hogy megyek. A 15 ezer még egyébként beleférne, de ha arról lenne szó, hogy oda-vissza a rezsit is fizessem, azért az már-már nevetséges lenne, jócskán nyereséges az üzlet így is szerintem.
Különben ez nekem a tanulóautóm. Olcsó volt, két év műszakival. Mivel konkrétan nálam is öregebb, márpedig én 25 vagyok, így nincs értelme fájdalmas huszonezreket a javítására kidobni. Egy fékfelújításon így is túl vagyok, amire majdnem 45 ezrem elment, és már az is több, mint amennyit én erre az autóra költeni terveztem. Hogy legyen mihez viszonyítani: 150 ezer volt maga a jármű. Innentől kezdve bármi baja lesz, hazahozatom, majd másnap megyek be az okmányirodába kivonatni forgalomból. Annak végképp semmi értelme, hogy ha a szerelő nem tud biztosat mondani, akkor szépen egyesével kicseréltetek mindent, ami szóba jöhet. Kérdeztem már egyébként erre az autóra specializálódott facebookos csoportban és ezen az oldalon is, hogy ki mire tippel. A FB-on csak annyit mondtak, nézessem meg szerelővel, itt meg még választ sem kaptam. Az is lehet, hogy csak én érzek rosszul valamit. Mondjuk az eddigi négy "check engine"-es megállás nem ezt a hipotézist támasztja alá, bár ez mind városban, alacsony tempóval történt, én meg 90%-ban országúton járok, városban nem is szeretek autóval közlekedni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!