Honda CB 600 FA Hornet (2008) jó választás?
Kisebb-nagyobb túrákra (max pár naposak) illetve belföldi utazgatásra, szerpentinezésre és városi használatra lenne,alkalmanként utassal, de a túrák alatt sem lenne egy nagy hengertáskánál több felgumipókozva hátra.
Egy dologtól félek, hogy egy kiadósabb túrán, ahol még nem is kell nagyon sokkal menni, hogy a szélvédelem hiánya egy pár óra 100-110es tempónál is elfáraszt. Oké, a pályázást nem nézem, mert ha el akarok menni gyorsan valahova akkor lezúzom gyors a pályát és kész, abban élvezet nincs, de nem szeretném ha a kanyargás és a túrák "áldozatává" válna a dolog a 0 szélvédelem miatt. Egy utángyártott, nem böhöm ronda túraplexi, de egy kultúráltabb darab mennyivel segítene a helyzeten? Mert hallottam, hogy hiába rakják rá, csak a bukóra nyomja a szelet és az jó kis szélzajt és turbulenciát gerjeszt. Tudom, ez egy naked, ne várjak 1200GS meg Goldwing szélvédelmet, de mégis, kb. mire számítsak?
ABS-es 2008/9 veziót néztem, akinek van véleménye róla, azt szeretettel üdvözlöm :)
Szia!
Vegyél cbf 600-at,az fejidomos.
Nekem 650-es túraendúróm volt anno, szintén szinte 0 szélvédelemmel. A szél nyomása is, a zaj is fárasztó, ha 100-110-es utazót tartasz. Mindenképp ajánlok külön motorozásra kifejlesztett füldugót (EarPeace nagyon jókat csinál korrekt áron). Nekem az jelentősen segített.
Jó motor, azt viszont számold bele, hogy 2 fővel, csomagokkal gyengének fogod érezni, ha nem 8000 fordulat felett tartod folyamatosan (lássuk be, ez nem életszerű). Nyomatékban elég gyengécske, nem igazán két főre, túrázásra van hangolva. 1 fővel kiváló, fürge, viszont relatíve sokat fogyaszt (5,5-6 liter/100km kb), mert gyakran magas fordulatszámig fogod vinni, amikor gyorsítasz.
Amúgy nagyon jó motor, a felhasználás területétől függ, hogy mennyire szeretnéd vagy sem.
Illetve ha te utassal mész, nem igazán tudsz hengertáskákat rágumipókozni, hacsak nem szerzel hozzá egy topcase konzolt, amire utána mehet a hengertáska, de akkor már plexit is vehetsz rá. A plexi annyit segít, hogy a mellkasodra kevesebb nyomás megy. Úgy kell beállítani, hogy ne a fejed kapja a turbulens levegőt.
Vagy ha komolyabban gondolod a párnapos túrákat, utassal, itthoni használatra, külföldre, akkor megfontolandó lehet a Honda VFR800 (külföld alatt nyugatot értem, Balkán/keleti irányba kevésbé alkalmas az ottani utak minősége miatt. Nem sokkal erősebb lóerőben, kb ugyanannyit is fogyaszt, viszont könnyebben pakolható, túrázáshoz kényelmesebb, és míg a Hornetnek 4000-es fordulat körül 35-40 Nm nyomaték áll rendelkezésére, addig a VFR-nek ugyanitt 60-65 Nm, ami utassal eszméletlen nagy különbség. Onnan emelkedik 63, illetve 78 Nm-ig egyik-másik nyomatéka.
Hátránya, hogy túrasport, szerintem a kormány kevésbé forgatható, ami alacsony sebességnél, kocsik között nem a legjobb, illetve alacsonyabb, futómű feszesebb egy picit (ha az átlag street vs túrasport felállásból indulunk ki), azaz igazából műúton tudsz csak maradni, ha nem akarsz nagyon óvatoskodni. A Hornet inkább mindenes motor, a VFR inkább túrázásra, azon belül is jó minőségű aszfaltra van kitalálva. A Hornet sem lesz Magyarország útjain egy leányálom (Tchaikovsky - Diótörő), de talán a VFR még feszesebb, ugyanakkor alapból kényelmesebb üléssel.
Én a helyedben ezen a kettőn gondolkoznék, attól függően, hogy milyen célra kell. Ha több túrára is mennél évente, vagy gyakran mennél utassal, akkor inkább a VFR, és akkor kompromisszumot kötsz a mogyoróiddal meg a városi használatban, vagy Hornet, ami egyedül, általános használatra talán ideálisabb, de akkor a túrák során kötsz kompromisszumot a nyomaték hiányával.
Források:
Nyomatékgörbék
Fogyasztás:
Állítsd át L/100km-re
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!