Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Itthon miért úgy vezetik a...

Itthon miért úgy vezetik a 10-20 éves Audikat, BMW-t, Mercedest mintha valami luxusautó lenne?

Figyelt kérdés
Sokan kiszenvedik az árát, persze a fenntartás nehezen megy, aztán úgy adják elő mintha királyok lennének.

2019. febr. 18. 17:27
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
67%
Mert azok. Voltak húsz éve, csak ezt ott a tanyán nem tudja senki.
2019. febr. 18. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
27%
Még egy 10 éves prémium kocsi az nem rossz, de egy 20 az már elég öreg...
2019. febr. 18. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
61%
Nap kérdése... ja nem. Am mond mar meg, hogy kell mashogy vezetni, fordítva tekerik a kormanyt vagy mi?
2019. febr. 18. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
78%

Bizonyos szempontból egy felső kategóriás autó később is felső kategóriás marad.


Nekem majdnem új Focus van, de gyakorlatilag fapados. Ezzel szemben sok 10-20 éves autó minőségibb anyagokkal van szerelve és több extrával.

2019. febr. 18. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
60%

Mer' a prolinak ez a csúcs. Gyerekként az E46 M3 lógott a békási másfélszobába' a szekrénnyel kettéosztott szobába' (értsed meg, mama, nem tuggyuk elcserélni egy plusz két félszobára, eladni se lehet, megcsinájjuk így e a gyerekszobát mostan, hogy az Ákoska is megszületett) az ágy fölött, most meg végre a betanított melóbú' meg az okosításbú' tellett rája. Na, jó, nem pont olyanra. 320d, de "empakittos", fel is ragasztotta rá az M3 logót a háromszínű csíkokkal, a Homasitába' nyóccáz vót. Kár, hogy a kormot okádó kipufogó egy hét alatt betakarja fekete mocsokkal és nem látszik. Kis pénz, kis foci, ahogy mondják: ezt tudják megoldani.

Érdekes egyébként, hogyan halad a néplélekkel és az idő múlásával együtt a 3-as BMW-k generációinak sora. A '90-es évek elején-közepén még az ősi E21 volt a világ közepe, a Nyugatrú' behozott, szakadt 315-ösre is ráerőlködték a duplalámpás homlokfalat és a dupla hátsó kipufogót, el is magyarázták a telepi nagymenők, hogy "ez még igazi béjemvé, az eeharminc az mán nem bír semmit se, főleg az összkerekesek, mingyán bepusztul a viszkó bennük". Aztán mikor a '90-es évek végére, 2000-es évek elejére az E30-asok ára esett le, valahogy azok lettek az utolsó jó BMW-k. Mer' ebbe még ottan van a 325i, az rendes hathengeres, az összkerekes meg drága ugyan, de azzal éjn mondom neked, haversrác (kollégám sógorának a szomszédjának az anyja ismer valakit, aki már találkozott vele, az mesélte) tűűűkörre kopott nyári gumival szakadó hóba' ment fel a Kékestetőre, mikó' alatta meg jég vót. De kapaszkodott a béjemvé. Az E36 meg mán nem jaó, nagy is, nehéz is, nagy tohonya állat, eccer praóbáltam, de hallod, nem is kéne, mer' a kormányon is érezni, hogy milyen fos az egész. Ám hogy, hogy nem, mikor nagyjából 2005. környékén már a kisstílű telepi keménycsávók számára is elérhető áron futottak az E36-ok, valahogy azok is jók lettek. Mer' azok még anyagbú' vannak, nem úgy, mint az E46-osok, nincsennek annyira megbonyolítva elektronikával meg én mondom neked, erősebb is a motorjuk, tovább lehet húzni (holott a hurkatöltő-kipufogón és a soha nem olajzott direkt légszűrőn túl már akkor sem terjedt a tuningtudásuk és az erre szánt költségkeretünk, de azért fontos volt, melyik motorból hány ezer lóerőt lehet kihozni). 2010-re az E46 valahogy csak-csak jó lett, mert az E90 már túl bonyolult, tele van elektronikával, ezek a szimpla vezérműláncos motorok se bírják, meg hát nézzél mán rája, hogy néz ki. Most pedig az E90 is tök jó, mer' ezen azér' még érezni, hogy ez rendessen béjemvé, nem úgy, mint a mai. A franc se érti ezt.

De ugyanezt el lehetne játszani a Mercedes (egykori) legkisebbjeivel, indulva W201-től, megállva W204-nél (a W205 még túl drága, nincs belőle tekert órás, háromból összehegesztett, prolibarát árazású darab) vagy feljebb, a '90-es évek elején nyugati importból még éppen elérhető, halálukon járó W114/115-ösöktől és W116-osoktól eljutva a W211-ig vagy W221-ig. A lényeg, hogy mindig az a hótt' menő nímettótó, amit Telepi Józsika még éppen megengedhet magának az amúgy nyomorúságos fizetéséből és kisstílű stiklijeiből összerakott pénzéből, a fenntartását pedig épphogy kiköhögi az Alkatrészes Miska által íbéjrű' beszerzett kínai lomokkal vagy Bontós Ferikétől kéz alól vásárolt, kétes eredetű (két hete még körözték, igaz, akkor még teljes autó volt) alkatrészekkel, gumis udvarának sarkában talált peres Nankang abroncsokkal, automata váltóba töltött Botond olajutánzattal, csavarhúzóval vagy betonvassal kitoszott részecskeszűrővel. Abba' aztán feszíteni kell, le köll fotóztatni magát benne és fel köll tolni a fészre, hogy ő az élet császára. Másra aligha lehet büszke (a bizonyítványaiban több az 1-es, mint egy nyertes totó-tipposzlopban, a melója amilyen szar, olyan keveset fizet, a barátnője meg már megvolt a fél falunak és ha havi 200 ezret költene fodrászra, kozmetikusra és műkörmösre, az se látszana meg rajta), de erre osztán nagyon.

2019. febr. 18. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
36%
Ha nincs ló, akkor a szamár is jó... De legalább megvan a tökéletesség érzésének a feelingje.
2019. febr. 18. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
62%
Hát mer luxusautó. Attól, hogy 20 éves az még luxusautó. Azért vett olyant, mert menőzni akar, ha nem az lett volna a cèl, akkir Yarist vesz
2019. febr. 18. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
29%

Szomorú életed lehet, ha azzal foglalkozol ki milyen autót vesz.

Az irigység a 7 fő bűn eggyike. Megvan a másik 6 is?

Ha nincs, ezekben erősíts: kevélység, fösvénység, bujaság, torkosság, harag, jóra való restség

2019. febr. 20. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
25%
5-ös ennyire azért csak nem kényelmetlen az az ikarus...
2019. febr. 25. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim válasza:
0%
Mert itt sok a suttyo proli :D
2019. aug. 21. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!