Egy 5 pontos bizt ov kivaltja a legzsakokat?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem mindegy, hogy 130 a max sebességed vagy bőven 200 fölött hasítasz. Az arcod is másképpen éli meg a becsapódást különböző tempóknál.
Versenyautóban pedig sisakot hordasz, személyautóban nem. De lehetne még sorolni, csak fölösleges összehasonlítani a kettőt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Teljesen más a kèt dolog dimenziója.
Ha szakad a kocsi, lègzsák ide, biztonsági öv oda.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Akkor meseld mar el, miert nincs egy versenyautoban se legzsak?"
A versenyautók teljesen más "kontaktra" vannak tervezve.
Ott alap felszerelés az versenyzői overál, HANS, Bukósisak ezek önmagukban annyiba kerülnek, mint egy olcsó kisautó.
Plusz bukócső, védőháló, nyitott kategóriáknál glória. Gondosan megtervezett törési pontok, elnyelő felületek. Nézz meg egy Nascar versenyt,minden oldalról védve vannak a versenyzők.
Mindezek mellett maguk a pályák is a biztonságra törekednek, bukóterek, gumifal, ütközés elnyelő zónák, kavicságy.
Mindezek mellett maga az ember is számít, folyamatos edzés, erőnlét kell. Illetve személyre szabott, jól beállított autó, biztonsági rendszerek.
Ezzel szemben az átlag autókat átlag embernek gyártják, akik lehetnek 70 éves nagypapák meg 18 éves vérpisták is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kérdés alapjában véve nem hülyeség. A 6 pontos! öv az, amiről ugye komoly versenyautóban beszélünk. Légzsáknak nincs értelme a versenyautóban, mert az veszélyes lenne.
Az utcai autóban jó lenne, de van pár bibi:
- ahogy írták, HANS is kéne, amit bukósisakhoz rögzítesz.
- a 6 pontos öv rögzítési pontjaihoz a gyári üléseket is ki kell dobálni, speciálisakra van szükség. Az övek hátsó rögzítése miatt nincs hátsó ülés és kárpit.
- végezetül, ha valaki beköti magát rendesen, onnantól szinte mozdulni sem tudna.
Szerinted lenne értelme?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!