Turbós számítások?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez igy jó lesz ha kiszámolod pontosan.
Aztán gyűrd össze és dobd a kukába.
Vegyél rávaló turbót.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Furcsa lenne, ha a turbina oldalon lévő levegő mennyiség megegyezne a kompresszor oldallal, mert ebben az esetben nem lenne égés :)
Itt első körben jó lenne tudni, hogy benzines motorról vagy dízelről van szó, mivel a kettő működése között van egy pici eltérés.
A lambda vezérelt benzinesnél ( az open loopot leszámítva) normális programozással ahány százalékkal nő a beszívott levegő mennyisége annyi százalékkal nő a turbina oldali gázok mennyisége is.
A dízelnél kicsit problémásabb, mert ott a levegő mennyiségétől független az az elégő üzemanyag mennyisége, itt már a bejövő légtömegből és az "injection map"-ből kellene számolni, de ehhez már kevés lesz a papír és ceruza.
Fontos a számítás, mert kb behatárolható vele az, hogy mire van szükséged. Viszont ez megoldható számolgatás nélkül is, ha tudod mi a cél. Első lépés a nyomásszabályzás megvariálása és akkor még új turbó sem kell. A második lépés a hibrid turbó alkalmazása ( azonos turbina, de nagyobb kompresszor). Harmadik lépés a nagyobb turbó.
Ehhez a módszerhez simán kapsz segítségben a nagyobb turbós fórumokon, csoportokban, márkaspecifikus fórumokban. A TDI-s csoportokban sorozatszám alapján dobálják igényeknek megfelelően a turbókat és bár közel sem pontos számításon alapulnak a dolgok, a tapasztalati utat már kijárták.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Na a válaszokat nem néztem...
Ha gyárilag nem turbós az sem gond, vannak hasonló méretű motorok amik gyárilag turbósak vagy turbósra átépítettek, abból is el lehet indulni.
Amúgy mi készül? :D
Benzines a motor :)
Egy, hát..., nem is tudom milyen jármű ez. Amolyan buggy szerűség, de nem terepre hanem aszfaltra. Csővázas, elöl-hátul keresztlengőkaros futómű, tárcsafékekkel, asszem kettes Golf kormányművel. Eredetileg mikor készült (vagy 20 éve, nem én csináltam) akkor egy Lada motor volt benne, a hozzá tartozó váltóval. Most is ez lenne a cél, csak turbósként. (Ha nem jönne vele össze, akkor van itthon egy nem tudom milyen Mitsubishiből származó 1,6 blokkom is, de az se turbós volt gyárilag.) Maga a Lada motor biztos hogy elbírná a turbót (már utánajártam, találtam olyan műhelyt ahol a hengerfejet is meg tudják rendesen erősíteni, lemezelt hengerfejtömítés van hozzá, a blokk meg bírja -> minden jó), már csak az nincs meg hogy pontosan milyen turbó kellene hozzá.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Esetleg valami más blokk? Bontóból már fillérekért kapsz VW 1.8T motort, vagy akár turbós Volvo motort. Ezeknél egyben teljesítményt és komplex megoldást is kapsz a problémára- olcsón :)
Valaki - egy korábbi turbós témában - linkelt egy csigás zsigulit itt a gyakorin, csak most nem találom.
Azokat már mind elolvastam, "jónak néz ki ez a turbó, tegyük bele" elven épült az összes, egy volt olyan ahol minimálisan számolgattak de ott is csak a kompresszor oldalnál. De végülis összejött sokaknak, szóval lehet hogy feleslegesen akarom túlbonyolítani számítgatásokkal...
A gyárilag turbós blokkon már én is gondolkoztam, csak akkor kicsit át kellene alakítani a vázat, mert ahogy néztem a keresztmotoros autók blokkjain a felfogatási pontok máshol vannak, egy az egybe nem menne bele a vázba. Nekem meg a motor elöl van, hosszában. Azért indultam ki Lada motorból, mert ahhoz van minden itthon, 3 blokk, 5 hengerfej, több vezérműtengely (az egyik elvileg Gaál féle turbós!), 3 főtengely, meg még egy csomó alkatrész (+ ugye az biztos hogy bele menne a vázba is).
De visszatérve az eredeti kérdésre, akkor ha jól vettem ki a szavaidból csökkenni fog a levegő mennyiség. De pontosan mennyivel? Vagy ezt nem így szokták kiszámolgatni? Mondjuk adott egy ilyen: [link] turbó. Az lenne a feladat, hogy a hengerűrtartalom ismeretében meghatározzuk hogy az elérni kívánt nyomás mekkora fordulaton tudna "felépülni".
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az 1.8T építették hosszába is ( Passat, A6) a Volvo modular motorhoz meg jók a 7-esek és 9-esek bakjai, azok is bemennek hosszába. Nyilván itt az alkatrészek lennének zsebbe nyúlósak,amik nálad a lada motorhoz megvannak már ( pl egy Volvo M90 váltó 150 000+ Ft).
Az ilyen nagy matekot én passzolom vasárnap reggel. Ezzel keress meg valami turbós szakembert, ő korrekt módon ki tudja neked számolni, mi merre mennyi. A facebookon van egy " TURBÓ adásvétel, alkatrészek, adatok" csoport, ott biztosan hamarabb találsz érdemi segítséget, mint itt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!