Turbós számítások?
Ez igy jó lesz ha kiszámolod pontosan.
Aztán gyűrd össze és dobd a kukába.
Vegyél rávaló turbót.
Furcsa lenne, ha a turbina oldalon lévő levegő mennyiség megegyezne a kompresszor oldallal, mert ebben az esetben nem lenne égés :)
Itt első körben jó lenne tudni, hogy benzines motorról vagy dízelről van szó, mivel a kettő működése között van egy pici eltérés.
A lambda vezérelt benzinesnél ( az open loopot leszámítva) normális programozással ahány százalékkal nő a beszívott levegő mennyisége annyi százalékkal nő a turbina oldali gázok mennyisége is.
A dízelnél kicsit problémásabb, mert ott a levegő mennyiségétől független az az elégő üzemanyag mennyisége, itt már a bejövő légtömegből és az "injection map"-ből kellene számolni, de ehhez már kevés lesz a papír és ceruza.
Fontos a számítás, mert kb behatárolható vele az, hogy mire van szükséged. Viszont ez megoldható számolgatás nélkül is, ha tudod mi a cél. Első lépés a nyomásszabályzás megvariálása és akkor még új turbó sem kell. A második lépés a hibrid turbó alkalmazása ( azonos turbina, de nagyobb kompresszor). Harmadik lépés a nagyobb turbó.
Ehhez a módszerhez simán kapsz segítségben a nagyobb turbós fórumokon, csoportokban, márkaspecifikus fórumokban. A TDI-s csoportokban sorozatszám alapján dobálják igényeknek megfelelően a turbókat és bár közel sem pontos számításon alapulnak a dolgok, a tapasztalati utat már kijárták.
Na a válaszokat nem néztem...
Ha gyárilag nem turbós az sem gond, vannak hasonló méretű motorok amik gyárilag turbósak vagy turbósra átépítettek, abból is el lehet indulni.
Amúgy mi készül? :D
Benzines a motor :)
Egy, hát..., nem is tudom milyen jármű ez. Amolyan buggy szerűség, de nem terepre hanem aszfaltra. Csővázas, elöl-hátul keresztlengőkaros futómű, tárcsafékekkel, asszem kettes Golf kormányművel. Eredetileg mikor készült (vagy 20 éve, nem én csináltam) akkor egy Lada motor volt benne, a hozzá tartozó váltóval. Most is ez lenne a cél, csak turbósként. (Ha nem jönne vele össze, akkor van itthon egy nem tudom milyen Mitsubishiből származó 1,6 blokkom is, de az se turbós volt gyárilag.) Maga a Lada motor biztos hogy elbírná a turbót (már utánajártam, találtam olyan műhelyt ahol a hengerfejet is meg tudják rendesen erősíteni, lemezelt hengerfejtömítés van hozzá, a blokk meg bírja -> minden jó), már csak az nincs meg hogy pontosan milyen turbó kellene hozzá.
Esetleg valami más blokk? Bontóból már fillérekért kapsz VW 1.8T motort, vagy akár turbós Volvo motort. Ezeknél egyben teljesítményt és komplex megoldást is kapsz a problémára- olcsón :)
Valaki - egy korábbi turbós témában - linkelt egy csigás zsigulit itt a gyakorin, csak most nem találom.
Azokat már mind elolvastam, "jónak néz ki ez a turbó, tegyük bele" elven épült az összes, egy volt olyan ahol minimálisan számolgattak de ott is csak a kompresszor oldalnál. De végülis összejött sokaknak, szóval lehet hogy feleslegesen akarom túlbonyolítani számítgatásokkal...
A gyárilag turbós blokkon már én is gondolkoztam, csak akkor kicsit át kellene alakítani a vázat, mert ahogy néztem a keresztmotoros autók blokkjain a felfogatási pontok máshol vannak, egy az egybe nem menne bele a vázba. Nekem meg a motor elöl van, hosszában. Azért indultam ki Lada motorból, mert ahhoz van minden itthon, 3 blokk, 5 hengerfej, több vezérműtengely (az egyik elvileg Gaál féle turbós!), 3 főtengely, meg még egy csomó alkatrész (+ ugye az biztos hogy bele menne a vázba is).
De visszatérve az eredeti kérdésre, akkor ha jól vettem ki a szavaidból csökkenni fog a levegő mennyiség. De pontosan mennyivel? Vagy ezt nem így szokták kiszámolgatni? Mondjuk adott egy ilyen: [link] turbó. Az lenne a feladat, hogy a hengerűrtartalom ismeretében meghatározzuk hogy az elérni kívánt nyomás mekkora fordulaton tudna "felépülni".
Az 1.8T építették hosszába is ( Passat, A6) a Volvo modular motorhoz meg jók a 7-esek és 9-esek bakjai, azok is bemennek hosszába. Nyilván itt az alkatrészek lennének zsebbe nyúlósak,amik nálad a lada motorhoz megvannak már ( pl egy Volvo M90 váltó 150 000+ Ft).
Az ilyen nagy matekot én passzolom vasárnap reggel. Ezzel keress meg valami turbós szakembert, ő korrekt módon ki tudja neked számolni, mi merre mennyi. A facebookon van egy " TURBÓ adásvétel, alkatrészek, adatok" csoport, ott biztosan hamarabb találsz érdemi segítséget, mint itt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!