Van valami más funkciója az ültetésnek a kinézeten kívül?
Az oké, hogy jól néz ki, de amikor az alváz és a talaj között szinte csak egy két centi van annak mi értelme?
A legkisebb úthibán is fennakad, nem beszélve a fekvő rendőrökről.
Igen, orvosi funkciója van: kirázza a vesekövedet. :D
Komolyra fordítva, jól látod, a világon semmi értelme nincs. Én személy szerint azzal is tudnék vitatkozni hogy az ilyen túlzásba vitt ültetés mennyire néz ki jól, de hogy az autót használhatatlanná teszi az biztos.
De mindjárt jön valami agyhalott aki megmagyarázza hogy mennyivel jobb a kanyarstabilitás és nagyobb a kanyarsebesség. Hogy nulla a rugózási komfortja és a komplett eleje leszakad az első fekvőrendőrön, az nem gond.
Egy kisebb ültetésnek nyilvan van gyakorlati haszna....higy miert az egyszerű fizika!
Egy ilyen extrem esetről mint amiről te beszelsz hogy 1-2centi marad csak a talaj meg az alváz között,annak nyilván nincs,az csak "jól néz ki".......bar ezt altalaban airride-al oldjak meg ott meg szabadon valtoztathato barmikor a hasmagassag!
Nincs semmi. A lentebb lévő kozeppont elvileg stabilabb autót eredményez
Amikor ültetik a kocsit. Kozeppont lejjebb nagyon pici javulás.
Keményebb futómű elpattog uthibakon így uthiban sokszorozodik az instabilitás
Elmegy a futómű geometriaja így romlik az uttartas
A gumi is feloldalasan kopik.
Szetrazza a kocsit
Na akkor megérkezett az agyhalott.
Két értelme van, az egyik a kinézet. Van akinek így jobban tetszik, ez a hobbija, az autóra nem csak, mint közlekedőedény tekint, építi, szépíti, találkozókra jár stb. stb. Stílusirányzatok, az ületés mértéke, módja stb, lehetne regényeket írni. Mellesleg akinek szó szerint 1-2 cm-re van a kocsija az aszfalttól, annak airride van általában a kocsiban, tehát fel tudja emelni ha szükséges. Nem részletezném.
És nem szokás leszaggatni, mert odafigyel az ember, pont azért mert jobban szereti az autót, mint az átlag, jobban odafigyel.
Másik oldalról pedig a kanyarstabilitás. Lehet hitetlenkedni, de tényleg növeli a kanyarstabilitást, kevésbé billen oldalra a kasztni. Nyilván ezt csak az érzi, aki az adott típust használta ültetés nélkül és ültetéssel is huzamosabb ideig.
Nekem kb. 5 cm-rel van most ültetve, hogy mennyire van a talajtól azt soha nem mértem. Nincs vele gond, fenn nem akadok sehol, pedig eleve alacsony építésű autó. Természetesen komfortvesztés van, plusz hozzájön a /35 gumi, de valamit valamiért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!