Miért villognak?
Kettes Octaviám van gyári, ködlámpába épített, normál (21W-os) izzós nappali menetfénnyel.
Kora reggel és naplemente előtt gyakran villantanak rám, mikor tompított helyet csak menetfénnyel megyek. Miért?
Túl vakító az izzós DRL (mint egyes tunerjoska ledes DRL-ek)?
Vagy túl kevés megvilágításnak számít és nehezebben vagyok észre vehető?
Addig nem szoktam tompítottat kapcsolni, míg én legalább a vetített fényét nem látom, láthatóágra meg ott a DRL, tehát nem értem miért villognak rám egyesek.
De miért kell variálni a menetfénnyel és a tompítottal?
Én mindig bekapcsolom a tompítottat és nincs min gondolkodni. Eddig még senkit sem zavart.
Egyébként valószínűleg úgy érzékelik, hogy nincs világításod. Mert ahhoz már konkrétan sötétnek kell lenni, hogy lásd a vetített fényt.
Tényleg nem értem. Azt hiszed, hogy spórolsz valamin, ha nem használod a tompítottad? :D
Valószínűleg nálad máshol van a "tűrésküszöb", mint a szembejövőknél. Ők már felkapcsolják a tompítottat, mert indokoltnak tartják, míg te nem.
Egy dolgot viszont elfelejtesz: látni és látszani.
Te biztos jól látod a szembejövőket, és szemből nyilván ők is téged, mert a DRL fényereje elegendő. Viszont hátul gondolom nincs világításod ilyenkor, és ez már lehet balesetveszélyes, zavaró.
Gondolom azért, mert az általad említett esetben illik felkapcsolni a tompított lámpát. Benne van a nevében: nappali menetfény. Kora reggel és naplemente előtt mar nincs teljesen nappal, hanem szürkület, vagy legalábbis nem optimálisak a látási viszonyok. Hátul meg nincs nappali menetfény, úgyhogy azért is ajánlatos.
#1: "E jeles?"
"gyári"
#2: "Azt hiszed, hogy spórolsz valamin, ha nem használod a tompítottad?"
Igen. Drága, erős fényű, de rövid élettartamú a tompított izzóm, így ha az nem ad plusz fényt a látáshoz, akkor nem használom.
#3: "Viszont hátul gondolom nincs világításod ilyenkor,"
De van. Úgy van az autó beállítva, hogy a hátsó helyzetjelzők és a rendszámvilágítás is működik, ha aktív a DRL. Ez gyári funkcióként beállítható, pont a láthatóság miatt aktiváltam én is.
Kétokból, egyrészt "ég a ködlámpa a parasztnál, levillogjuk". Másrészt szerinte a tompítottnak kell égni, ezért villog, mert azt hiszi bénázol és nem kapcsoltad fel.
Nekem is volt bent DLR, de nálam gyárilag külön lámpában van a helyzetjelző (annak a helyén volt), ködlámpa, tompított egymás alatt. Párszor én is mentem így csak DLKR-rel, de villogtak az idióták. Szóval b/ssza inkább a xenon a szemüket ha ez kell.
"így ha az nem ad plusz fényt a látáshoz"
Ja és a fényszóróknak az az EGYETLEN feladata, hogy te lásd az utat? Az, hogy téged látnak-e rendesen mások, az nem is fontos?
#8 vagyok, kis kiegészítés:
A kutyát nem érdekli a problémád, hogy "jaj rövid élettartamú izzó". Autószervizesként én ilyen hülyeséget még életemben nem hallottam. Vannak szabályok, amiknek biztonsági okai vannak és nem viccből vannak kitalálva. Az autóhasználat bizony költséges tud lenni. Ha te ezt nem tudod megfizetni, mert nincs pénzed még izzócserére sem és ezzel veszélyeztetsz másokat, akkor kérlek, kerüld el az utakat. Buszozz, vagy valami, de autóba ne ülj!
"Ja és a fényszóróknak az az EGYETLEN feladata, hogy te lásd az utat? Az, hogy téged látnak-e rendesen mások, az nem is fontos?"
Dehogynem fontos. De úgy tudtam a DRL erre való. Mégis attól tartok, hogy vagy túl halovány vagy vakító, ezért kérdeztem rá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!