Teligumi 130 oratemponal 121et megy gps szerint. Többet is fogyaszt az autó. Miért?
Pl nyarival 130nál kb olyan 126 gps szerint.
Kevesebb a fogyasztásom átlag fél literrel.
Pl most 150 es tempóval ora szerint, gps 139-40
Nyarinal kb 145.
Telinel 6 6 az atlagom
Nyári val 6.2 kb max
Koptol koppig 1200 kmen...
Németországi utjaimon.
Határ előtt koppig nyomom ömv premiummal.
Lehkozelebb csak kint tankolom, szintén koppig.fedcomp nincs szamitasban az 5.1et ír ilyen tempó mellett, ami valljuk be irrealis ekkora sebessegnel1
Végig, 150es tempomat este, gyér forgalomban.
Azert 2+- dl szokott kijönni. De ez az átlagom.
Nyári michelin energsaver. Teli hankok winter icept.
Gondolom nem teljesen váltóméret a két szett és kopottságban sem tökéletesen egyformák...
Én is hosszú távon autópályán ingázom évek óta. Folyamatosan vezetek minden tankolást. És megfigyelhető, hogy télen egy fél literrel több a fogyasztás. Ez teljesen normális. És nem csak a gumi számlájára írandó a különbség. Az ármeneti időszakban, pl ősszel mikor még a nyári van fent, de már hűvösebb az idő, megfigyelhető, hogy ugyan azzal a nyári szettel is többet fogyaszt. Nem, nem csak a tovább tartó hideg üzem számlájára írandó a különbség.
Aki nem hosszú távon nagy sebességgel jár rendszeresen, annak lehet fel se tűnik, de a hideg levegő sűrűbb mint a meleg. Ennek megfelelően hidegben nagyobb a közegellenállás is, ami a sebesség négyzetével tovább növekszik. Tehát városban (rövid út, ami alatt alig melegszik fel a motor és kis sebesség) elsősorban a hidegüzem számlájára írandó a többletfogyasztás, hosszabb utaknál nagyobb sebességnél a megnövekedett közegellenállás sem elhanyagolható.
Tavasszal is megfigyelhető, amikor még a téli szett van fent, de bejön a jó idő, egyből jönnek a jó fogyasztások.
1. A téligumi gördülési ellenállása nagyobb
2. A téligumi átmérője kisebb, tehát azonos sebesség mellett többet forog a motor -> nagyobb fogyasztás.
"A téligumi átmérője kisebb, tehát azonos sebesség mellett többet forog a motor -> nagyobb fogyasztás."
Tehát ha malomkő méretű kerekek lennének fent, akkor termelné az üzemanyagot, mi?! :D Csak a hülye mérnököknek ez nem jutott az eszébe.
A nagyobb átmérőjű (sugarú) kerék megforgatásához több erő (nyomaték) kell. Azaz hiába forog kevesebbet, ha ugyan annak a sebességnek a tartásához nagyobb gázpedálállás kell. Ugyan ott vagy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!