Magyarországon miért él az a távhit, hogy egy turbóbenzines autó többet fogyaszt, mint egy ugyanakkora szívó?
Én 1.6 szívóbenzinről váltottam 1.5 turbóbenzinre.
Utóbbi 150 lóerős.Előbbi 102 lóerős volt.
Az új autó bizony kevesebbet fogyaszt, nem sokkal, de azért észrevehető.
De, bónuszként még sokkal erősebb is, jól húz.
Naponta használok autópályát, a régi autóm bizony nem igazán csípte.Amikor a lassan haladó kamionokat előztem, már a fülnek kellemetlen 3500-4000-es fordulaton üvöltött.
Az új viszont 2500-as fordulattal elvan, ritkán közelíti a 3000-et.
Ami viszont még az új javára írható,hogy a pályázás nem dobja meg a fogyasztását, a régi 7,3 litert benyelt 100 kilométeren.
Magyarországon jellemzően,nem szeretik a turbófeltöltős benzinmotorokat.
Van egy olyan sejtésem,hogy azért,mert az illetőnek nincs pénze ilyenre.
A szívómotor benzin, akárcsak a szívódízel is már 15-20 éve elavult konstrukció, csak az autógyártók kimaxolták a gyártást és nem vették elő a terveket a fiókból.
Senki nem él tévhitben, csak te. Egy öreg motort hasonlítasz egy évekkel fiatalobbhoz. Még szép hogy kevesebbet eszik.
Nezzünk egy olyan motort, ami készült szívó és turbós kivitelben is, minimális átalakítással, azonos köznyezetvédelmi besorolással.
Pl.: Vw 2.0 fsi és 2.0 fsi turbo. Nem teljesen egyformák, de ugyanabból a motorcsaládból származnak. A szívo vegyes fogyasztása 8.2 a turbósé 8.5
Peugeot 1.6 vti fogyasztása 6.4 az 1.6 thp fogyasztása 7.4
Van még kérdés?
régi vs új? Minek hasonlítani?
Magyarországon az a tévhit hogy ha az új turbós lekokszolódik meg leesik róla a turbó akkor fenntartási költségben drágább mint a 15éves astra, ergó felesleges rá spórolni 5évet.
És azért azt se hagyjuk ki a sztoriból, hogy ezek amikkel te is összehasonlítod mind közvetlen befecskendezésesek, a benzin befecskendezése egyenesen a hengerbe történik, míg az 1.6 102 lovas, (Golf 5/A3, BGU-BWE, ismerem) hagyományos szívócső befecskendezéses motorok. 1.6 8v 102LE korában már volt 1.6 FSI, ami szintén 1.6 szívó volt, de közvetlen befecskendezéses, 16 szelepes, kb 1 literrel kevesebbet evett átlagban a 102 lovas hagyományos. A közvetlen befecskendezéses hatékonyabb égést eredményez, kevesebb benzinnel. Ellenben kokszosodik a szívósor.
Az hogy turbó nem turbó, véleményem szerint nem sokat tesz hozzá, nyilván a feltöltött nagyobb teljesitményű, ezért amikor padlózod és tolja be a levegőt, többet fogyaszt, ellenben gyorsabb is. Azonban egyenletes tempónál elenyésző köztük a különbség.
Az meg hogy ennek ellenére megéri-e egy 1.4TSI aminek rendszerint törik a terhelt oldalon a dugattyúja... háát számolja ki mindenki maga hogy a kúton vagy a szervizbe fogja hagyni azt a pénzt :)
A szívómotor egyébként nem elavult, a Mazdának most is van 2.5 literes 4 hengeres szívóbenzinese, ami megfelel az új környezetvédelmi(lobbi) elvárásainak :) Csak ők saját technológiát használnak, míg a többi gyártó elment a downsizing irányba, ami az átlag füleknek milyen jól hangzik. Pici könnyű motor, alig fogyaszt, de megy mint a barom. Ja, aztán pár év városi használt és sorra döglik le rajtuk a turbó, részecskeszűrő, törik a dugó és a gyűrű stb stb. Jók ezek az új technológiák... annak aki újan megveszi, majd a garancia lejártával tovább is adja. Csak ez nem az átlag magyar vásárló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!