Hogy fogadják az USA-ban az új 3 hengeres Ford Focusokat?
Számomra hihetetlen, hogy ott is így dobják piacra, ráadásul úgy tudom hogy az USA-ban eladott Focusokat Kínában gyártják és úgy hajóztatják be oda.
Ezzel egyrészt a helyi munkaerőt háttérbe szorítják, másrészt a V8-as dögök országában hogy nem röhögnek körbe egy 1000 köbcentis 3 hengeres szerkezetet?
Tudom hogy többször nyert "év motorja" címet meg nagyon dícsérik, de attól az még egy nyilvánvalóan rövid élettartamra tervezet, kis köbcentis 3 hengeres, akármennyire szépítjük. Sosem lesz egyenértékű egy 4.0 V8-al, de még egy normál 4 hengeres 1.6-al sem ha a tartósságot, járáskultúrát, stb. nézzük. Oké, erős, meg turbós, meg nem fogyaszt sokat (fogjuk rá, de szerintem semmivel sem takarékosabb), mint egy 1.6 szívó.
Ott azért száz mérföldeket ingáznak velük naponta, nagyon nem mindegy. El nem tudom képzelni hogy egy átlag amerikai ezt komolyan veszi, benyeli és nem tekinti szentségtörésnek. Kivéve ha annyira átmosták az agyukat ezzel a 3 hengeres baromsággal, mint nálunk.
Sajnos én is felültem ennek anno, de nagy átverés. Picit jobban megy mint egy szívó, de folyamatosan erőlködik és Focus (főleg kombi) méretű autókban fizikailag szenved ez a motor, nem való bele.
Van egy mondás, ami azért nem teljesen hülyeség: "There is no replacement for displacement"
Én pl. nem tudom elképzelni, hogy átlag USA polgár bemegy a helyi Ford szalonba egy új Focusért és nem röhögi körbe a dealert mikor az opciós listán egy 1000-es 3 hengerest ajánl neki.
Megnéztem közben az USA Ford weblapját és szerencsére 2.0 szívó 4 hengeressel is lehet választani. Kell ezek után valakinek a 3 hengeres? Nálunk persze csak az van, meg a dízel, plusz ez a 2.0 de csak a méregdrága sportmodellben. Ezért nem is kéne már új Focus, se semmi 3 hengeres szemét, már a BMW is beállt a sorba és nem szégyell 12-15 milliós kocsikba is beletenni, szerencse hogy a Mercedes még nem állt be a sorba, de ott is visszafejlődnek az 1.3-as alapmotorral. Mint öregapám 4 ütemű Wartburgja, komolyan, ez a jövő?
Nem mondom hogy 5000 köbcenti kell minden autóba, de normál méretűekbe 1.6 alatt nem kéne beletenni. Nekem kisebb kocsim van, Opel Corsa, oda még az 1.4 is elmegy, de én picit azt is kevésnek érzem. A turbó is jó dolog, de inkább 1.6 vagy afelett, meg dízeleknél. A régi jó hagyományos motorok az igaziak, 1.4-3.0-ig 4-6-8 hengerrel, ahol kell turbóval. Semmi 3 henger, hengerlekapcsolás, start-stop meg ilyen baromság nem kéne, csak csökkentik az élettartamát a motornak. Széthajtott kis kávédarálókat adnak 10 milliókért, gyalázat. Remélem nem tart már sokáig.
Én teljesen megértem a kérdezőt és egyet is értek vele.
Ezzel együtt az amerikaiak tényleg analfabéták ahogy az első írja, túlnyomó többségüknek fogalma sincs milyen autóban ül, sőt úgy általában semmilyen műszaki kérdésről. Az autógyárak pedig egyébként bölcsen hallgatnak a prospektusokban és katalógusokban a hengerszámról, már nagyon régen csak a teljesítményadatokat adják meg. Harapófogóval kell kihúzni a dealer-ekből az igazságot, de ahhoz már tudnod kell hogy mit kérdezz.
Én nagy BMW fan vagyok, egymás után két új 3-asom is volt, de most legutóbb már nem azt vettem cégautónak, pont amiatt amit a kérdező is ír, engem ugyanúgy irritál ez a downsizing őrület. Szerencsére van megoldás, ugy hívják hogy Mazda. Ők még normális motorokat csinálnak, és valószínűleg nem véletlen hogy több mint fél évet kell várni egy autóra, annyi a rendelésük.
Pár felvetés:
- A "V8-as dögök országában" sem mindenki engedhet meg magának nagy teljesítményű autót.
- Ott sem feltétlenül kell 100 mérföldeket autózni naponta.
- Tömegben autózáshoz egy 4.0 literes szörnyeteg sem éppen ideális választás.
- Az amerikai piac baromi nagy, 325+ millió emberrel, fél Európa.
Csak mellékesen az eladások:
Igaz a 2018-as eladások szépen visszaestek, de előtte évi 150-200 ezer Focust adtak el.
Az amcsiknál más a helyzet. Nem azt nézik mit tud az autó, hanem azt hogy pl a piros jobban tetszik neki mint a fekete ezért azt veszi. Persze ott is vannak autóbolondok de az átlag ember simán benyalja a gyártók reklámdumáit. Dolgoztam kint egy kis ideig, a legtöbb akivel találkoztam hihetetlenül idióta volt (nálunk ezt életképtelennek hívják). Csoda hogy páran túlélnek egy napot annyi ésszel. Messze nem olyanok mint amit a filmekben látsz.
Amúgy meg nem mindegy hogy milyen autót vesznek maguknak? Én itthonról pont lesz@rom ki milyen autót vesz Amerikába :D
Akkor sajnos tényleg ennyire buták hozzá, hogy nem is tudják. De gondolom azért csak érzik mikor ráz meg búg és fura hangja van. Aztán visszaviszi a kereskedésbe hogy rossz a motor, ott meg azt mondják, gyárilag ilyen, akkor lesz pár per és lehet meg is nyeri a vásárló, ahogy az is megnyerte a pert aki beperelt egy lakóautógyártót miután balesetet szenvedett, mert nem volt bent a kézikönyvben, hogy vezetés közben nem szabad hátramenni :)
Utolsó kérdezőnek:
Szerintem nagyon is fontos, milyen kocsival járnak amerikában, pont azért mert hatalmas piac. És amit ott vesznek, olyat gyártanak majd, mert úgy profitálnak belőle. És az hogy nekem itt Magyarországon nem kell 3 hengeres kocsi, pont leszarják. De ha beetetnek 330 millió amerikait hogy ez jó, és abból csak 10 millió vesz is ilyen szemetet, akkor azt fogják gyártani, mert azt éri meg jobban és hozzánk is ez kerül, mert ugye USA-ban jó számokat produkált, meg menő, akkor hajrá, ugye?
Corsa C-ből még volt 1.8-as szívó, Most meg Octaviába, Mondeoba is 3 hengeres ezres motort tesznek, 1.8-as motor már sport és luxusautó kiváltság.
2-3 év és a 4 henger is luxuskategória lesz, tavaly is már keresni kellett azokat a kisautókat ahol még hagyományos 4 hengeres szívó van, de azok meg direkt gyengék, 1.0, 1.2, stb hogy te a 3 hengeres turbóst válaszd felárért. Az E Corsa az 1.4-es 90 lovas szívó motorjával egy utolsó mohikánnak számít már.
Na, a Mazda előtt én is emelem a kalapom, meg ha még ez az új fejlesztésű benzinesük is beválik, ami a dízelhez hasonlóan működik, akkor tényleg történelmet írnak megint.
Ők az élő példa a Skyactive motoraikkal hogy lehet olyan takarékos, erős és környezetbarát, akár 2.0-ás szívó motorokat is készíteni, ami teljesen megfelel minden előírásnak.
Érdekes, hogy a hibridek többsége vajon miért nem 3 hengeres "ultratakarékos, ultrakörnyezetbarát" benzinmotort használ 1.5 meg 1.8 szívó helyett?
Vannak amerikaiak akik azt sem tudjak hogy mekkora kobcentis motor van az autojukban es max az erdekli oket hogy gazdasagos e.
Uj autok kozt rengeteg a 4 hengeres is, nem minden auto v8.
Az enyem pl v6 de felesegeme 4 hengeres.
Itt is szamit a fogyasztas, folag ha valaki sokat autozik. Vannak akik nem mennek sokat es pl masodik autonak egy haztartasbeli felesegnek megfelelne a 3 hengeres focus is, bar ez szerintem nagyon nagyon ritka. En azt mondom hogy az atlag amerikai nem is vesz kis autot. A focus kis autonak szamit es altalaban Honda Accord, Mazda 6 meretu kocsikat vesznek, csakhogy olyat emlitsek ami Magyarorszagon is van. Persze a legdivatosabb az SUV. Van aki 2 SUV-t is vesz, egy az asszonynak egy pedig az embernek.
Ugy irsz amerikarol hogy nem is ott elsz.
Altalaban egy kompakt auto legalabb 1.8as motorral jon ki, nagyobbak 2.5-3.0as motorral ugyhogy messze van meg itt az 1.2es szivok kora, foleg hogy a kis autok nem is nepszeruek hanem az SUV a divat most.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!