Passat B8,2015,100k km-el!?
Adott egy 1.6-os TDI motorral felszerelt Passat, amit egy elunt tulaj átadna.
Casco lenne rá, leasingeltetnénk.
A hibája annyi, hogy egy százas van benne.4 év alatt.
A kocsit ,a kicsi motorja miatt gondolom nem viselné meg a napi 6 km. Melegítnénk a drágát előtte is és várnánk pár percet utána.
Veszélyes játszma ily sok km-t futott jószágot szárnyunk alá helyezni?
Nekem is 1.6 TDI-m van Skodában.
Nem fog felmelegeni városban se télen, se nyáron.
Én napi 2x14km-t megyek vele, amiből az első 6 km az az indulástól számítva megállás nélküli és még így sem szokott felmelegedni üzemi hőmérsékletre. Ezért a városi hidegjárat 200-300km-es regenerálási ciklusokat eredményez, ami a részecskeszűrő fokozott elhasználását jelenti. És ez ellen nem lehet előmelegíteni alapjárati pöfögéssel, de még elektromos előmelegítővel sem. Tudom, mert nekem van az is és csalódtam benne.
Egyébként rákérdeztem márkaszervízben a DPF árára, hogy mennyi lesz, ha majd cserélni kell. Majd hanyatt vágódtam: 585eFt csak a szűrő anyagdíja. Kókányolni, kibelezni, mosatni pedig nem fogom, így ki kell majd szenvedni az autó értékének 30-40%-át a szűrőcserére vagy eladom ahogy van és legyen a következő tulaj gondja.
Én azonos helyzetben lennék (ha csak a napi 6km-re kell), akkor használnám vígan tovább a Corsát és örülnék neki, hogy azzal nem lesznek horrorköltségek.
köszi a választ.
Az az nem semmi. 600ezer egy szűrőre...
gondolom nem lehet azt a részecskeszűrőt kiszedni még az leején, és eldobni a fenébe..
Amúgy a kocsi ára amit kinéztünk 3.5 millió ft.
"gondolom nem lehet azt a részecskeszűrőt kiszedni még az leején, és eldobni a fenébe."
De ki lehet, csak akkor rákkeltő koromrészecskéket pöfögsz az emberek orra alá. (és műszakin sem fog átmenni.)
Ilyen motorgyilkos használatra elektromos autó vagy hibrid kell, ha arra nincs pénz, akkor kis szívóbenzines (pl. corsa 1.2, swift 1.0).
ui: Dízel motorokat teljesen felesleges alapjáraton pöfögtetni, ettől nem fognak bemelegedni. Múltkor kipróbáltam, 1.3 multijet kb. másfél órányi egy helyben pöfögés után melegedett be (0 fokról).
corsam már van. Azért csereléltem volna le, mert az uramnak is dizel van (sharan tdi) es tetszett az erô benne meg amúgy a dizel stilusa. Eleg furcsa igy leirni.
Hát ja, hetvegente lemennénk anyámékhoz Nógrãdmegyerre. (Mi Csömörön lakunk, onnan járunk fel Pestre.
Nem is biztos h jól számoltuk azt a napi 4 km.Lehet tobb. Autopalyán is Járna, a 7.keruletbe dolgozok, a Hosok teretol nem messze.
15 km-re sem vennék dízelt.
#14 teljesen jól leírta, elektromos, (plug-in) hibrid vagy benzines kell erre.
Te komolyan nem tudod, hogy 4 vagy 15 km-re van a munkahelyed otthonról?
Ahogy előttem is írták, ilyen használatra elektromos autó. Arra az 11- hosszabb útra meg el lehet menni a másik kocsival
Akkor ez inkább napi kb. 30 km (2x15), amiben autópálya is van. Erre teljesen jó egy dízel.
ahogy utánanéztem ,tényleg.
Tehát akkor megéri vagy nem? Ellentmodóak a válaszok
Oda vissza lenne 32 km.
Akkor leírom a valós tapasztalatomat.
2.0 CRTDI autóm van. 15 km-re járok dolgozni, tehát reggel 15, este 15 km. Városból ki az agglomerációba és vissza. Hétvégente 2x100 km autópálya. Másfél év ilyen használat után nekem az EGR szelepet ki kellett tisztíttatni, mert olyan kormos volt. Előtte nem tudom hogyan használták, valószínűleg sose volt takarítva, és előtte is városozott többet az autó. Nekem megéri a dízel ettől függetlenül. De nőnek aki azt se tudja merre megy, biztos nem ajánlanék ilyen használatra dízelt. Még mindig elektromos autó lenne a jó megoldás
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!