Lehet káros hatása a motorféknek?
A haverom azt mondja, hogy "jót tesz" az autónak a motofék, de biztos vagyok benne , hogy lehet káros tényező is pl 100 km/h- nál visszaváltunk 4-esbe felugrik 5000res fordulatra.Ez már szerintem biztos nem jó.
A másik, hogy a motofékkel terhelhetem a motort, dolgoztatom.Segghülye vagyok sajnos a kocsikhoz, kérlek segítsetek :)
Válaszotokat előre is köszönöm.
Sok sületlenség egy rakáson.
Nem káros. Mivel kenés van, a motor nem kopik jobban, mint normál használattal. Sőt, mivel jóval kisebb az a nyomaték, amit motorféküzemben tud, mint amit hajtáskor, a hengerfalak is kevésbé kopnak (mielőtt okoskodni kezdene valaki, a forgatonyomaték hogy is keletkezik, amikor a hajtórúd éppen oldalra áll, és a dugattyú félúton van lefelé? a hengerfalon támaszkodik a dugó, igen....).
Aki meg a 100-nál 4. fokozatban 5000-t írt, ami káros, az teljesen fogalmatlan. Suzukim van és GPS szerint 135 a vége 3.-ban tiltáson (6500/perc). Az 5000 még egyáltalán nem káros. Főleg ha az ember duplakuplung+gázfröccsel kapcsol vissza.
Egyrészt nem kell 100-nál 4-esbe visszatenni, ha olyan rövid a váltója az autónak, hogy 5000-ret pörög 4-esben (ez elég durva). Másrészt az a baj, hogy sokan a visszaváltogatást nem csinálják jól, és több kárt okoznak, mint hasznot. Sok ismerősöm mellett ülök, és tapasztalom, hogy visszaváltanak, hogy motorfékezzenek, ami jó, de feleslegesen sokat csúsztatják a kuplungot, ami nagy baj, mások meg túl hamar leugranak róla, aztán olyat ránt az autó, hogy lefejelem a szélvédőt, na ez a hajtásláncnak tesz rosszat. És ezzel annyit spórolsz, hogy 10 ezer km-el többet tart a fékbetét, cserében hamarabb kuplungot cserélhetsz. A fogyasztásta visszaváltogatós motorfékkel nem lehet lényegesen csökkenteni, üzemanyagot spórolni úgy lehet, ha mondjuk lámpa előtt 4-esben elveszed a gázt, és csak akkor nyomod ki a kuplungot, mikor lemegy a fordulat 1000-re. Ez is motorfékezés, de nem váltoatsz vissza minden sebességet.
Szóval én azt ajánlom, hogyha JÓL és helyesen tudsz visszaváltogatva motorfékezni, akkor használd, mert vezetéstechnikailag is így helyes. De ha nem, akkor inkább hagyjad.
Nem a fordulattal van itt baj, hanem (ha rosszul csinálják) a hirtelen fordulatszámugrással.
Ha elmarad vagy elrontódik a gázfröccs, akkor elsősorban a kuplung kap egy nagyot, meg a vezérműszíj is kap egy jó nagy rántást.
Ha jól csinálják és az összekapcsolás pillanatában közel azonos a motor fordulata a váltó felől jövővel, akkor nincs baj. Ami gyakori hiba, hogy egy csomó ember gyakorlatilag "kuplungfékez" egy nagyot amikor visszakapcsol a motorfékhez. Az nem jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!