Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha veszek egy 15 - 20 éves...

Ha veszek egy 15 - 20 éves prémium autót (bmw, audi, volvo, alfa. ) annak ugyanolyan drága a fenntartása mint egy új prémium autónak?

Figyelt kérdés
Főleg az alkatrészek.

2019. jan. 31. 14:07
1 2 3
 21/30 anonim ***** válasza:

"Kiszámoló féle max. 3-6 hónapnyi fizetésed költsd kocsivásárlasra"


Basszus! Akkor el kell adnom a kocsimat, és venni egy drágábbat! :( 3000 fontba került. Ez kb 2 havi fizum. 9000-ből már elég szép BMW-ket lehet venni...

2019. jan. 31. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 anonim ***** válasza:

"Busszal, gyalog kerékpárral? Általában épp annak derogál, aki keveset keres.."


Szerintem nem keresek sokat. Legalábbis mikor mondják a tv-ben, hogy mennyi az átlagkereset, csak tátom a szám, hogy ki keres annyit.

Nem szórom a pénzt, de nem is nélkülözök. Észszerűen be tudom osztani, általában félretenni is tudok. Soha egy forint hitelem nem volt még.

Busszal 6-6,5 óra alatt érnék be a munkahelyemre. Autóval 2,5 óra.

Ezt nevezzük derogálásnak?!

Azt pedig végképp nem értem, hogy mivel lenne jobb az életem, ha az autóm ára céltalanul a bankszámlámon heverne, miközben "fél napos" buszutakkal sanyargatom maga kánikulában, hóviharban... De tudom, velem van a baj, én már csak ilyen ostoba vagyok, hogy nem vagyok képes gyalogolni és nem tudom mi a jó nekem. ;)

2019. jan. 31. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 anonim ***** válasza:

22-es! Átlagfizetés:


[link]

2019. jan. 31. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 anonim ***** válasza:
#22: ha napi 2.5 órát utazol a munkahelyedre, akkor valamit nagyon risszul csinálsz.
2019. jan. 31. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 veterán vas ***** válasza:
Természetesen a kérdés legfontosabb eleme -mint már annyi esetben- most is a "PRÉMIUM" kifejezés. ;)
2019. jan. 31. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/30 anonim ***** válasza:

Ha a fenntartás alatt a karbantartást (alkatrészeket) érted, akkor nyilván, mivel egy új autó kevésbé romlik el, és akkor is garanciális.


A fenntartásba beletartozik a biztosítás is. Ez ugye az autó értékétől függ, egy 10M+ árú autót azért már nem hagy az ember nyugodtan az utcán parkolni... Egy új autónál a Casco fájhat annyiba, mint a régihez az alkatrész. Persze így sem mindegy, hogy ugyanazt az összeget kényelmesen átutalod a biztosítónak, vagy az út szélén csengeted ki a tréleresnek.


Ahol viszont eldől a verseny, az az értékvesztés. Egy új prémium autó havonta (!) 100 ezret képes veszteni az értékéből. Az első három évben buksz annyit, mint amennyibe ugyanabból a modellből egy 10 éves példány kerül.


Az új autó kevesebbet fogyaszt, ha sokat mész vele, akkor az üzemanyagon vissza tudsz spórolni valamit az értékvesztésből.


Szóval összességében egy normális állapotú használt autó olcsóbb. Persze ha veszel egy roncsot, amit aztán újjá kell építeni, akkor nem. Az új autó főleg az értékvesztés miatt drágább, cserébe új, kényelmesebb, kevesebbet fogyaszt, kisebb eséllyel hagy ott az út szélén.


Új autót annak érdemes venni, akinek

1) van rá pénze (nem kell hitel, tud rá Cascót kötni, marad még lopásvédelemre is, és aztán hó végén sem fog háromezerért tankolni)

ÉS

2a) nagyon sokat használja (a kényelem és a fogyasztás fontos szempont)

VAGY

2b) nagyon fontos a megbízhatóság (nagy baj lenne az út szélén maradni, vagy napokat várni egy-egy alkatrészre)

VAGY

2c) reprezentálni kell (bizonyos körökben nyilván ciki 15 éves autóval mutatkozni)



Megjegyzem, hogy ugyanezek a szempontok vonatkoznak arra is, hogy kinek érdemes prémium autót venni. Aki használt prémiumon gondolkodik, annak nem árt feltenni a kérdést, hogy van-e tényleg szüksége (és pénze) a prémium kategóriára?

2019. febr. 1. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/30 anonim válasza:

E46 320i, 2000es évjárat, másfél éve vettem egy havertol 1 millióért, 502e km-rel. Kotelzo nekem 120rol indult, most 112, casco 85, (ezek éves díjak), fektarcsak, fékbetétek nekem összesen 70ezerbol kijottek(munkadijjal együtt), kettostomegut is cseréltem egyszer, 250 ezer volt, azzal sem lesz gond megint sokáig. Műszakilag amúgy más gond nem volt az autóval, viszont esztétikailag nem vol tökéletes. Ujrafenyeztettem, az egyik ajtót ki kellett cserélni, a sarvedoket is cseréltem, meg ujraboroztettem a karpitot. Vettem rá 18as alufelniket, continental gumikat, beltérre M matrica a váltóra stb aprosagok. Olajcsere kB 40, fogyasztás 9-10vegyes, Mol/OMVnal tankolom csak, minden negyedik tankolás prémium üzemanyag.

A vételárat rakoltottem másfél év alatt, de főleg esztétikai dolgok voltak, el lehet élni lemezfelnivel, uleshuzattal és többszínű karosszériával is. Az alkatrészeket nem tartom drágának, általában céges számlára veszem őket nettó áron, egy normális szerelohoz viszem az autót, nem markaszervizbe.

Kérdező, fennt lehet tartani egy 15-20 éves prémiumot kB havi 50-60ezer Ftbol, ha nem mész évente 10 ezernél többet. Benzinest kell venni kézi váltóval, lehetőleg magánszemélytől. Km nem számít, nagy eséllyel tekert, fogyasztást ne nézd, a dízel fogyasztása és a meghibásodása jóval meghaladja a különbözetet.

Úgy kell venni ilyen autót, hogy legyen kB fel milla a zsebedben, amiből kifizeted, ami elromolhat (pl kettostomegu), amik utána megint kB 100-200ezerig jók lesznek.


Sokan tulmisztifikazzak a dolgot, egy 20 éves passatot kB ugyanennyibe kerül fenntartani, mint a bmwt. Aztan persze meg lehet cáfolni az én sztorimat, lehet nekem csak szerencsém volt.

2019. febr. 2. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 anonim ***** válasza:

27-es

A Passat nem jó példa, mert bár nem prémium, de majdnem ugyanolyan cuccok vannak benne, mint az Audiban: soklengőkaros futómű, a PDTDI-n drága motortartó bakok, meg csomó érzékeny bizbasz. Az E46-ost ha összehasonlítod egy G Astrával, ott jön ki az E46-os többletköltsége. Na de még így is sokkal olcsóbb egy E46-ost fenntartani, mint egy 3 éves, 200 ezer kilóméteres 320D-t, amire már lassan költeni kell.

2019. febr. 2. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/30 anonim ***** válasza:

27: neked ezt a +1 misit nyugod5an számíthatjuk fenntartási költségnek. mivel a karbantartás ide tartozik.

következő években már valószínűleg megúszod 500ezer körül. tudomásul kell venni, hogy ez ennyibe kerül. csak sokan ezzel nincsenek tisztában mikor megvesznek egy ilyen gépet, aztán meg megy az okosba műszakiztatás meg a gányolás meg a 2000-ért tankolás :)

de hanyagilag nem állnál olyan jól, és az olcsó fenntartás erős szempont lett volna, akkor igazából 2 misiért már pöpec állapotú fele ennyi idős autót vehettél volna, amivel még jóval kevesebb a gond. de ha a BMW tetszik, azt meg kell fizetni. hiába 20 éves.

2019. febr. 2. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 anonim válasza:

27 vagyok. A G astra nem rossz autó, de élményt nem ad. Nekem a BMW előtt egy Lada 2106 volt. Baromi jó kocsi volt, sajnos egy másik haver osszetorte. Viszont ha valamit, na a Ladat fillerekbol fennt lehetett tartani, és hátsó kerekes volt.


Az e46 most hogy már fel lett újítva tényleg kijon évi 5-600 ezerből, nem romlott el az elmúlt egy év alatt, sehol nem hagyott ott. De én vigyázok is rá, és ez még 90es évekbeli konstrukció, kevés dolog romolhat el benne. Egy 11 éves e90 már sokkal nagyobb betegagy lehet, és 15-6 eves korára több baj lesz vele, mint a most 15 éves e46al.

2019. febr. 3. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!