Mik a különböző kerékmeghajtásoknak az előnyei, hátrányai?
Röviden összefoglalva. (Tényleg csak nagyon felületesen írom le mert ha akarsz rákeresel.)
Első kerék: Amatör sofőrök számára könnyebb korrigálni ha megcsúszik, mert húzza az autót. Kevesebb alkatrész kell hozzá, mert az előle lévő motorból nem kell az erőt a hátsó kerekekig elvinni. Persze vannak hátsó és középmotoros autók. De nem az a jellemző az utakon. Mivel nem kell egy csomó minden, így könnyebb a kasztni, kissebb lehet az autó vagy nagyobb helyet lehet benne tartani. Illetve mivel kevesebb az alkatrész így olcsóbban is lehet előállítani. Olcsóbban gurul le a szalagról. (De ez kevésbé átlátható mert már egy ideje hétköznapokra csak a BMW gyárt hátsó kerekes autót. Rajtuk kívül csak 1-1 kivételes modell van ami úgy jön.) Havon nem kell az autó hátuljávan játszani, mert nem tolja az autót hanem húzza. Levághatod a hátulját és úgyis megy, ahogy az orosz videókban láthatod. Ennyi jutott most eszembe, de biztos van még.
Hátsó kerekes: jobb súlyelosztás ami az elejét-hátulját érinti. Ugyan azzal a motorral minimálisan több erőt tud letenni. (De itt 1-2 lóról beszélünk, szóval csak elméletben elöny. Gyakorlatban észrevehetetlen, vagy elviszi az autó plusz súlya.) Lehet vele oldalirányba menni ha ügyes az ember. Igazából csak játékra meg sportra jobb mint az első kerekes. Nekem is ilyen van. Soha az életbe nem fogok olyat venni ami nem hátul hajt. De ha te neked nem kimondottan hátsó kerekes kell akkor jobban jársz az elsőssel.
Összkerék: Elméletben stabilabb (de a gumin több múlik). Tagadhatatlanúl jobban gyorsul, több erőt tesz le ehy időben. Munkagépeknek ideális ahol vontatni kell,vagy nem mindig ér le mindegyik kerék. De többet is eszik. Sok modern autó alapvetően 2 keréken hajt, és csak akkor vált át 4-re ha érzi hogy csúszol.
Ez amit adtam nagyon felületes összefoglalás volt. De nagyjából fedi. A-ból B-be sofőrnek FWD, sportos nemadtaki és játszós mosolygós autónak RWD, munkához vagy olyannak aki sokat jár földúton, iszapban, hóban annak 4WD.
Első jól leírta nagyjából. Egyébként a legnagyobb erő, hogy az elsőkerekest lehet a legkönnyebben, legolcsóbban előállítani.
(az mondjuk érdekes, hogy bevallottan nincs különbség közúton az első és a hátsókerekes viselkedése között, ehhez képest foggal körömmel ragaszkodik valaki a hátsókerék hajtáshoz)
"Pl olyan kanyarban, ahol 60 a megengedett, én simán 110-el fordulok be."
Ahhá, akkor téged előztelek múltkor 180-nal!
Jaja, amíg nem tapadási határon autózik valaki (mármedig nem ott autózik) addig nem azon múlik hol hajt, hogy be tudja-e venni a kanyart...
Ültetett elsőkerekesem van, jó 235 széles gumikkal, én is be tudom venni a megengedett duplájával a kanyarok többségét, na bumm.
És ilyen hozzáértők kampányolnak meghajtások ellen, vagy mellett
#6
Ha van egy kis erő az autódban, akkor észreveheted, hogy kanyar közben kitekert kormánnyal elkezdi tolni az elejét. A hátsókerekes ilyet nem csinál, ezért mondta az előző válaszoló, hogy jobban veszi a kanyarokat.
Én azt gondolom, hogy kb 200 lóig jó az elsőkerék hajtás. Onnantól csak kapar, de nem megy. Innentől nem nagyon értem, hogy miért kell 280 lovas GTI Golfokat csinálni, meg 300 lovas Type R-eket. Utóbbinál egész jól eltalálták a dolgot elsőkerékhajtással is.
Sajnos kihalóban van a vezetési élmény, mert a legtöbb ember közlekedőedényt keres, jobb esetben olyat, ami egyenesen tud csak gyorsan menni.
Egyik ismerősöm nemrég vett egy Mazda 3 MPS-t, 280 ló körül van, meglepően tapadt ahhoz képest, de kisebb tempónál vagy kanyarban halott a dolog.
De amúgy igazad van, átlag közlekedésnél senki nem veszi észre. Viszont sokan vannak olyanok, akik néha odalépnek neki, ha nincs nagy forgalom. (De ahogy eddig észrevettem, ők vannak kevesebben, mert a legtöbb megy, ha kell ha nem.)
Én a Colin McRae féle mondásnak vagyok a híve, az egyenes utakra a gyors autók valók, a kanyarokra meg a gyors sofőrök. Nekem az több élményt ad, hogy jó ívben veszek be egy kanyart viszonylag nagyobb sebességgel, mintha 160-nal repesztenék ok nélkül.
Szóval elvagyok 184 lóval is. Hátsókerekes autóm van nekem is, a témához annyit tennék hozzá, hogy ha valakinek nincs érzéke a vezetéshez, akkor ne vegyen ilyet, mert hóban tud meglepetéseket okozni. Hiába van zsír új téligumim, óvatosan kellett mennem hóban, mert ha picit nagyobb gázt adok, már megy is a hátulja. Szerencsére a korrigálással nincs bajom, és csak akkor csúszott meg, amikor akartam, de nem mindenki van ezzel így.
Erről eszembe jutott az is, hogy a túlkormányzottság az, amikor az utas ijed meg, az alulkormányzottság pedig az, amikor a sofőr. :D
Hátsókerekes ezerszer jobban veszi a szűk kanyarokat illetve a körforgókat...
Pár napja külvárosban egy Fiesta ST előzött meg mint a barom de aztán jött jó pár körforgó ahol simán utolértem az ezer éves szívódezső mercimmel mert az úgy veszi a körforgókat mint állat. :)
Míg a céges elsőkerekes autómmal dupla körforgóban átugrattam a külső sávba a gömbökön keresztül annyira irányíthatatlan lett nagyobb gázadásra :DDDDD
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!