Ki fogják nyírni az elektromos autókat?
BP sem a világ közepe, senki sem említette itt msot csak BP-t.
Visszamenöleg meg, azért ha van egy autóm ne kelljen már másikat kölcsönözgetnem mellé.
Igen, tudjuk. Új építésű lakóparkokat gyakorlatilag nem építenek mélygarázs - illetve ahol a hely engedi felszíni parkoló nélkül. A legtöbb önkormányzat konkrétan előírja, hogy lakásonként hány parkolóhely kialakítása kötelező (megelőzendő a zsúfolt utcai parkolást) Ez esetben mondanom sem kell, hogy minden feltétel adott az elektromos hálózat kiépítéséhez.
"egy kátyút évekig nem bírnak megcsinálni"
Megint fordítva ülsz a lovon. A kátyúra azért xarik rá a közútkezelő, mert neki nem lesz több pénze (sőt, csak kevesebb lesz) ha dolgozik.
A töltés viszont tisztán üzleti alapon működik majd a jövőben. Abban a másodpercben, ahogy lesz elég kereslet rá úgy fognak kinőni a betonból a töltőoszlopok, hogy csak győzd megszámolni őket. Ahogy egy fél év alatt tele tudták baxni a belvárost pl. parkolóautómatákkal. Ez semmivel sem valóságtól elrugaszkodottabb.
Egy baj van, amin nem lehet segíteni, az a szűklátókörűség. Aki azt hajtogatja, hogy nem lehet majd tölteni meg nem tud 5 perc alatt tankolni az ha 100 éve élt volna akkor lovaskocsi párti lenne, hiszen ki hallott már olyat, hogy egy vas doboz "magától" gurul kerekeken. Aztán majd jól elromlik, jó a ló, az biztos megy...
"azért ha van egy autóm ne kelljen már másikat kölcsönözgetnem mellé."
Senki nem kéri, hogy gondolkozz logikusan, sokan nem teszik mégsem áll meg a világ. De amikor egy elektromos autónak az éves szervízköltsége 150-200e forinttal lesz alacsonyabb, mint egy dízelé akkor valóban megterhelő 3x10e forintért bérelni egy dízelt mikor messze akarsz menni.
És mielőtt jönnél a következő bullshittel, az elektromos autók szervízköltsége lényegesen alacsonyabb, sír is miatta az az aftersales iparág, ugyanis gyk. az az 1500 alkatrész ami most a motorháztető alatt van mind feleslegessé válik.
# 24
Akár. De ne csináljunk úgy, mintha az egy akkora ügy lenne, hosszútávon lehet utazni repülővel, vonattal, kisvasúttal... Lehet helyben is bérelni autót, lehet itthon is, sőt, meg lehet állni 1-2x 30 percre tölteni az elektromos autót.
Komolyan, mintha egy csimpánznak akarná az ember megmagyarázni a robbanómotor működését.
Újra, utoljára:
Az elektromos autók MÁR MOST IS ki tudják elégíteni az átlagos autósok 90%-át. A maradék 10% most még ne vegyen elektromos autót, a jövőben meg fejlődnek majd az akkumulátorok, onnantól kezdve meg nincs kérdés.
"az az 1500 alkatrész ami most a motorháztető alatt van mind feleslegessé válik."
Van helyette más alkatrész. Az is tönkre tud menni.
"3x10e forintért"
Per nap ugyebár. Mert egy autó bérlése is 4-5 ezer ft-ról indul és az egy g astra vagy swift.
"Az elektromos autók MÁR MOST IS ki tudják elégíteni az átlagos autósok 90%-át. "
Annyit biztos nem. Milyen elektromos autót kapsz 3 millió alatt az E szegmensből? Amivel derékfájás nélkül megy 5 ember egy huzamban mondjuk 500 kilométert, de ha kell belepakolok 400 kg járólapot? Ja tudom béreljek... minek fizessek azért ha lehet saját autóm?
Nem fogják kinyírni az elektromos autókat, de eszetlenül mimdent ingyen sem lehet adni. Kellett egy kis kezdő lökés, de idővel szép lassan át lehet állni.
#12
Nagyon jó ez az elgondolás, logikus, valóban rengeteg autót "tárolunk" feleslegesen, viszont az egó dologban is igazad van. Nekem fontos az autó de nem mert státuszszimbólum lenne (22 éves középkategóriás), egyszerűen szeretek vele foglalkozni, szeretem úgy alakítani ahogy nekem tetszik, nem tudnék hozzá szokni hogy mindig másikban üljek, viszont már most is sokaknak megfelelne, a következő generációban mégtöbbnek, míg végül általánossá válna. Szóval lehet benne realitás, de ez mind idő.
#19
Nagyjából 140 éve mutatták be az első izzólámpát, ezután kezdték el kiépíteni az elektromos hálózatot. Szerinted az akkori emberek mit gondoltak az elektromos energia terjedésről? Mennyi meló körbekábelezni a városokat, eljutni vidékre? 140 év telt el, el sem tudod képzelni hogy belépsz egy házba és ne legyen villany. Villany? Okostelefon és wifi...
#28, Budapest utcáin kb. egymillió gépjármű parkol teljesen feleslegesen. Egy átlagos autó elfoglal kb. 5x2 méter helyet (minimum), ez 10 m2. Egymillió autó esetében ez 10 millió m2-t jelent, ez 10 km2.
Budapest területe durván 500 km2, ennek a 10 km2 az kb. 2%-a. Ez iszonyatosan nagy terület, ha az összes autót száműznék Budapestről, és az általuk elfoglalt helyet parkosítanák, Budapest úgy nézne ki mintha az egész egy nagy Margitsziget lenne. Eltévednénk az erdők és ligetek tömegei között.
Kb. huszadára lehetne csökkenteni a jelenlegi autóállományt. Ez tudod mit jelent? A jelenlegi zsúfoltsághoz képest csak minden huszadik autó lenne az utakon. Ahol most a lámpánál 20 autó áll, ott csak egy állna. Egy átlagos utcadarabon 20 autó helyett csak egy parkolna.
És Budapest még csak nem is olyan hű de nagy főváros európai viszonylatban.
#24
Fejlődik a technológia. Már most olyan elektromos autót vehetsz (Tesla) hogy megállás nélkül lemész az Adriára és ott feltöltöd, majd hazajössz.
#27
Te a 10%-ba tartozol, a maradék 90-nek bőven elég a kis hatótáv.
Megoldom a problémátokat ha már ennyire korlátolt a gondolkodás. ISO szabvány az akkupakkokra. Mész x km-t, alacsony a feszültség, megállsz egy "áramkúton", kiveszed a lemerült akkupakkokat, fizetsz az automatánál és berakod a kocsiba a feltöltötteket. 3 perces "tankolás", az automatákban lévők folyamatosan töltődnek, tehát lesz teli a következő autósnak is.
Ugye már telefont is lehet vezeték nélkül tölteni, tehát az ebben rejlő lehetőségekre ne is térjünk ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!