Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ki fogják nyírni az elektromos...

Ki fogják nyírni az elektromos autókat?

Figyelt kérdés
Most ingyenes tölthetnek, emiatt ha szépen lassan is de kezdenek elterjedni. De ha a mol és a többiek is bevezetik a fizetős töltést akkor senki sem fog elektromos autót venni, mert még mindig messze van a benzinestől. Ráadásul nagyon kevés a töltőállomás.
2019. jan. 26. 21:10
1 2 3 4
 11/38 anonim ***** válasza:
68%

# 7


2005 óta vezetek. Nem tudok felidézni egyetlen egy olyan alkalmat sem, amikor hirtelen, bármiféle előjel nélkül azonnal autóba kellett volna pattannom és levezetnem több száz km-t. Amikor meg tudom, hogy messze kell menni értelemszerűen fel tudok rá készülni.


Már ma is 300 km körül van egy átlagos elektromos autó hatótávja és ez évről évre nő. 2025 környékére meglesz az 1000 km-es hatótáv.


Úgyhogy ez a "jaj ajj nem lehet megtankolni 5 perc alatt" csak bullshit, már bocsánat. Nincs is rá szükség egy-két kivételtől eltekintve. Azok a kivételek meg szinte kizárólag azok, akiknek az autó munkaeszköz, ők meg el tudják dönteni, hogy kell-e a robbanómotor vagy sem.

2019. jan. 26. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/38 anonim ***** válasza:
25%

Kérdező, nem fogják kinyírni. A cél most már leginkább az, hogy automatizálják a forgalmat (önvezető autók), majd ezzel együtt ki is vegyék az autótulajdonlást a lakosság kezéből. Teljesen felesleges az emberek kb. 80%-a számára saját autó, ugyanis arra használják, hogy 20-30 percnyi autózgatás után hozzájáruljon a város egész napos eltorlaszolásához (parkolás).


Képzeld el a következőt: felkelsz reggel, elkészülsz, hogy melóba indulj. Mikor már csak a kulcsodat és a pénztárcádat kell zsebre tenned, akkor a mobilodon egy erre a célra szolgáló app-ban jelzést küldesz, hogy szükséged van egy autóra. Az app tudja a címet, és kér egy autót a házad elé. Mire kiérsz a házad elé, már ott vár az autó, nyáron lehűtve, télen felmelegítve a belseje, így nem kell jeget vakarnod az ablakról, stb. Beülsz, az előtted lévő képernyőre behívod az aznapi híreket, és amíg az autó elvisz téged a munkahelyedig, ráérsz böngészgetni azt. Vagy amit akarsz.

Megérkezel a munkahelyedre, kiszállsz, az autó máris indul tovább egy másik emberért, aki - hozzád hasonlóan - ugyancsak a mobilappon rendelt fuvart magának.

Melóból hazafelé jövet ugyanez. Az autó érzékeli, ha kevés a töltöttségi szint, és automatikusan megy a töltőbázisra naftáért, vagy csak olyan utasért indul el, aki még belefér a töltöttségi keretbe. Ha mégis megállna az autó bármi miatt (kifogyott az áram, elromlott valami, defekt, akármi), akkor a problémás autó vészjelet küld a központnak, ahonnan automatikusan oda irányítanak egy másikat, jó esetben nem kell néhány percnél többet várnod a csereautóra.


Előnyei (a teljesség igénye nélkül):

- nincs télen jégvakargatás, hólánccal ökörködés, hideg autó,

- nincs szükséged külön garázsra, annak fenntartására,

- nem kell fizetned útadót, biztosítást, szerelési költségeket, nem kell tankolni, nem lopják el, nem törik fel, nem amortizálódik,

- nem kell egy kalap pénzt kifizetni jogosítványra, annnak megszerzésére,

- nincsenek tele a városok parkoló autókkal, amelyek csak a helyet foglalják,

- ezáltal sokkal kisebbek a dugók is, ha egyáltalán kialakulnak,

- ezáltal sokkal rövidebb menetidő ugyanazon útvonalon, kevesebb idő = kevesebb költség,

- ezáltal sokkal tisztább városi levegő, kisebb por és zajszint,

- sokkal kevesebb közlekedési baleset,

- stb.


Mi szól ellene? Kábé egy dolog, az emberek egója. Eddig ugyanis az autó státuszszimbólum szerepet is betöltött (tudod, ha "nincs autód, akkor egy senki vagy" hozzáállás). Ezt lesz a legnehezebb dolog megtörni, dacára annak, hogy kávzi egyetlen értelmes érv sem szól az autó tulajdonlása mellett (magánszemélyek esetében), persze ha a fentebb vázolt közlekedési berendezkedést sikerült már megvalósítani.

Oké, ez még nem holnap várható, nem is a jövő évben. De a cél ennek megvalósítása, és szerintem ez egy nagyon jó cél.

2019. jan. 26. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/38 anonim ***** válasza:

Nem érted a lényeget, most egyszerű példa, akarsz emnni 500km-t, ami azért nem egy kifejezetten angy táv még határokon belül is előfordulhat, de az akksi csak 400-at bír. Akkor ha van valahol útközben töltő, akkor minimum egy fél órás kis szünet következik, míg ugyanezt egy hagyományos autóval vagy meg sem kell tenni vagy épp 5 perc alatt lezavarja az ember és megy tovább.


Meg ez a házi töltés is oylan dolog, hogy ott is jóval előrébb kell kalkulalni, mert egy teljes éjszaka sem elég minden esetben míg telinyomja, arról nem beszélve, hogy azért a ház elektromos rendszerének sem hszem, hogy túl jót tesz az a hatalmas terhelés, vagy max addig nem használ az ember se mikrot se semmi angy fogyasztót, vagy épp vagdossa le a megszakítót.

2019. jan. 26. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/38 anonim ***** válasza:
0%
Lakásban hogy töltöd? Felviszed a kocsit a lifttel?
2019. jan. 26. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/38 anonim ***** válasza:
O.o Ezt most komolyan kérded vagy mi? Szerinted a garázsban nincs senkinek villany vagy mi?
2019. jan. 26. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/38 anonim ***** válasza:
56%

De, én értem - te nem érted, de nagyon nem.


Ha 500 km-re kell mennem akkor 2 lehetőségem lesz:


1) Ezt tudom előre, tehát fogom magam, neten lefoglalok egy jófajta dízel gépet a helyi autókölcsönzőből, reggel felveszem, másnap leadom, közbe használom. Egy évbe ilyen legalább 3x előfordul egy átlag emberrel...

2) Mivel amúgy sem "normális" dolog egy seggel 500 km-eket lenyomni 300 km után szépen megállok egy kúton és az alatt a 30 perc alatt, amíg a gyorstöltőn 85%-a tölt a kocsi pisilek, iszom egy kávét és eszem egy szendvicset.


És de, az otthoni töltők feltöltik simán éjszaka az autót és de, egy otthoni hálózat simán elbír egy autótöltőt - főleg éjszaka, amikor megközelítőleg 0 a fogyasztás.


Egy mezei új nissan leaf hatótávja 300 km vegyesben. A Leaf otthoni töltője 7KW-os. Ez annyit tesz mintha az asszony bekapcsolná a sütőt otthon és két főzőlapot. Ilyen teljesítmény mellett 7,5 óra a 0-100 töltés. Beidőzíted, hogy éjféltől reggel 7ig töltsön oszt' jónapot. Addig te alszol.


És akkor elismétlem újra a lényeget:

Az átlag ember NEM utazik naponta 500 km-t, de 300-at sem. Hanem 30-50 km-t. Vagyis egy hétig is el tud járkálni egy elektromos autóval. És amikor messzire utazik majd megoldja másként, akár úgy, hogy út közben tölt akár úgy, hogy más autóval megy. Ez azért nem atomfizika.

2019. jan. 26. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/38 anonim ***** válasza:

kétnaponta 20 km. Ennyi az igényem. Esetleg 40 km. A garázsban van töltő, ami nem veri le az automatát, és nem esik le a falról a biztitábla sem. A gyorstöltés még nem az igazi, ezért töltöm otthon barátságos árammal. Tovább tart, mint a parkolóban a gyorstöltővel, de van idő.

Jól bírja a várost, eszméletlenül gyorsul. A Hó utcában lakom, az rendesen kivesz az akksikból, de öt éves létére kiváló.

2019. jan. 26. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/38 anonim ***** válasza:

# 14


Ha van garázsod ott azért vélethetően van áram vagy legalábbis be lehet vezetni.

Ha nincs garázsod de van kerted akkor oda lehet vezetni egy töltőkábellel az áramot gond nélkül a kocsihoz

Társasházban szintén garázsban / kültéri parkolóban lehet kialakítani töltési pontot


De mondok egy még merészebbet:

A benzinkutak sem a földből nőttek ki. Ha idővel sok lesz az elektromos autó akkor meg fogják oldani, hogy az utcán parkoló kocsik is áramhoz jussanak. Pl. 5 méterenként lesz egy ilyen oszlop:

[link]


Bedugod a bankkártyád, kifizeted a töltést / előre töltesz fel egy accountra pénzt, stb... és töltöd a kocsid az utcán bárhol, miközben parkolsz. No big deal.

2019. jan. 26. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/38 anonim ***** válasza:
#15,#18 lakást mondtam, tudjatok milyen egy társasházi lakás Bp-en? Jártatok már Bp-en? Főleg te 15-ös láthatóan fogalmad sincs miről beszélek. Ahhoz meg hogy 5 méterenként legyen mindenhol töltőállomás. Amikor egy kátyút évekig nem bírnak megcsinálni, az elütött dög hetekig rohad az úton... irreális
2019. jan. 26. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/38 anonim ***** válasza:

"#15,#18 lakást mondtam, tudjatok milyen egy társasházi lakás Bp-en? Jártatok már Bp-en?"


Én igen, régen sokat. Láttam sok társasházat, és azt is, hogy azért a társasházak többségéhez tartozik parkoló is, ahová éjszaka le tudja tenni az autóját a társasházban lakó lakó. Oda pedig mehet a töltőoszlop, először elég csak két parkolóhelyre (nem mindenki egyszerre fogja lecserélni elektromosra az autóját), aztán ahogy igény van rá.


"Ahhoz meg hogy 5 méterenként legyen mindenhol töltőállomás. Amikor egy kátyút évekig nem bírnak megcsinálni, az elütött dög hetekig rohad az úton"


Mert a kátyúk betömésére meg a dögök elszállítására nincs fizetőképes kereslet. Ezekben nincs túl nagy üzlet, túl sok pénz, ezért senki se csinálja. A töltőoszlopokra viszont lesz igény, ha az elektromos járgányok elterjednek.

2019. jan. 26. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!