Érdemes lehet a verzérlést 'ápolni' a hosszabb élettartam érdekében?
Én nem kísérleteznék. Amikor eléri a gyárilag javasolt intervallumot, akkor csere és kész.
Az én autómnak pl 100.000km vagy 10 év a javasolt intervalluma. Ez a futás nálam kb 5 év alatt jön össze és 60-70eFt körül van a gyári készlet cseréje anyaggal munkadíjjal márkaszervizben. Nem öröm ennyi pénzt kiadni, de ha úgy vesszük havi szinten egy ezres. Ennél jóval többet elkölt az ember felesleges dolgokra. Nem a vezérlésen érdemes spórolni.
Azt a szerelőt, aki a vezérlést nem a megadott intervallumon belül, különböző "csodaszerekkel" megtoldva cseréli, azonnal cseréld le, és menekülj tőle!
Egy vezérlés nem az a kategória, ahol kísérletezgetni, trükközni kell, elég csak egyszerűen betartani a gyári előírásokat.
Sürgősen keresnék másik szerelőt...
A vezérlésnek nem az az eredendő problémája, hogy a szíj a főtengelyen megcsúszik. Hanem öregszik, kikeményedik, bereped, elszakad, de előtte inkább a feszítőgörgők kezdik megadni magukat. Nem éri meg spórolni rajta. A kár amit okozhat, sokszorosa a csere árának.
Olajat pedig olyat tegyél bele amit előír a gépkönyv, lehetőleg ne gagyit, a Castrol pl ár érték arányban jó, csak ellenőrzött forrásból vedd, mert hamisítják
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!