Adott egy Astra g 1.4 benzin, z14xep láncos motor, twinportos?
Jelenleg nincs 80 ezer az autóban, nem eszi az olajat.
Jelen állapotban (szakszervizes vélemény) tökéletesen működik.
A kérdésem az lenne, hogy melyikkel járok jobban motorolaj kapcsán, ha maximálisan jót akarok a motornak? (5000 km-ként cserélem, sok a városi használat)
1. Sima gyári GM olaj 5w-30
2. Castrol edge Titanium 5w-40
Mindegyik dexos2 minősítéssel bír, ahogy az előírás megköveteli. Eddig mindkettőt használtam már, egyikkel sem volt érezhető különbség, de nyilván nem ez a döntő.
Egy a lényeg, hogy melyik motorolajjal teszek a legjobbat neki? (olyan javaslat is jöhet amiről, nem esett szó)
A GM olajra sokan fújnak. Csak ha indokot kérek, akkor sosem saját tapasztalat alapján mondják amit mondanak, hanem azt hogy ettől meg attól mit hallottak. Annyit sikerült kiderítenem a legenda alapjáról, hogy a 90-es években a 10W40-es GM olajjal (tehát sosem a dexos2-s 5W30-assal!) volt valami átmeneti gond. Ebből gyökerezik a városi legenda a mai napig.
Nekem egy dízel Astrám volt, ami bő 200.000km-ig kizárólag 5w30-as GM olajat kapoott. Az ég világon semmi gond nem volt vele, még a turbó sem panaszkodott rá.
Most viszem majd első éves szervizre a mostani K Astrámat. Szintén GM olajat fognak beletölteni. Nekem semmi bajom nincs ezzel. De az ellen se tilatokoznék ha a Casrolt töltenék bele. A lényeg a dexos2 jóváhagyás. A többi véleményem szerint csak izlés, "vallási meggyőződés" kérdése.
Értem, nekem meg azt mondta a szerelőm, hogy a GM-es olaj olyan mint a lóhúgy, ő nem sokra tartja.
A castrolt azért szorgalmazná mert tele van, a motornak hasznos adalék anyaggal. Hogy ebből mi az igazság nem tudom, de érdekes, hogy a castrol az drágább.
Vajon csak a neve miatt?
Leírtam amit tudok. A gyári olaj sem csak alapolajból áll. A többi a te döntésed.
Mivel már nem garanciális az autód, gyakorlatilag bármit beletölthetsz, ami tudja a dexos2-t (vagy G Astrára talán még az ezt megelőgő két GM szabvány volt érvényben). A Castrol se megfizethetetlen áron van. Ha az a pár ezer fortint felár megnyugtatja a lelkiismeretedet, akkor vedd azt!
Ha már 5000-ként lecseréled az olajat, a motor örökéletű lesz, múltkor vettem egy pözsót, aminek gyárilag 30 ezres a csereperiódusa, na be is tartották....
17000km volt az olajban, még világos volt, és elég jól kent.
Tehát volt alapja a gyári csereperiódusnak, de levéve a szelepfedelet valami hatalmas olajkokszréteg volt mindenhol, a fedélről rendesen vésővel kellett leszedni az olajkokszot.
Én úgy szoktam, hogy meleg motornál megnézem az ujjammal, mennyire van "kenése" még az olajnak.
Öreg, gagyi olajak +10000-nél már olyanok, mint a víz, sűrűsége megvan, de semmi csúszása, kenése.
Egy ilyen kap nyáron egy hegymenetes gyorsulást rendszeresen, dobhatja az ember a kukába a motort.
Sejtem..a szerelőm is panaszkodik az ilyen kuncsaftokra..ne kelljen semmit se cserélni, de menjen.
Ahogy mondod, pont ez a szándékom, 400-500 ezer km-et szeretnék bele tenni, amihez viszont odafigyelés kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!