Miért ilyen olcsón megy itthon néhány külföldi papíros autó?
Sziasztok! Autókkal foglalkozom egy ideje, úgyhogy ismert vagyok a témában.
Láttam a facen néhány külföldi papíros csoportban, hogy 150-200 ezerért megy egy jó állapotú, rendezett külföldi papíros autó, (német, vagy osztrák) ami itthon magyar rendszámmal a hahun kb 6-700 ezer.
Aki ismert a témában, az tudja, hogy németből a szállítás saját autóval is kb 80-100 ezer Ft.
Ma láttam 150-ért egy 99-es évjáratú Focust, jól nézett ki, nem rozsdásodik sehol, egyedül a hátánál volt egy karc, (rányitás szerintem), ami 10 ezerből orvosolható.
Kérdezem én, hogyha a 150-ből 100 at mint szállítási költség levesszük, és az autó németben mondjuk csak 100 € volt(???) akkor a srácnak megéri 20 000 Ft haszonért?
Vagy miért ilyen olcsón árulják ezeket?
(Nyilván nem baj, csak kicsit tartok tőle, ugye olcsó húsnak... elv)
Szerintetek érdemes lehet megvenni? Ti mit gondoltok erről? Nektek ez nem tűnt fel eddig hogy furcsa módon olcsók ezek az autók?
Ha valóban benne lennél ez nem lenne kérdés.
Kezdjük ott, hogy nem csak egy férőhelyes trailerrel lehet hozni autót németből a hátsó udvarban nepperkedni
A kereskedő átpapírozná magyarra okosba, visszatekerné, és eladná sokkal nagyobb haszonnal.
Ezeket az autókat többnyire külföldről hazajött magyarok árulják, akiknek megérte kinn megvenni és ott használni, de itthon szabályellenes külföldre adózni az autó után, ezért meg akarnak tőle szabadulni, és mivel külföldön se kapnának érte többet, előbb hazajönnek vele és itt próbálják eladni.
Az a külföldi papíros autó, ami itt 250 ezerbe kerül, az kinn is kb ennyit ér, de itteni használatra hozzá jön még az átírás, eredetvizsgálat, forgalomba hozás, új műszaki, új biztosítás, és máris annyiba kerül, mint ugyan az a típus magyar papírokkal 550 ezerért.
Tömören, csak akkor lehet versenyképes egy külföldi autó a magyar piacon, ha az átírással együtt hasonlóan alakul az ára, mint a magyar megfelelőjének. Pláne nagyon olcsó, ha meg akar tőle szabadulni a gazdája. Nincs itt semmi csoda.
Szerintem te annyira foglalkozol autókkal és annyira ismered a témát hogy elolvastál néhány totalcar cikket.
Ha annyira penge vagy, akkor miért tőlünk kérdezed meg hogy érdemes lehet-e megvenni? Odamész, eldöntöd hogy tudsz-e rajta keresni és megoldottad a problémát.
Ha valaki az autók behordásából él, akkor nem fogja nevetséges összegekért osztogatni ha már megdolgozott érte, annyiért adja amennyit fizetnek érte. Azt ne felejtsd el, hogy egy magyar autót megveszel, akkor 2 nap múlva a neveden van míg egy külföldi regisztrálása több fejfájással jár és költséggel jár.
El tudok képzelni olyan helyzetet is, hogy valaki külföldiában él, amikor mennek haza vesznek 1-2 lekotlott hulladékot amit égig pakolnak, otthon pedig gombokért eladják. Nem ebből élnek, de ingyen hazautaztak annyi cuccal amire egy vagyont fizettek volna egy futárszolgálatnál.
Angliából félmillióért 10-12 éves Passat-ot veszel, ami tényleg jó állapotban van. A 2002-2004-es évjárat közötti Corsa-kat vagy 206-osokat 200-300 fontért dobálják.
Csak az a baj velük, ha kint használod drága a biztosítás (nagyon), ha hazahozod akkor meg ugyanannyi a honosítás mint a kocsi ára. És a kormány is másik oldalt van ugye...
A kereskedők ha külföldről hoznak be autót, akkor nyilván nem egyet hoznak be, hanem akár kamiont bérelnek és hoznak 8-at egyszerre. Így mindjárt jobban fest a haszon. Főleg ha hoznak újabb autókat is.
Bár amit kinéztél lehet hogy egy olyané volt, aki előtte kint dolgozott németbe és azzal jött haza. Megunta, vagy vett másikat és csak a helyet foglalja az udvaron, ráadásul német papíros, ezért nem kér érte sokat.
Szerintem nem foglalkozol nagyon az autókkal.
Azért mennek ezek ilyen olcsón, mert a KPM vizsgán nem megy át. Ha átmenne akkor emberünk már átlökte volna és a 7-800 ezret kérné érte. Kimennek, behoznak amit csak tudnak bagóért. Aztán amiből tudnak profitot csinálnak. Néha becsúszik egy-egy ilyen rossz vétel. Azt meg megpróbálják nullában vagy minimum veszteséggel eladni.
A válasz hogy nem szabad ilyet venni. Nem fogod tudni átiratni, csak rengeteg ráköltéssel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!