Miért bontanak külföldröl behozott autokat itthon magánszemélyek?
Nyugaton nem árulnak bontott alkatrészeket, csak törött autókat egyben.
Annak sok oka lehet, hogy a kintről behozott roncsot miért "kilóra" árulják itthon (nem érdemes, nem lehet megjavítani, vagy már eleve azért hozták be, mert kellett belőle egy fődarab, a többi eladó, stb.)
A kintről behozott autókra itthon is kell még jelentős összegeket befizetni, ha forgalomba akarják helyezni, és esettenként nem is éri meg - mit kezdjen vele?
Az, hogy bizonyos csoportokban sok ilyen hirdetést látsz, nem azt jelenti, hogy tömegek csinálják, mert jó üzlet, sőt inkább csak a menthetőt akarják úgy menteni, autót akartak olcsón behozni, és kiderült, hogy csak ócska vas
Ennyire megéri.
Gondold végig, be nem vallott jövedelem (semmiféle járulékot nem fizetnek utána), kint a balesetes vagy csak szimplán "már nem éri meg javítani" autókat néhány száz euro-ért elhozzák. Itt meg kiárulnak belőle százezreket. épszerű típusoknál ebből nagyot lehet szakítani
5-ös, valójában az.
Nekem volt Golf IV-m, többen bontanak életvitelszerűen, de másodállásban pl. Golfokat az országban. Gyakorlatilag 3-5 autó van mindig készleten. Amikor nagyjából szétszedték, hozzák a következőt. Elég szépen élnek belőle
Azért külföldit, mert annak nincs nyoma (magyar autót nem lehet kivonni a forgalomból bontási igazolás nélkül, azt meg nem adja ki a bontós csak ha ott hagyod a kocsit).
Van amit megéri van amit meg nem. Pl. idősebb "gyűjtős" kocsikat simán megéri.
Anno volt régen egy 80-as Audi cabriom. Mondanom sem kell, hogy azért volt vele szinte mindig valamit, amivel foglalkozni kellett :)
Nos az ilyen autókat 1000-2000 EUR között dobálták nyugoaton már utánad néha meglepően jó állapotban. Papírozni nem érte meg a drága regadó miatt. Viszont egy elfogadható ( = értsd egy normálisan ápolt 20 éves belső) bőr belső önmagában megért 5-600 EUR-t, egy jó minőségű gyári tető is 50-60e-t, egy hardtopról nem is beszélve, ami 1000-et minimum. De 20-40e-t értek kormányok, gyári műanyag gombok 2-3e forint darabja, egy gyári felni egy 100-as (20e-ből felújítva ha nincs szétpadkázva). És ez még csak a nagyon kelendő cuccok. Ha nem törött az autó akkor ott volt az összes kasztnielem. Mivel kadmiumozott sosem rohad csak ha törik, így aki törte a kocsit inkább cserélte, nem kalapáltatta.
Több srác is csak ezzel a modellel foglalkozott, 2-3 kocsit hozott teherautóval visszfuvarba és pár hónap alatt kiárulta szinte az egészet. A maradékot meg felflexelte és ment a vasba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!