Ha ráértek meddig jaratjatok a motort elindulas elott?
Dízel autóm van, nagyon sok ismerosomtol hallom, ha van ideje akar 10percig is jaratja a motort mielott elindul vele, hogy had melegedjen be.
En saccra felpercig szoktam uresben jaratni, majd el is indulok vele, hogy minél előbb uzemmeleg legyen a motor. Igy is van motorkopas, de véleményem szerint joval minimalisabb.
Erre az "alapjaraton bemelegitem a motort" van van valami logikus magyarazata? Mert erdekes ,hogy ilyen sokan szajkozzam.
Elég egy perc a dízelnek is, úgysem tud bemelegedni egy helyben, szóval ha járatod, ha nem, az első pár kilóméteren nagyon finoman kell menni, dízel autóval különösen a hengerfej miatt. Nem tudom ki hol lakik, de nálunk tegnap reggel is -16 volt, ma reggel -10.
Ma is úgy jártam, hogy lefagyott az autó, ilyenkor beindítom, és utána kezdem el lekaparni a ráfagyott havat. Ma reggel is 5 percbe telt amíg kicsit le tudtam takarítani, szóval 5 percig ment az autó. De máskor 1 percig hagyom csak.
"Pont a dízel motor az ami 10perc alatt semmit nem fog melegedni."
Azért ez így nem teljesen igaz. Dízel autóm van és digitálisan fokra kiírja a vízhőfokot. Percenként kb 1-1,5 fokot ugrik a kijelzés alapjáraton történő ketyegtetéssel. (Enyhébb időben talán 2 fokot.) Azaz 10 perc alatt csak azt éred el, hogy -5 fok helyett 10 fokos a hűtőfolyadék. Ami közel nem üzemmeleg. Az olaj meg pláne. Egyszer kíváncsiságból ketyegtettem fél órát, tovább nem volt türelmem. Nem is volt kint marha hideg. ÉS valami 50-60 fokig ment csak fel. De még ez is hol van a 90-től?!
Egy percet szoktam várni, ami alatt az olaj mefordul mindenhol és közepes fordulaton óvatos gyorsításokkal, kis gázpedál állással elindulok.
Mivel garázs nincs, és úgy gondolom hogy az autó van értem, és nem én az autóért, ameddig le nem takarítom a havat, járatom. Belső keringetés, maximális szellőzőventilátor fokozat, szélvédőre irányítva. Megy a hátsó szélvédőfűtés és tükörfűtés, ülésfűtés, tompított (hogy a jeget leolvassza, nem vagyok hajlandó összekaristolni a lámpát). 5-10 perc alatt kész vagyok, a hó a kapuig ellapátolva, és meleg autóba ülök be.
Aki azt írja, hogy alapjáraton nem melegszik semmit, az hazudik, ennyire egyszerű. Kisköbcentis benzinmotorról van szó.
Neke így jó, és kb. letojom, hogy a sok sötétzöld, meg start/stop elektronikás mit hablatyol itt össze.
Megismétlem: az autó egy használati tárgy, aminek egyetlen kizárólagos feladata, hogy én jól érezzem magam benne. Baromira nem érdekel, hogy ez "hogy esik" annak a tonna vasnak. Sehogy nem esik, mert csak tárgy.
#14 Nem mindenkinek csak egy tárgy, és nem mindenki tojik az állapotára. Az enyém úgy néz ki még mindig, mintha ma jött volna ki a szalonból. Ettől még megértem, hogy neked csak egy közlekedőedény, de a másik oldalt sem kell szidni.
Nálad az autó van érted, nálam meg egymásért vagyunk. Én is vigyázok rá, ő is rám. Ha mindig 100%-os állapotban van, nem kell félnem, hogy mikor hagy ott, mikor lesz balesetem valami műszaki hiba miatt.
Nálam most ez nagyon nincs jelen, mert most cseréltem autót újra, azon nincs mit figyelni, a régi autómról beszéltem.
#12 Azt a 10fokot úgy hogy haladsz kb 1perc alatt éred el.
#14 Benzines.... Ott van rengeteg hőfelesleg, dízelnél ennek csak nagyon töredék része van. Annó az 1000-es swiftem már az utca végén meleg levegőt tolt, a dízel még a város határában kezd csak el fűteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!