Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem szabad menet közben...

Kincsi97 kérdése:

Miért nem szabad menet közben üresbe tenni a váltót?

Figyelt kérdés
Még az oktatóm mondta, hogy ezt nem szabad csinálni. Arra viszont nem emlékszem, hogy pontosan miért. Egy barátom pedig rendszeresen csinálja. (Azt mondja azért mert így nem fogyaszt az autó...) Hogyan magyarázzam el neki, hogy ez veszélyes?

2019. jan. 6. 17:55
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:
39%

kezdőknek nem ajánlott üresben gurulgatni.

távoli piroslámpánál én is szoktam.

akik eszerint a motorfék kevesebbet fogyaszt, azért gondolják át mégegyszer.

a motorfék fékez, a mozgási energiát (lendület) fogyasztja. valamikor vissza is kell ám gyorsítani. ha a lámpához sikerül kigurulni(nem kell megállni) akkor motorfékkel többet fogyasztasz, mint üresben gurulással.

2019. jan. 7. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 anonim ***** válasza:
51%
21-es az igaz. De ennek kijátszása feltételezi hogy tudod hogy a lámpa mikor vált vissza neked zöldre, illetve hogy az elötted lévők milyen gyorsasággal tudnak megindulni.
2019. jan. 7. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:
100%
Még valami: azért sem ajánlják a motorféket, mert üresben nem olyan stabil az autó, mint sebességben, hogy ez miért van, pontosan én sem tudom, de valóban érezhető a dolog. Ha enyhe, nagyívű kanyart veszel nagyobb tempóval üresben, érződik, hogy nem olyan, mint mikor sebességben van. Régen kezdő koromban én is sokat gurultam üresben, aztán idővel átszoktam a motorfékre, olyan helyre ingáztam, ahol nagy szerpentineken át vezetett az út, ott tanultam meg igazán a visszaváltást és a motorfékezést. Mostmár olyan a reflexem, hogy majdnem minden kereszteződés előtt visszaváltogatok és motorfékezek, a lábféket keveset használom. A fogyasztásom nem lett se kisebb, se nagyobb, de a fékbetéteket ritkábban kell cserélni, és talán biztonságosabb így. A kuplung sem kopik jobban, amitől az elején féltem.
2019. jan. 7. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:
51%
szeepentinen meg hwgyeől lefele sosem üresezek persze. de lámpához gurulgatva igen.
2019. jan. 7. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:
33%

#14 Ezt úgy értettem, hogy például egy euro2-es és egy euro6-os motor között motorfékben elég nagy különbség van. Például euro2-nél elveszed a gázt akkor az elég gyorsan megálltál, euro6-nál pedig szintén ugyan ott veszed el és simán megyen tovább és még fékezni is kell.

Ez a példa egy euro4-es 1.6tdci és egy euro6d 1.5tdci között veszem észre azonos körülmények között. A váltó áttétel 4-es fokozatig szinte azonos, gumikban az 1.5tdci alatt 225 van míg az 1.6 alatt 205. Városban az 1.5-ös motornak szinte használhatatlan a motorfékje ha nem rakod vissza 2.-ba (az 1.6-hoz képest!).

2019. jan. 7. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:
52%

a motorfék nyomatéka csak a hengerűrtatralom és a kompresszió függvénye kéne hogy legyen (ha a váltóáttétel azonos) szóval az 1.5 motorféke valamivel gyengwbb, mint az 1.6.

az euro6 annyiban más, hogyha leugrasz a gázról nem torpan azonnal, hanem finoman veszi el a gázt. inkább arra tippelnék, hogy érzetre gyengébb a motorfék. meg persze ha vannak egyéb komoly surlódási veszteségek a régi kocsiban, mondjuk benne van a 20 éves váltóolaj, az is adhat valamit :)

2019. jan. 8. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!