Miért nem szabad menet közben üresbe tenni a váltót?
kezdőknek nem ajánlott üresben gurulgatni.
távoli piroslámpánál én is szoktam.
akik eszerint a motorfék kevesebbet fogyaszt, azért gondolják át mégegyszer.
a motorfék fékez, a mozgási energiát (lendület) fogyasztja. valamikor vissza is kell ám gyorsítani. ha a lámpához sikerül kigurulni(nem kell megállni) akkor motorfékkel többet fogyasztasz, mint üresben gurulással.
#14 Ezt úgy értettem, hogy például egy euro2-es és egy euro6-os motor között motorfékben elég nagy különbség van. Például euro2-nél elveszed a gázt akkor az elég gyorsan megálltál, euro6-nál pedig szintén ugyan ott veszed el és simán megyen tovább és még fékezni is kell.
Ez a példa egy euro4-es 1.6tdci és egy euro6d 1.5tdci között veszem észre azonos körülmények között. A váltó áttétel 4-es fokozatig szinte azonos, gumikban az 1.5tdci alatt 225 van míg az 1.6 alatt 205. Városban az 1.5-ös motornak szinte használhatatlan a motorfékje ha nem rakod vissza 2.-ba (az 1.6-hoz képest!).
a motorfék nyomatéka csak a hengerűrtatralom és a kompresszió függvénye kéne hogy legyen (ha a váltóáttétel azonos) szóval az 1.5 motorféke valamivel gyengwbb, mint az 1.6.
az euro6 annyiban más, hogyha leugrasz a gázról nem torpan azonnal, hanem finoman veszi el a gázt. inkább arra tippelnék, hogy érzetre gyengébb a motorfék. meg persze ha vannak egyéb komoly surlódási veszteségek a régi kocsiban, mondjuk benne van a 20 éves váltóolaj, az is adhat valamit :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!