Miért nem szabad menet közben üresbe tenni a váltót?
nem lököm üresbe menetközbe (ha látom,hogy piros a lámpa távolabb akkor se), amúgy úgy is fogyaszt
viszont motorfékkel már nem (olvass utána).
én kifejezetten szeretem a motorféket használni :) Egyszer ültem olyan mellett aki kb folyamatosan üresbe lökte be, engem irritált
"Egy rutinos sofőr szerintem nyerhet méter(ek)et, ha később nyomja be a kuplungot,"
Konkrétan 0métert, mivel az ABS fogja az autót így a motorfék lényegtelen hogy van-e vagy sincs.
Motorfék vagy kigurulás az nagyon lámpafüggő, ha messze van akkor simán kigurulás, ha közel akkor lehet a motorfék. Jó én régi autókhoz vagyok szokva, a maiaknál szinte 0 motorfék van így bármikor ki lehet velük gurulni motorfékkel, mert nem sokat lassít.
#13!
"a maiaknál szinte 0 motorfék van"
Te most miről beszélsz?
"Azt mondja azért mert így nem fogyaszt az autó..."
Ezt pont rosszul tudja. Üresben az alapjárati üzemanyag mennyiséget kapja a motor, ez sebességtől függően kb. 1-3 l/100km-es fogyasztást jelent. Míg motorfékezve kereken nulla a fogyasztás. (Kivéve persze, ha valami veterán járgányt vezet a barátod.)
Azért is érdemes inkább a motorféket használni, mert így kevésbé kopik az üzemi fék.
Hosszú lejtőn lehet veszélyes, mert túlmelegszik a fék és így csökken a fékhatás.
Azért, mert ha pl. 50-nél üresbe teszed, kb. még gyorsul is az autó!
Motorfék az autó lassítására, üzemi fék az autó megállítására szolgál.
Akkor nyomjuk a kuplungot lassításkor, mikor elkezdene rángatni a motor.
A szőke nők szokták lejtőn kivenni sebességből az autót.
utána meg szezononként 2* cseréltetnek fékbetétet...
lejtő előtt visszakacsolunk!
Abba a fokozatba, amelyikben felfelé is tudnánk menni.
Nekem a kedvenc szórakozásom azokon röhögni, akik végigfékezik a lejtőt.
ment már előttem olyan lángész is, akinek közel 1 percig világított a féklámpája és komoly lejtő volt.
Azért mondja az oktató, hogy ne gurulj üresben, mert ha közben valami miatt gyorsítani kellene, akkor üresbe rakott váltóval nem tudod megtenni. A kialakult stresszhelyzetben fogalmad sem lesz, hogy melyik fokozatot kapcsold. Főleg tapasztalatlan kezdőként.
Vészfékezéskor KINYOMJUK A KUPLUNGOT! Hiszen a jármű lassításában a motorfék ilyenkor nem játszik szerepet. A fék a csúszáshatár közelébe fékezi a kereket, ezért azt még a motor forgatónyomatékával terhelni nem hogy segít a helyzeten, hanem inkább árt!
Nagy, vagy hosszú lejtőn ereszkedve a váltót sebességben kell tartani. Hisz pont ilyenkor segít a lassításban a motorfék. Kímélve ezáltal az üzemi fékberendezést!
Motorfék üzemben valóban nem fogyaszt az autó üzemanyagot. Itt azért lehet mérlegelni a dolgot. Sík terepen, ahol jó messziről látható hogy meg kell majd állni, nem ördögtől való üresbe váltani. Ilyenkor a jármű még száz métereket elgurul lendületből. Motorfékezve 50 méteren belül nagyon lelassul. Tehát itt mérlegelni kell.
A FORGALMI VIZSGÁN BUKÁST OKOZ, AZ ÜRESBEN GURULÁS!
Remélem tudtam segíteni! Egy gépjárművezető szakoktató.
Elméletben veszélyesebb, igen. Viszont vannak olyan szituációk amikor az a minimális extra veszély kissebb baj mint amennyire kopna az autó ha nem ezt csinálnád.
A "veszély" abban rejlik, hogy így nincs motorfék arra az időre míg a fékre teszed a lábad (feltételezem ha így gurulsz akkor már alapból vagy fékezel vagy rajta van a lábad a fékpedálon) illetve ha mégis hirtelen gyorsítani szeretnél akkor míg sebességbe teszed az plusz 1-2 másodperc. Ha megcsúszik az autó, és gázzal akarsz korrigálni akkor azt cseszheted. Meg ugye ilyenkor csak a lendület viszi a kocsit, amit más érzés irányítani, főleg csúszós felületen. Ennyiben veszélyes.
A haverod aki szerint nem fogyaszt az autó üresben nagyot téved. Ha üresben gurulsz akkor eszik az autó. Pont annyit mint alapjáraton álló helyzetben. Akkor nem eszik az autó ha sebességben, lábadat a gázról levéve, motorfékkel gurulsz. Ugyanis akkor a motort a lendület hajtja tovább, az üzemanyag pumpa meg inteligensen elzár. Ennyi.
Gimiben annak idején volt olyan hogy 2-3 literes átlagfogyasztással be tudtam menni a suliba, mert annyi lejtő volt. De a jobb eredményekhez kellett a zöldhullám is. A hazafele út mondjuk más tészta volt.
Ha lejtőn mész lefele akkor mindig gazdaságosabb motorfékkel lemenni. Nem is eszik az autó, a fékjeid sem kopnak és tartja is a sebességet. Ez alól akkor lehet kivétel, ha lendületet akarsz szerezni a következő domb megmászásához.
Emellett én akkor szoktam üresbe gurulni ha 5-ösben megyek és piros lámpa jön. Megvárom míg a fordulatszám leesik annyira hogy ne legyen nagy hatású a motorfék, és kiveszem üresbe és úgy fékezek. Nem váltogatok vissza. Egyszerűen fékbetéteket olcsóbb és egyszerűbb cserélni mint kuplungot és/vagy váltót. Inkább kopjon a fék meg egye meg azt a plusz pár deci benzint ezeken a kis szakaszokon. A motorfék nem megállni van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!