Kincsi97 kérdése:
Miért nem szabad menet közben üresbe tenni a váltót?
Figyelt kérdés
Még az oktatóm mondta, hogy ezt nem szabad csinálni. Arra viszont nem emlékszem, hogy pontosan miért. Egy barátom pedig rendszeresen csinálja. (Azt mondja azért mert így nem fogyaszt az autó...) Hogyan magyarázzam el neki, hogy ez veszélyes?2019. jan. 6. 17:55
1/26 anonim válasza:
Szakadok ezen a kérdésen. Mégis honnan tudod, hogy veszélyes, ha te magad sem tudod miért? Amúgy miért ne lehetne? Én is simán üresbe teszem, ha pl. látom, hogy piros a lámpa, de jó esély van rá, hogy zöldre vált, és nem kell megállni, akkor csak visszateszem a megfelelő sebességbe és megyek tovább.
2/26 veterán vas válasza:
Talán emlékszel, tinikorodban is elég sok dologra mondták, hogy "nem szabad ilyet csinálni".
Aztán mégis....... ;)
Különben sehogy ne magyarázd. Felnőtt ember, van jogosítványa, autója, úgy használja ahogy neki tetszik.
3/26 anonim válasza:
Egyáltalán nem veszélyes, sokan csinálják ezt. Az oktatód szerintem azért mondja, mert ha sebességben hagyod az autót, akkor könnyebben megtalálod a megfelelő fokozatot, ha esetleg sebességet kell kapcsolni.
4/26 veterán vas válasza:
Na mesélj, miért is nem szabad??? :)
5/26 anonim válasza:
Csak arra tudok gondolni, hogy vészfékezéskor a motorfék is fog valamit az autón, bár minimálisat, de múlhat rajt sok is, nem mind1, hogy 60 méteren állsz meg, vagy 58,5. Ettől függetlenül kb mindenki használ ürest menet közben, főleg nagy dombról legurulás közben vagy mikor városban gurulsz és látod, hogy elötted piros a lámpa, akkor kirakod üresbe aztán szépen elgurulsz odáig, fölös addig a gázt nyomni.
6/26 anonim válasza:
Hosszabb lejtőn nem szabad üresbe rakni, hogy a motorfék fékezze az autót, mert a normál utcai autóknál hamar túlmelegszik a fék, túl magas hőmérsékleten pedig nem működik megfelelően.
7/26 anonim válasza:
Buszokon pl. úgy tudom tilos is üresben közlekedni, pont a motorfék hiánya miatt. Volt is ebből anno buszbaleset. Az viszont nettó hülyeség, hogy így nem fogyaszt az autó: pont ilyenkor eszik, mert üzemanyagot kell használni az alapjárat fenntartásához, míg sebességben guruláskor a kerekek forgatják a motort és nem fogyaszt.
8/26 anonim válasza:
#5 "Csak arra tudok gondolni, hogy vészfékezéskor a motorfék is fog valamit az autón, bár minimálisat, de múlhat rajt sok is, nem mind1, hogy 60 méteren állsz meg, vagy 58,5."
Hogyan tanították neked a vészfékezést? Kuplung+fék, tök mindegy hogy milyen állásban van a váltód.
9/26 anonim válasza:
Azért tanítják úgy, mert ha nincs rutinod akkor simán lefullaszthatod a kocsit vészfékezéskor és olyankor nincs kormányszervó, ez nagyon meg tudja lepni az embert. Egy rutinos sofőr szerintem nyerhet méter(ek)et, ha később nyomja be a kuplungot, fene tudja. 10 év alatt még szerencsére egyszer sem kerültem ilyen helyzetbe, aztán ha ott lennék lehet én is reflexből tipornám a kuplungot meg a gázt.
10/26 anonim válasza:
kuplungot meg a féket* elnézést
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!