Tényleg nem érdemes 1.4 TSi motorral rendelkező autót venni?
A régebbi láncos TSi motorokkal valóban volt probléma.
Az újabbak (sajnos nem néztem utána, mikortól) már szíjas vezérlésű TSi-k, azoknál nem olvastam kiemelkedő problémákról.
Én 8 éve ilyet használok (4 évig/100e km-ig egy Octavia 2-est, utána Octavia 3-ast), motorikusan nem volt baj soha egyikkel sem.
A 2-es (abban még a láncos motor volt) autópályán ette az olajat, a 3-assal (140LE-s szíjas) nincs ilyen gond - mondjuk abba én fizetem a benzint ezért óvatosabban nyomkodom a gázpedált.
A mostaniban 100e km-t bírt a vízpumpa (azt mondta a szerelő ez jellemző hiba ezeknél a motoroknál, érdekes módon a dízeles Golf/Octavia-nal is, pedig ott másfajta vízpumpa van). 70e volt a cserepumpa és 30 a munkadíj, a márkaszervíz 150-ért cserélte volna.
A láncos 122LE-s motornál műanyag olajleeresztő csavart használtak (nem is csavar volt, valami bepattintható biszbasz) amit ha a szerelő ügyetlenül pattintott be képes volt menet közben kiesni, ebből elég sok jótállási ügye volt a VW csoportnak, a mostani motornál okosan visszatértek a rézalátétes acélcsavarhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!