Ha a klíma be van kapcsolva akkor azzal fűti az utasteret vagy a motor vizével?
Az autóklímák nem tudnak fűteni.
Csak a motor hulladékhője fűti az autót.
A motor hűtököre egy, vagy két fűtéscsappal van bevezetve az utastérbe található hőcserélő “fűtőradiátor”- ba. A csapok száma attól függ, egy, vagy kétzónás a kocsi hűtő/fűtő rendszere. A digit klímásoké szokott kettő lenni.
A klíma csak hűteni tud az autóban, ugyanakkor fűtő üzemben is lehet használni (feltekert fűtés- bekapcsolt klíma mellett), érdemes is így használni télen, a párásodás megelőzése miatt, ugyanis a klíma szárítja az utastérbe jutó levegőt.
Igen. A lehűtött levegőből kicsapódik a pára, aztán azt fűti vissza.
Ez az értelme, hogy páramentesíti a levegőt. Ha nem kell páramentesíteni, akkor én pl nem járok télen klímával. Csak havonta pár percre járatom meg szándékosan, hogy a tömítések a rendszerben ne száradjanak ki.
Persze, hogy tud. Beállítod 24°C-ra, olyan meleg lesz nemsokkal később ... :D Persze utána vissza kell(enne) venni 21-22°C-ra. Ahogy a 2. válaszoló is írta, ilyenkor télen (vagy esős időben) azért is hasznos, mert kiszívja a párát az utastérből. Egyébként is télen is be kell kapcsolni a klímát, ha nem is minden egyes autóhasználatkor, csak hogy legyen használva a rendszer.
A barátom a a múltkor 26°C-ra állította a klímát, mondtam neki, hogy vegye lejjebb, mert iszonyú meleg van.
" Lehűtött levegőből kicsapódik a pára, aztán azt fűti vissza."
Magyarázd már ezt el .
Hová csapódik a pára és azt hogy fűti vissza?
"Hová csapódik a pára és azt hogy fűti vissza?"
Most ezt kötözködés miatt kérdezed, vagy tényleg ennyire ostoba vagy?
A hideg felületen csapódik ki a pára. Mint amikor nyáron a hideg itallal teli pohár fala bepárásodik. A klímában mi szokott a leghidegebb pont lenni a levegő útjában? Az elpárologtató! Ezen csapódik ki a pára és szépen kicsepeg alul az autó alá a kondenzvíz. Csakhogy! Ezzel a levegő is szépen lehűl. A hideg levegő halad tovább és találkozik a fűtés folyadék-levegő hőcserélőjével (radiátor). Amiben a meleg hűtőfolyadék kering. Így termikus kölcsönhatás révén a nedvességtartalmának jó részével megfosztott levegő felmelegszik és beáramlik az utastérbe.
Ugyan ezen az elven működnek a lakásban használatos elektromos páramentesítő készülékek is. Csak ott általában egy edénybe csöpög ki a kondenzvíz.
Remélem így már érthető.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!