Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi A3 8P 2. 0 fsi vagy 1.9...

Audi A3 8P 2. 0 fsi vagy 1.9 pdtdi?

Figyelt kérdés

Üdv,


Most tervezem lecserelni első autómat (golf 4 1.6, 16 szelep) és szeretnék a konszernnél maradni. Bevallom nincsenek egetrengető 1.8t-s vágyaim, átlagos, de olykor dinamukis sofőrnek tartom magam olyan évi atlag 15-20 ezer km-rel. Választás során a fentartás költséget és a szerviz, javitási költséget is szeretném szem előtt tartani, de a fő szempont, hogy vagy egy nyomatekosabb de gyengébb dízel, vagy egy kevésbé nyomatékos erősebb benzin legyen. Kérdésem az lenne, hogy milyen érv és ellenérv szól a 2 motor tipus mellett/ellen az én tulajdonságaimat is figyelembe véve?



2019. jan. 3. 21:54
 1/8 anonim ***** válasza:
A Pd jó motor, de a Holdat is megjárták már..az FSI nem annyira gáz, de mivel csak prémium benzinnel ajánlott használni, valamint a kokszolódásra is hajlamos, az sem probléma mentes motor. Ennyi km futásnál inkább benzin, de ha elérhető sima szívóval, inkább azt vedd
2019. jan. 3. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Évi 15-20.000 km-re nyugodtan veheted a dízelt. Csak nagyon meg kell nézni.
2019. jan. 4. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat! Bevallom kicsit az fsi felé húzok, kisebb kockázatnak érzem a turbó hianya miatt, illetve láttam azt is, hogy már elég jó technológiák vannak (dió héjjas tisztítás) a koksz lerakódásra.


A régi 131 lovas pd-hez képest ez a 105 lovas pd mennyire problémás? Mik a jellemző típus hibák? (Egyről tudok, a hajtórúd csapágy, de ebben sem vagyok biztos)

2019. jan. 4. 10:50
 4/8 anonim ***** válasza:

Hol használnád leginkább? Főút/pálya vagy város?


Igen az euro4-es 1.9pd-knél 2007-2008-as modellek (ha tudsz akkor nézz BKC motorkódút, az biztos hogy mentes ettől a problémától)leginkább ahol lehet hajtókarcsapágy gond. (60e tétel a cseréje) viszont ha lehet akkor még DPF nélkülit nézz.

2019. jan. 4. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

A legtöbb kilométert főúton durván 100-110es tempóval teszem meg. (Munkahely 35 km), illetve nagyjából havi, másfél havi egyszer egy hosszabb országút is benne van . ( barinő mucsajfa röcsögéről származik, de nagyon megszerettem azt a vidéket, szóval inkább havi). Nyáron gyakori látogatója vagyok Balatonnak is, valamint 1 külföldi nyaralás is bele szokott azért férni az évbe.


A következő autót úgy 5 évre tervezném. Reális lehet ez az fsi-vel nagyobb ráköltés nélkül?

2019. jan. 4. 17:29
 6/8 anonim ***** válasza:
Reális lehet mind a kettő, amelyik szimpibb. Én napi 40km-es munkába ingázáshoz használok 1.9pd golfot, igaz még az előző szériát.
2019. jan. 4. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, még egy kicsit emésztem a dolgot. Akárhogy is, használt autó az kockázat.
2019. jan. 5. 16:22
 8/8 anonim ***** válasza:
A turbó meg csere és kész, az sem öt percenként megy ám tönkre. A dióhéjas tisztítás Novoth mester szisztémája, azért nem olcsó, százezres tétel. Ha öt évre veszel autót és csak Te bele akarsz tenni 120 ezret ezalatt, akkor majdnem hogy az a jó, ha veszel egy olyat, amin cserélni kell minden macerás alkatrészt. Onnantól ugyanis öt évig nem nagyon lesz bajod velük, te tartod karban és tudod, mit tettél bele. Szóval lehet, érdemes egy nagyszerviz előttit megvenni, főleg a dízelnél. Én ezt javaslom. Amúgy a BKD kódú 2.1 PDTDi jó, olvass utána, azt is lehetne venni. Nekem Altea volt, imádtam, remek autó.
2019. jan. 7. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!